Hoi Coolz,
ik ben al drie jaar een hartstikke tevreden internetbankier-gebruiker

. Ik heb wel een Mijnpostbank maar gebruik dat amper omdat dat telebankieren voor mij daar beter werkt. Ik heb wel van mijnpostbank een lijst met verschillende codes gekregen waarmee ik moet inloggen. Vroeger gebruikte Robeco dit ook en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Waar je wel mee moet uitkijken is de mailtjes waarbij 'hackers' om je gegevens vragen op een externe site. Ik heb ooit zo'n mailtje van de postbank gekregen. Toen ik op de link drukte kwam ik op de site om die gegevens in te vullen, maar ook op die pagina stond dat postbank-medewerkers nooit om je gegevens vragen, lekker tegegenstrijdig, dus heb ik het niet gedaan.
En als het hele internetbankieren niet veilig zou zijn, dan zouden ze er vast niet aan zijn begonnen, lijkt me. Het veiligste vind ik spaarbeleg. Je kunt daar alleen naar je tegenrekeningen overboeken en anders moet je een formulier invullen en opsturen, beetje omslachtig, maar wel zo veilig. Maargoed, daar maak ik nooit gebruik van.
Over die voorwaarden heb ik nooit gehoord, maar dit is meer denk ik om de klant alert te maken op fraude en dit snel te melden. In de consumentengids lees ik vaak dat slachtoffers de schade vergoed krijgen.
groetjes, vichog