Oud 25-01-2006, 20:29
oesterpoester
oesterpoester is offline
ik ben van plan om na mijn examen een jaar bij mijn vader in egypte te gaan wonen (en werken). ik heb alleen geen flauw idee wat ik dan allemaal zou moeten regelen enzo. heeft iemand er verstand van, of weet iemand een site waar ik zou kunnen kijken?
Advertentie
Oud 27-01-2006, 15:11
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Het eerste dat bij me opkomt is visum. Voor de rest: een baan kan je opzich daar wel vinden (ik weet niet wat je opleiding is en of je de taal goed spreekt)

Tja.. voor de rest.. ga d'r gewoon 'ns een keer voor zitten en praat er 'ns met iemand over. (oa. je vader)
Oud 27-01-2006, 15:23
Kali
Kali is offline
Inderdaad ik denk een visum, en waarschijnlijk ook een vergunning om daar te mogen werken / kunnen werken
Oud 27-01-2006, 17:13
Verwijderd
Onderdak
Kennis van de taal/cultuur
Vaccins?
Oud 27-01-2006, 23:03
Roxy
Roxy is offline
Ik zou eens informeren bij de ambassades. Alleen weet ik dan niet of je bij de nederlandse ambassade in egypte moet zijn of bij de egyptische ambassade in nederland maar een zoektocht op google doet vast wonderen.
Oud 29-01-2006, 00:11
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Allereerst een Visum, tenzij je ook in je vaders paspoort staat aangemeld, helaas zou je daar maar 3 maanden kunnen blijven op een vakantievisum, je zult dus ook een werkvergunning aan moeten vragen. Gezien je leeftijd is dat wel een probleem.
Verder zal je vader een verklaring af moeten geven dat hij in je onderhoud kan voorzien gedurende de tijd dat je daar verblijft.

Hoewel Egypte op het moment erg rustig is, zou ik er wel rekening mee houden dat buitenlanders daar favoriete gijzelobjecten zijn.

Vaccins zijn niet echt nodig, maar zorg wel dat je dat nog even definitief zeker gaat weten. Water zal je echt eerst moeten koken voor je het drinkt of gebruikt, beste is flessen kopen.

En groet ook nooit een Egyptenaar met je linkerhand, en bied ze die ook nooit aan. Kijk ze als vrouw ook niet recht in hun ogen, kleed je niet te vrouwelijk en alles komt goed.

Sgt De waal
Royal dutch Armed Forces.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten