Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb er zelf geloof ik geen last van, terwijl ik toch al wel een tijdje vegetariër ben. Melk vond ik inderdaad nooit lekker, maar yoghurt en kaas vind ik nog steeds heerlijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar doordat je vegetarier wordt wil je lichaam zich reinigen. Dus gaan die stoffen weg. Dit kan je smaak ook beinvloeden omdat het weggaat. Je merkt het wel erger als je ook zuivel enzo opgeeft. Maar misschien heeft biep veel afvalstoffen te verwerken en gaat daardoor de smaak nu anders worden en worden dierlijke vetten/enzymen nu als slecht ervaren door het lichaam. De smaak zegt 'he stop.. dat is slecht voor het lichaam'. Ik ken iemand die ging eens helemaal raw food leven. Dat wil zeggen totaal zonder kunstmatige dingen en gekookte dingen. Echt puur groente en fruit. In het begin niet super. Maar doordat je lichaam na een tijd gereinigd is van al die kleur, geur en smaakstoffen en slechte enzymen/vetten is puur raw gewoon lekker. Met veganist worden merk ik nu ook dat ik steeds meer groente en fruit lekker vind, waarvan ik eerst walgde. Door de dierlijke producten is je smaak kapot zeg maar... je vind daardoor bepaalde groente enzo niet lekker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of, om het directer te formuleren: als je met jouw ideeën bij een universiteit aankomt word je uitgelachen. Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 20:05. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Het gaat er om dat je lichaam veel kracht nodig heeft om die verkeerde stoffen er uit te halen. Daarom blijft dat lang in je lichaam rondzweven. Citaat:
Menselijk lichaam kan zoveel nou eenmaal erg slecht aan. Hoe meer hoe slechter iig. Neem je dierlijke stoffen, dan heb je hogere kans op vele ziekten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Onderzoekers geven ook weer dat 30 tot 60% van kanker door dieet kan komen. Anderen zeggen zelfs tot 80%. Iemand die ik ken doet een biomedische wetenschapsstudie. Die zit nu in harvard. En die zei tegen mij dat ik gelijk had dat de mens niet voor vlees geschapen is, maar dat de mens het vooral neemt voor een soort snelle energie, maar het is eigenlijk niet erg goed. De persoon eet zelf gewoon vlees overigens. Mijn visie er op is in ieder geval dat vlees of andere dierlijke producten in onze maatschappij zorgt voor de vele kanker. Hoe meer je eet hoe meer kans. En ook andere ziekten zijn gevolg van dierlijke producten. Ik weet zeker dat wanneer men het aantal vlees ver onder het aanbevolen hoeveelheid brengt. Tot 50% eronder.. dat veel kanker al minder wordt. En zoals ik zei.. men eet meer en meer vlees elk jaar...
||
Citaat:
![]() misschien dat het ook komt omdat je bewuster gaat nadenken over wat je precies eet?
||
Citaat:
Als ik me goed herinner begon ik met minder kaas eten toen ik dat hele stremsel verhaal van m'n broertje (vegan) hoorde, maar nu heb k het zelfs met melk/yoghurt. Naja, het is iig wel goed voor de lijn, alleen jammer dat ik chocola nog wel lust ![]()
||
@biep: chocola moet je ook niet opgeven.
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Kan die hele discussie over vega/vegan en gezondheid nou stoppen? Elk topic over vegetarisme verzandt uiteindelijk daarin en dat is jammer, dit topic ging niet over vegetarisme en gezondheid maar over of mensen herkenden dat je steeds minder lust als vegetariër. Met name richting TechXP en de mensen die daar steeds op in gaan, één discussie daarover is prachtig, desnoods in een nieuw topic, maar niet in elk topic wat over vegetarisme (of over vlees) gaat.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb het helemaal niet. Ik eet al 12 jaar geen vlees en ben 4 jaar ook visloos, maar ik kan het me niet voorstellen. Ik hou heeel erg veel van kaassoorten en ook melk en eieren gaan er goed in. Ik heb wel veel moeite met vleesvervangers, ik lus bijna niks op dat gebied maar dat is al vanaf het begin zo.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, dat heb ik ook wel een beetje. Vooral omdat je weet dat kaas niet vega is. Ook vind ik het nu best wel een ranzig idee om vlees te eten..
En in het begin had ik er niet zo heel erg veel moeite mee om iets met gelatine of andere dingen te eten (wist het volgens mij niet eens) maar de laatste tijd vind ik t echt een ranzig idee om zoiets te eten.. edit: al probeer ik er de laatste tijd wat op te letten wat meer dierlijke dingen te eten voor m'n B12 en andere dingen voor m'n ijzer..
|||
![]() |
Ik herken het ook wel een beetje.
Citaat:
Dat is voor mij ook vooral de reden geworden om vegetarier te worden; niet omdat het sneu is voor de diertjes, maar veel meer omdat ik die gemanipuleerde dieren lijken (dat zijn het in feite) niet door mijn mond krijg. Citaat:
![]() En over dat ijzer en B12, ik gebruik zelf gewoon bruistabletten met extra stoffen (Supradyn Complex Forte). Daar zit 300% van de ADH B12 in en 8 mg ijzer bijvoorbeeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik lust trouwens wel meer groenten ed! Dat is nu meestal m'n lievelingsgedeelte van de maaltijd (als we aardappelen/groente/vleesachtigiets eten)
@ ickeicke: ik slik al mulitivitamine, volgens mij ook van supradyn forte, maar daar zit niet enorm veel b12 in geloof ik
||
Citaat:
![]() Hoe doen jullie het trouwens met kaas ed? M'n ouders doen het af en toe over gerechten heen en eigenlijk is het niet vega. Maarja. Ik ga er ook niet moeilijk over doen omdat het maar een klein beetje is.. en jullie? ![]() edit: Ik heb een vraagje. E153 staat op de "lijst van verdachte e-nummers" op http://www.vegetariers.nl/voeding_info_database_detail.asp?idid=10 site. Volgens andere sites is het gewoon koolstof, gewonnen uit plantaardige bronnen. Kan iemand me hier meer over vertellen? ![]()
Laatst gewijzigd op 11-03-2006 om 21:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgensmij is het meer zo dat je gewezen bent op het eten van andere dingen, zodat je er wel meer smaak-tolerantie voor op moet bouwen. Ik geloof niet dat je smaakpapillen heel erg anders gaan functioneren. Wat ik wel denk en weet, is dat eten een andere ervaring op zich is. Je eet bewuster, waardoor je een ander gevoel krijgt bij je maaltijd dan voorheen. Waar het eerst puur functioneel en noodzakelijk was, is het nu iets wat direct aansluit op overwegingen, gevoelens en principes.
||||
![]() |
Citaat:
Niet helemaal. Bij mezelf heb ik gemerkt dat sinds ik veganist ben geworden dat ik naarmate ik het langer ben dat ik meer smaak krijg. En dat ik dingen nu lus die ik anders niet lekker vond. Rauwe wortel had je bij mij voor het veganist zijn niet mee moeten aankomen, maar nu vind ik het erg lekker. En ook verschillende fruit en groenten (spruitjes bijvoorbeeld, bonen, etc. ). En dat merken veel veganisten. En iemand die ik ken die heeft een tijd raw geleeft en die merkte ook het verschil erg. Maar die leeft nu niet meer raw. En ze weet nu dat het echt een wereld van verschil is. Maar genoeg voorbeelden in ieder geval. Zie ook deze site trouwens: http://www.rawandjuicy.com/ En lees de spits van vandaag (pagina 12). Staat een stuk over iemand die bijna helemaal raw food eet. Citaat:
Citaat:
Maar het is zeker gewoon doordat je lichaam bepaalde dingen niet meer binnenkrijgt waardoor je smaak gewoon anders wordt en je lichaam niet veel verkeerde dingen meer krijgt.
||
Citaat:
Genoeg ![]() Daarnaast TS dat is iets wat tussen je oren zit, aangezien iedereen alles kunt eten. Maar als jij alleen maar eitjes eet (je eet geen vlees/vis) dan heb je weinig afwisseling, dan kan je er wel eens de schijt van krijgen, minder lekker vinden.
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast is het niet eens een goede bron vaak, omdat het eetpatroon vaak niet eens zo goed is. En stoffen elkaar tegenwerken. Vlees is een snelle energiebron. En dat is niet echt wat je lichaam nodig heeft.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb een boel off-topic posts over of vlees al dan niet gezond is en de hele discussie daaromheen verwijdert, dit topic gaat daar niet over en die discussie heeft al te vaak andere topics over vegetarisme 'verpest'. De vraag is hier of mensen het herkennen dat ze steeds minder lusten nadat ze vegetariër zijn geworden, daar hoeft niet weer een hele discussie omheen gebrouwen te worden. Alle posts die dus weer op die discussie ingaan worden weer verwijdert en als mensen offtopic blijven gaan lopen ze een keer het risico op een waarschuwing.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ben even discussiemoe ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Hier heb ik lekker controle over wat ik eet ![]() Lekker veganistisch ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ruzie over gewicht.. JK-Royale | 55 | 22-03-2007 20:23 | |
Eten & Drinken |
Voor de mensen die een dieet volgen (vanwege ziekte of overtuiging (veganisme)) Miracle | 18 | 31-01-2006 08:11 | |
Eten & Drinken |
Vegetariers, waarom niet de overtstap naar veganist? coffee_mug | 135 | 15-11-2003 17:30 | |
Lifestyle |
Principes Verwijderd | 146 | 26-07-2003 01:24 |