Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Zou jij een orgaan willen als je wist dat de donor geen toestemming had gegeven?
Nee, ik zou me dan schuldig voelen 29 69.05%
Ja, want ik geef daar niks om 13 30.95%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2006, 10:05
Upke
Upke is offline
blargh

Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 02:32.
Advertentie
Oud 08-07-2006, 11:31
Spoonie
Spoonie is offline
Is dit verdomme niet dezelfde post als een jaartje terug
Oud 08-07-2006, 12:08
Verwijderd
Tja, niet lief.
Verder Tiswah.
Oud 08-07-2006, 12:20
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Upke wilt heel graag China-bashen en Falun Gong aaien.
Oud 08-07-2006, 12:40
Verwijderd
*sigh*
Oud 08-07-2006, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Nergens in een ander land worden zoveel (onschuldige) mensen, die slechts een eigen mening hebben of een bepaalde geloofsovertuiging, gevangen gehouden in concentratiekampen, waar ze hevig gemarteld worden met de dood als gevolg
En Noord-Korea dan?
Oud 08-07-2006, 13:37
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-07-2006 @ 13:46 :
En Noord-Korea dan?
Die zijn niet onschuldig. Tenminste, dat zegt de Grote Leider.
Oud 08-07-2006, 13:39
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2006 @ 13:40 :
*sigh*
doe er dan iets aan
Oud 08-07-2006, 15:27
Verwijderd
Heeft China olie?

Zo ja: platnuken
Zo nee: /care
Oud 09-07-2006, 14:16
Magican
Magican is offline
Citaat:
Grimm schreef op 08-07-2006 @ 16:27 :
Heeft China olie?

Zo ja: platnuken
Zo nee: /care
Ook al weet ik dat je het als vraag bedoelt, maar stel dat ze olie hebben, zouden wij, de Westerse Wereld, het dan van China kunnen winnen in een oorlog?
Oud 09-07-2006, 14:37
Verwijderd
Nog wel.
Oud 09-07-2006, 15:26
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
China bashen

Oud 09-07-2006, 15:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Upke schreef op 08-07-2006 @ 11:05 :
Falun Gong is een vredige meditatieve praktijk die over de hele wereld wordt beoefend: www.falun.nl Sinds 1999 worden beoefenaars (van alle leeftijden) zonder pardon in werkkampen gegooid waar de meest wreedste dingen met ze gebeuren: www.faluninfo.nl

Dit kan toch niet. Er moet een reden zijn dat juist Falung Gong-ers worden aangepakt.
Oud 09-07-2006, 15:36
Blood Fire Rage
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-07-2006 @ 16:35 :
Dit kan toch niet. Er moet een reden zijn dat juist Falung Gong-ers worden aangepakt.
Just-world denkfout
Oud 09-07-2006, 15:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 09-07-2006 @ 16:36 :
Just-world denkfout
Wat betekent dat?
Oud 09-07-2006, 15:39
Blood Fire Rage
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-07-2006 @ 16:37 :
Wat betekent dat?
Just-world:

Rechtvaardige wereld denkfout. Het geloof dat iets met een reden moet gebeuren, omdat het anders te onrechtvaardig zou zijn.

*link*
Oud 09-07-2006, 16:00
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 09-07-2006 @ 16:39 :
Just-world:

Rechtvaardige wereld denkfout. Het geloof dat iets met een reden moet gebeuren, omdat het anders te onrechtvaardig zou zijn.

*link*
Maar dat is niet de reden dat ik denk dat Falun Gongers niet zomaar aangevallen zullen worden.

Als je niets hebt aan het systematisch onderdrukken van bepaalde mensen, zal een instantie daar geen geld en tijd in stoppen. Vandaar denk ik dat de situatie die Upke schetst van 'vredige' meditators die zomaar worden aangevallen, niet helemaal klopt.
Oud 09-07-2006, 16:23
Verwijderd
Als de Chinese regering zelf die organen (als ik deze bron moet geloven) rooft, hoe kan het dan illegaal zijn?
Oud 09-07-2006, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-07-2006 @ 17:23 :
Als de Chinese regering zelf die organen (als ik deze bron moet geloven) rooft, hoe kan het dan illegaal zijn?
Ongeschreven volkenrecht.
Oud 09-07-2006, 16:36
Verwijderd
Zou je dat dan niet eerder als 'schendig van de mensenrechten' bestempelen, in plaats van 'illegaal'?
Oud 09-07-2006, 16:46
Verwijderd
Ja, maar illegaal ligt lekker in de mond denk ik.
Oud 10-07-2006, 00:03
Blood Fire Rage
Populair media-taalgebruik.

Telegraafstyle
Oud 10-07-2006, 21:25
Upke
Upke is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-07-2006 @ 17:00 :
Maar dat is niet de reden dat ik denk dat Falun Gongers niet zomaar aangevallen zullen worden.

Als je niets hebt aan het systematisch onderdrukken van bepaalde mensen, zal een instantie daar geen geld en tijd in stoppen. Vandaar denk ik dat de situatie die Upke schetst van 'vredige' meditators die zomaar worden aangevallen, niet helemaal klopt.
Ook Tibetanen, Boeddhisten en Christenen hebben het zwaar in China. Waarom? Vanwege hun geloofsovertuigingen. Alles en iedereen die anders gelooft of denkt dan de Chinese Communistische Partij word als staatsbedreigend gezien.

Groeten van Guus
Oud 10-07-2006, 21:31
Verwijderd
En Moslims dan?
Oud 10-07-2006, 22:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-07-2006 @ 22:31 :
En Moslims dan?
Ook.

Uyghuren hebben het niet makkelijk.
Advertentie
Oud 10-07-2006, 23:10
ijscoman
ijscoman is offline
Holy shit
Ik dacht dat dit soort verhalen sprookjes waren om mensen bang te maken. "je gaat op vakantie naar een of ander pauper land en vervolgens wordt je in een hotel kamer wakker zonder nieren" maar dit soort dingen gebeuren dus echt! Wat ik alleen niet snap is waarom de VN of organisatie als amnesty international van mijn part er geen werk van maken. Want als dit echt zo is dan is dit toch al rede genoeg voor de VN of ome Bush om dat hele land met de grond gelijk te maken? In Afghanistan en Irak gebeurden immers ook dingen die niet lief waren.
Oud 11-07-2006, 05:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 11-07-2006 @ 00:10 :
HWat ik alleen niet snap is waarom de VN of organisatie als amnesty international van mijn part er geen werk van maken.
Als je niet zeker weet of het waar is, is het lastig daarop in te gaan:

"There are also well grounded fears that the use of lethal injections may facilitate the removal of organs from executed prisoners for transplantation - a practice which has been well-documented in China. Lethal injection can be used to execute a person without damaging crucial organs. This could lead to an ill-defined boundary between the execution itself and the subsequent resuscitation and removal of organs, since medical procedures involved in transplantation of major organs need to commence while the donor is still clinically living.

As in previous years there continue to be many news reports and testimonies from people alleging that organ transplantation from the bodies of executed prisoners does take place and in some cases, does take place to order. Increasingly domestic and international media have highlighted cases of reported organ( transplants. However, Amnesty International is unable to gather confirmation of these allegations. The Chinese authorities have denied that trade in organs from executed prisoners takes place."
(Amnesty)
Oud 11-07-2006, 08:38
Upke
Upke is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 11-07-2006 @ 00:10 :
Holy shit
Ik dacht dat dit soort verhalen sprookjes waren om mensen bang te maken. "je gaat op vakantie naar een of ander pauper land en vervolgens wordt je in een hotel kamer wakker zonder nieren" maar dit soort dingen gebeuren dus echt! Wat ik alleen niet snap is waarom de VN of organisatie als amnesty international van mijn part er geen werk van maken. Want als dit echt zo is dan is dit toch al rede genoeg voor de VN of ome Bush om dat hele land met de grond gelijk te maken? In Afghanistan en Irak gebeurden immers ook dingen die niet lief waren.
Ik denk dat onder normale omstandigheden Amerika allang er iets aan gedaan had. Maar je ziet dat ze veel problemen hebben in Afghanistan en Irak. Elke regering weet van de gruweldaden af in China, alleen men kijkt liever de andere kant op vanwege goede handel met China. Maar gelukkig word er meer aandacht aan besteed, er is zelfs dit rapport uitgekomen: http://investigation.redirectme.net/

Groeten van Guus
Oud 15-07-2006, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 11-07-2006 @ 09:38 :
Ik denk dat onder normale omstandigheden Amerika allang er iets aan gedaan had.
Ik denk dat het Amerika worst is.
Oud 16-07-2006, 02:32
McCaine
McCaine is offline
Donder op met die Falun Gong propaganda

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten