Oud 27-08-2005, 17:01
Breg
Breg is offline
Ik heb nog een grafische rekenmachine liggen (een Ti-83), maar nu ik klaar ben met school vraag ik me af of ik dat ding ooit nog nodig ga hebben. Ik ga (waarschijnlijk) geschiedenis studeren is het daarvoor handig hem te bewaren of is een rekenmachine van 5 euro ook goed zat?
Oud 27-08-2005, 17:16
Verwijderd
Ik geloof niet dat er statistiek in de geschiedenisstudie zit, dus ik denk niet dat je 'm daarvoor hoeft te bewaren.

Maar waarom 'm wegdoen? Met de juiste kabeltjes en software maak je er een echte handheld van. Agenda's, kalenders, spellen, alles is mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:30
Verwijderd
Ik gebruik hem nu nog als gewone huis-calculator, en dat is erg fijn. Voor statistiek ga ik hem ook gebruiken, heb je dat niet bij geschiedenis?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:53
Verwijderd
Ik zou hem gewoon bewaren een jaartje, en dan kan je hem altijd nog verkopen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:54
Verwijderd
Het is altijd handig om een 'wetenschappelijke' rekenmachine in huis te hebben, waarmee je sinussen en e-machten uit kan rekenen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 27-08-2005 @ 18:54 :
Het is altijd handig om een 'wetenschappelijke' rekenmachine in huis te hebben, waarmee je sinussen en e-machten uit kan rekenen.
Ja, als je een beta-studie gaat doen, of als je statistiek hebt...Maar anders heb je echt niet van: hé, laat ik eens een sinus of een e-macht uit gaan rekenen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 22:07
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Snees schreef op 27-08-2005 @ 18:54 :
ik heb dit jaar examen gedaan maar zou echt niet meer weten hoe dat allemaal moest
Oud 27-08-2005, 22:31
Go
Go is offline
Ik zou hem in ieder geval nog een jaartje bewaren. Misschien verander je van studie, en wel naar een studie met bijvoorbeeld statistiek, zodat je hem alsnog nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 27-08-2005 @ 19:02 :
Ja, als je een beta-studie gaat doen, of als je statistiek hebt...Maar anders heb je echt niet van: hé, laat ik eens een sinus of een e-macht uit gaan rekenen
Nee, maar ik vind het wel leuk om grafiekjes te maken van iets, gewoon voor de lol, of om gewoon dingen uit te rekenen. 't Ding werkt fijn, ik zou hem niet weg doen...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 10:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou hem niet weg doen. Hij kan altijd nog van pas komen!
Oud 28-08-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 27-08-2005 @ 23:43 :
Nee, maar ik vind het wel leuk om grafiekjes te maken van iets, gewoon voor de lol, of om gewoon dingen uit te rekenen. 't Ding werkt fijn, ik zou hem niet weg doen...
Ik zeg ook niet dat je hem weg hoeft te doen, maar vaak gebruiken hoef je dat ding niet meer...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 11:38
Nona
Nona is offline
Wij mogen bij statistiektentamens geen grafische rekenmachine gebruiken. Overigens zijn dat vaak wel open boek tentamens, dus het nut zie ik ook niet, maar goed.
Oud 28-08-2005, 11:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe dan wel een beta studie maar ik heb hem afgelopen jaar minstens zoveel buiten mijn studie om gebruikt als tijdens mijn studie. Ik heb jarenlang met deze rekenmachine gewerkt en daarvan weet ik hoe alles werkt enzo dus ik vind het gewoon fijn om deze te blijven gebruiken.
Oud 28-08-2005, 19:09
Breg
Breg is offline
oke jullie hebben me overtuigt, ik bewaar hem en kijk tijdens m'n studie wel of ik hem nog nodig heb.

(oh en de reden om hem weg te doen zou zijn dat het extra geld wel handig is)
Oud 28-08-2005, 20:43
Verwijderd
Ik heb hem nog steeds, maar gebruik hem niet vaak. Als ik iets nodig heb, start ik de rekenmachine op mijn computer wel op. Meestal moet ik dan toch iets vermenigvuldigen of delen...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 22:41
Stepsje
Stepsje is offline
Ik gebruikte hem af en toe wel, maar dan vooral voor gewone sommetjes, en daarvoor liggen er ook nog 3 andere rekenmachines hier in huis.
Wat ik het handigste vond is dat de opgaves helemaal in het scherm blijven staan en je dus kon blijven zien wat je ingetikt had.

Ik heb hem weggedaan omdat ik het geld wel goed kan gebruiken. (en die sommetjes reken ik dan wel op de compu of een andere ' gewone' rekenmachine uit.
Oud 29-08-2005, 20:10
Verwijderd
ik gebruik mijn GR nog best vaak, en ik heb ook een klein rekenmachientje dat veel makkelijker meenemen is maar die gebruik ik zelden. Ik ben gewend aan het grote scherm van de GR waar lekker zeven regels onder elkaar op passen, en raak gedesorienteerd van rekenmachientjes met maar 1 regel op het display
De 'specialere' functies heb ik wel gebruikt voor statistiek bij m'n studie, maar dat werd me niet geleerd in de colleges of practica ofzo, het kon ook zonder, maar mijn manier was sneller. En soms laat ik 'm een grafiekje tekenen want grafiekjes zijn lief
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 21:14
JCG
JCG is offline
Mijnes gaat nooit meer weg, ik ben teveel aan dat ding gewend.
Oud 06-09-2005, 10:36
Elite!
Elite! is offline
Kheb hem nu net voor 4Havo echt een kutding ik begrijp er geen reet van en docent wil het niet uitleggen en er zit geen handleiding bij. Wel coole spelletjes nu is wiskund een keertje zinvol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten