Oud 18-11-2005, 15:09
Rodion
Rodion is offline
Als ik mijn pc opstart zie ik 'memory fail' staan. Dan gebeurd er verder ook niks meer. Door op F1 te drukken begint Windows 2000 wel op te starten, maar loopt op den duur vast (nog voordat je het wachtwoord in mag typen, zegmaar), hij loopt trouwens wel op verschillende momenten vast. In veilige modus, of hoe dat ook heet, opstarten heeft geen zin. Ik heb ook al wat dingen geprobeerd bij de BIOS, wat aangeraden werd, maar ook zonder resultaat (ik heb alles wel weer teruggezet). Wat ik zou willen weten:
Gaat mijn computer ooit nog leven of kan ik hem bij het grof vuil zetten?

Ik heb verder een heel erg standaard computer, pentium II en dus windows 2000 prof.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2005, 15:22
freyk
freyk is offline
Ik denk dat er iets mis is met je geheugen.

Je kan een paar diagnostische programma's gebruiken om het te controleren, bijvoorbeeld memtest of Windows memory diagnostic.
Als deze iets vinden, dan is één van je ram-geheugen reepjes kapot (of zit niet goed vast)
Als deze niets vinden, dan raad ik je aan om windows opnieuw te installeren.
Oud 18-11-2005, 15:23
dafelix
dafelix is offline
lijkt me iets voor hardware,

echter, haal je geheugenreepje er 'ns uit, en zet er een ander in, denk dat dat wel helpt
Oud 18-11-2005, 16:41
Verwijderd
hw
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 19:13
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
freyk schreef op 18-11-2005 @ 16:22 :

Je kan een paar diagnostische programma's gebruiken om het te controleren, bijvoorbeeld memtest of Windows memory diagnostic.
Als deze iets vinden, dan is één van je ram-geheugen reepjes kapot (of zit niet goed vast)
Als deze niets vinden, dan raad ik je aan om windows opnieuw te installeren.
Hoe wil je dat doen als Windows niet eens opstart?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 19:25
freyk
freyk is offline
Door een andere gebruiken om ff de memory tools te downloaden en de installeren op een diskette.
Hij kan ook Ultimate Bootcd downloaden en op een cd branden, want die tools daar ook op die bootcd.
Oud 18-11-2005, 20:13
MaHo
MaHo is offline
Just forget I ever spoke.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 21:27
Rodion
Rodion is offline
Bedankt, ik zal alles proberen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 17:24
Rodion
Rodion is offline
Ik heb de geheugenreepjes er in en uit gedaan. De computer startte nu wel op, maar Windows komt niet verder dan het Windows 2000 'starting' scherm, met zo'n blauw balkje. Ik kan Windows wel opstarten in 'veilige modus'. Maar nu is Windows traaaaag, zelfs als je typt moet je een tijdje wachten voordat het op het scherm verschijnt. Moet ik Windows opnieuw installeren? Heb ik een virus? Of staan er gewoon wat instellingen verkeerd?

Als ik op ctr+alt+del druk, en dan bij taakbeheer->prestaties staat er o.a. dit over het geheugen: fysiek geheugen totaal 196148, toegewezen geheugen totaal 38080, limiet 472508, kerngeheugen totaal 19500 wissel 16464, allemaal in kB. Ik weet niet of het nuttig is, maar ik zet het er voor de zekerheid bij.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, bvd
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 18:24
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 18-11-2005 @ 16:22 :
Scherp!

Maar test inderdaad eens met Memtest/Windows Memory Diagnostic, als je daarmee fouten krijgt dan weet je in ieder geval zeker waar het aan ligt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten