Oud 18-11-2005, 12:06
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik probeer de engelse kennis van mijn vriendin wat omhoog te krijgen. Daarvoor ben ik op zoek naar een goed schema met alle tijds vormen. Heel belangrijk hierbij is een goede verklaring bij elke tijds vorm, wanneer je deze moet gebruiken.

Bijvoorbeeld: 'I have been' : Voor situaties die begonnen zijn en nog steeds gaande zijn.

Ik hoop dat iemand een goede website kent met een schema of heel ijverig is en zelf zo'n schema uit zijn mouw kan schudden.

Alvast bedankt!
Oud 19-11-2005, 00:37
Keith
Keith is offline
Het zal best een uitgebreid schema worden denk ik als je overal bij wilt zetten waneer je het gebruikt, omdat de regels daarvoor nogal frutserig zijn en het Engels een grote hoeveelheid tijden kent.
Oud 19-11-2005, 10:44
Verwijderd
...........tijds?

Verbijsterend.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 12:09
Verwijderd
Zelfs voor mensen met aardige kennis van Latijn hebben daar soms moeite mee, zie ik in mijn omgeving. Ik denk dat je het best een boekje kunt kopen met uitleg over de tijden en enkele tientallen oefeningen, want dat is eigenlijk de enige manier om het je eigen te maken.

De onregelmatige werkwoorden moet je even stampen, maar dat zijn er slechts enkele honderden en de meeste zul je waarschijnlijk al wel kennen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:01
vandaag
www.digischool.nl/en ->oefenen -> schrijfvaardigheid. Inhet onderdeel 'Grammatica' kun je een .pdf-bestand downloaden waarop de jou gevraagde informatie staat...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vandaag schreef op 24-11-2005 @ 09:01 :
www.digischool.nl/en ->oefenen -> schrijfvaardigheid. Inhet onderdeel 'Grammatica' kun je een .pdf-bestand downloaden waarop de jou gevraagde informatie staat...
Er staat daar een fout op die site
oefenen=>woordenschat=>woordgroepen=>wild animals.
Bij die schildpad staat Turtle, terwijl het duidelijk een landschildpad is
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:44
MTpower
MTpower is offline
Met het klok kijken zitten er ook een aantal fouten in
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 10:47
June bug
June bug is offline
Hm, ik heb t wel in een schoolboek staan, maar het is best veel tekst en ik heb geen scanner dus...
Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen
Oud 25-11-2005, 09:57
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
June bug schreef op 24-11-2005 @ 11:47 :
Hm, ik heb t wel in een schoolboek staan, maar het is best veel tekst en ik heb geen scanner dus...
Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen
Ja ik kan mij dus inderdaad herinerren dat ik ook zo'n heel schema in mijn engelse boek had staan. Maar ja...dat is nog van de middelbare school. Die heb ik helaas niet meer.
Oud 25-11-2005, 10:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
vandaag schreef op 24-11-2005 @ 09:01 :
Thnx! dat is precies wat ik bedoelde!!
Oud 25-11-2005, 10:30
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-11-2005 @ 11:44 :
...........tijds?

Verbijsterend.
Dom dom dom!! Wat is mijn nederlands toch weer slecht.

Maar nu moet je mij toch eens iets uitleggen. Wat voor toevoeging heeft dit aan mijn vraag?

Is het puur om even te laten zien dat jij wel weet hoe het moet? Héél knap hoor als je zelf Nederlands studeerd...
Oud 06-12-2005, 23:28
lodemai
lodemai is offline
ik studeer aan de lerarenopleiding engels, dus ik heb een schema wat je waarschijnlijk wel kan gebruiken als je het nog nodig hebt. als je wil kan ik het wel even mailen.
Oud 07-12-2005, 09:16
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 25-11-2005 @ 11:30 :
Dom dom dom!! Wat is mijn nederlands toch weer slecht.

Maar nu moet je mij toch eens iets uitleggen. Wat voor toevoeging heeft dit aan mijn vraag?

Is het puur om even te laten zien dat jij wel weet hoe het moet? Héél knap hoor als je zelf Nederlands studeerd...
Jongen, dat ik Nederlands studeer, heeft daar helemaal niets mee te maken. Elke zichzelf respecterende Nederlander weet dat het meervoud van 'tijd', 'tijden' is. Nou kijk, als je nu niet Nederlands bent, dan heb je een excuus. Maar anders niet.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:03
Dynamico
Dynamico is offline
Ik denk dat G.T.C. vast weet dat het meervoud van tijd 'tijden' is. Maar als je hem dan toch iets wilt verwijten, verwijt hem dan iets wat hij 'fout' heeft gedaan. Zijn (Engelse!) spelling van het woord 'tijdsvormen', bijvoorbeeld.
Oud 09-12-2005, 18:53
Anno2007
Anno2007 is offline
Citaat:
lodemai schreef op 07-12-2005 @ 00:28 :
ik studeer aan de lerarenopleiding engels, dus ik heb een schema wat je waarschijnlijk wel kan gebruiken als je het nog nodig hebt. als je wil kan ik het wel even mailen.
zou je t alsjeblieft naar mij willen mailen :$ ik gooi ze namelijk allemaal door mekaar omdat ik er gewoon totaal geen overzicht in krijg :$ en donderdag heb ik schrijftoets: HELP! :$
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten