Oud 14-11-2005, 13:23
punk mae
punk mae is offline
lieve mensen,

mijn vriendje zit zich de hele dag op zijn labaratorium te vervelen, en wil graag iets online te lezen hebben voor de ergste momenten hij heeft alleen een mail adres. ik vroeg me af of jullie ook weten waar je boeken an bekende schrijvers kan down loaden of anders verhalen bundels? alvast heel erg bedankt, stop de verveling!
Oud 14-11-2005, 14:49
Verwijderd
niet van bekende schrijvers maar wel leuk om door te spitten vind ik altijd hetschrijvertje.be
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 16:29
Verwijderd
Mein Kampf is online te verkrijgen

Verder het googlewerk Gewoon zoeken naar boeken in pdfformaat.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 17:43
Verwijderd
Complete boeken downloaden is negen van de tien keer illegaal, dus ik gok niet dat je daarvoor hier adressen kunt vinden.

Je kunt wel amateurverhalen lezen op verschillende sites, waaronder dit forum. www.korteverhalen.nl en www.verhalensite.com.

Andere letteraars hebben er vast nog meer.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Project Gutenberg: http://www.gutenberg.org/catalog/

Het is een site met een gigantische hoeveelheid gratis en legaal te downloaden ebooks. Het zijn allemaal boeken die in America hun copyright verloren hebben. Echt nieuw is het niet maar bijna alle klassiekers zijn er te vinden. Denk aan Dante, Jane Austen, Dickens en Darwin, maar ook bijvoorbeeld de boeken van de Wizard of Oz, of de fabels van La Fontaine, en een hoop sprookjesboeken.

Blader het maar eens door, er zitten echt juweeltjes bij. 'The polite Manual for Young ladies' bijvoorbeeld, en een boek over hoe je forged handwriting kan herkennen Er zit hier en daar ook wat Nederlands bij.
Misschien niet z'n smaak, maar wel genoeg te lezen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 20:00
Euryalo
Euryalo is offline
http://www.dbnl.org/

hele boeken, de klassiekers
Oud 14-11-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Euryalo schreef op 14-11-2005 @ 21:00 :
http://www.dbnl.org/

hele boeken, de klassiekers
Niet alleen klassiekers, geloof ik. Ik kwam pas, via Google, ook op die site terecht en vond er een stuk dat een docent van me een paar jaar terug geschreven had. Heel vreemd.

Ik heb er drie of vier jaar geleden trouwens nog gewerkt. Lappen gekopieerde tekst en een computeruitdraai mee naar huis en maar nalezen. Heb de opkomst en ondergang van een obscuur, achttiende-eeuws blaadje voor poezië en literatuur onder de naam 'De post van de Helicon' daar nagelezen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten