Oud 08-07-2006, 11:42
Elder lycan
Elder lycan is offline
Ik heb een groot relatie probleem!!

Mijn vriendin twijfeld soms heel erg aan onze relatie het gaat soms tijden goed en dan ineens wil ze het weer uitmaken.
Als ik er dan met haar over praat wil ze me in eens niet meer kwijt. Dan laat ik het aan en is het voor haar weer allemaal goed. Maar ik moet voortduren weer van de klap bekomen en weer moeite doen om het voor mijzelf weer goed te krijgen.
We zijn nu 7 maand samen. Ik twijfel nu zelf of dit nu wel goed is. Ik blijf maar klappen krijgen maar ik wil het ook niet uitmaken omdat ik toch nog heel veel van haar houd. Elke keer dat ik bij haar ben voel ik me super! Maar in mijn achterhoofd moet ik elke keer houden: straks begint ze weer te twijfelen
Ik heb echt alles voor mijn vriendin over en zij heeft ook veel voor mij over maar toch voelt het niet meer goed

wat moet ik doen??!!
Oud 08-07-2006, 12:00
Tsu
Tsu is offline
Misschien moet je eens een keer goed met haar praten. Vraag haar waarom ze dan twijfelt, zodat ze een echte reden kan geven. Misschien kan jij daar dan iets aan doen, zodat ze niet meer hoeft te twijfelen.
Zorg er in ieder geval voor dat de relatie in jullie ogen hetzelfde inhoudt. Het kan zijn dat zij meer verwacht van jou, maar het niet krijgt ofzo.
Praten is the key, dan kan je alles ophelderen en eraan werken.
Oud 08-07-2006, 17:37
Optima
Optima is offline
als zij steeds twijfelt, en jij haar steeds geruststeld, hebben jullie een ongezonde relatie. Zij moet ophouden met twijfelen, en jij kan haar dat duidelijk te maken, door haar gedrag niet meer te toleren.

De volgende keer dat ze twijfelt, zeg dan gewoon: wil je bij me blijven of het uitmaken?

Veelal is twijfel een soort van drang voor bevestiging en vooral als het op herhaaldelijke schaal voortkomt. Wees niet te bang om tegen haar in te gaan.
Oud 08-07-2006, 17:53
Simplicity
Simplicity is offline
Het zal denk ik toch niet veranderen. In mijn vorige relatie was ik telkens degene die twijfelde, en zo bleef het voor 13 maanden. En toen ik het uiteindelijk uitmaakte kwam de klap bij hem heel hard aan, omdat het toch elke keer wel weer goed kwam.

Dus doe jezelf een lol, en maak het zelf uit.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 18:12
Anaďs
Anaďs is offline
Mja, ik heb ook lang getwijfeld over mijn vorige relatie, en uiteindelijk heb ik het uitgemaakt. Niet dat ik je wil ongerust maken, maar je kan het misschien toch in je achterhoofd houden.

Want... Wanneer er twijfel is, is er geen twijfel.

Praten is de oplossing.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 18:35
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Ik heb het met mijn vriend uitgemaakt omdat hij twijfelde en dat was het beste dat ik ooit gedaan heb.

Ik wil geen vriendjes die ook maar enigszins twijfelen.
Oud 08-07-2006, 18:49
Dubbeleendje*
Dubbeleendje* is offline
Naar mijn mening is het meestal al gedaan met een relatie als er iemand van de twee begint te twijfelen. Twijfelen is gewoon echt ontzettend slecht in een relatie, en telkens geef je het maar weer een kans.

Misschien zit er maar 1 ding op, er een punt achter zetten. Twijfelen is gewoon niet goed! Net zo niet goed als telkens alles maar weer een kans geven.

Nouja, succes en sterkte in ieder geval
Oud 08-07-2006, 21:40
vedetje
vedetje is offline
Ik kan alleen maar bevestigen, twijfels zijn niet goed!

Het klinkt hard, maar: uitmaken en je tijd niet verdoen aan een meisje die niet weet wat ze wilt, voor hetzelfde geld heb je nog 7 maanden een twijfelrelatie waarin jij jezelf voortdurend vragen zit te stellen...

Je tijd niet aan verdoen als zij niet weet wat ze wil
Oud 09-07-2006, 21:45
Verwijderd
Als ze twijfelt, zal ze wel niet verliefd zijn. Dumpen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 23:43
Shock
Shock is offline
Kun je niet opmaken wčlke momenten het zijn dat ze twijfelt? Zijn het niet bepaalde momenten waarop ze een dip heeft en aan alles twijfelt?
Oud 10-07-2006, 10:32
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 08-07-2006 @ 19:35 :
Ik heb het met mijn vriend uitgemaakt omdat hij twijfelde en dat was het beste dat ik ooit gedaan heb.

heb ik nog geen week geleden ook gedaan....

wat voor smaak ijsje je wil kan je over twijfelen, of je echt van iemand houdt weet je .... of niet dus...

ik zou t uitmaken voordat dit zelfmoord wordt
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 10:43
fractuur
fractuur is offline
Laat ik nou net aan de andere kant van het verhaal zitten, maar dan voor de eerste keer. Ik zeg er alleen niets over tegen mijn vriend. Misschien nog slechter, maar dan gaat hij zich van alles verwijten, en dat is nou niet de bedoeling.
Oud 10-07-2006, 18:30
ilse
ilse is offline
Twijfelen is een slecht teken. Als iemand een keer twijfelt zou ik het nog kunnen handelen, maar als dat vaker is.. Dan zoek ik liever iemand die wle helemaal voor me gaat hoor!!
Oud 10-07-2006, 21:06
Elder lycan
Elder lycan is offline
Citaat:
Tsu schreef op 08-07-2006 @ 13:00 :
Misschien moet je eens een keer goed met haar praten. Vraag haar waarom ze dan twijfelt, zodat ze een echte reden kan geven. Misschien kan jij daar dan iets aan doen, zodat ze niet meer hoeft te twijfelen.
Zorg er in ieder geval voor dat de relatie in jullie ogen hetzelfde inhoudt. Het kan zijn dat zij meer verwacht van jou, maar het niet krijgt ofzo.
Praten is the key, dan kan je alles ophelderen en eraan werken.
Ik heb er al heel vaak met haar over gepraat en ook heb ik haar voor die keuze gesteld maar niets schijnt te helpen.. het is even weer goed en daarna begint het weer maar ik vind het te moeilijk om het uit te maken want ik houd nog zoveel van haar
Oud 10-07-2006, 21:12
Elder lycan
Elder lycan is offline
Citaat:
Shock schreef op 10-07-2006 @ 00:43 :
Kun je niet opmaken wčlke momenten het zijn dat ze twijfelt? Zijn het niet bepaalde momenten waarop ze een dip heeft en aan alles twijfelt?
meestal als er iets ergs gebeurd.. zoals bijvoorbeeld: ik was een avond speciaal naar haar toegefietst om haar te zien.. bleef ze maar smsen met een vriendin van haar.. ik werd stil.. minder vrolijk.. ze merkte en vroeg wat er was.. ik zei dat ik er voor haar was en aandacht wou.. toen werd ze zelf wat pissig en bin ik naar huis gegaan.. de volgende dag zei ze: ik weet niet of ik nogwel met je verder wil.. ik heb haar een keuze laten maken en de volgende dag wou ik antwoord.. toen zei ze dat ze me niet kwijt wou en dat het haar spijtte.. 1 van de vele keren
Oud 10-07-2006, 23:22
Orpheus
Orpheus is offline
Laat je niet verpesten en laat niet toe dat zij jou tot hond maakt.

Ik heb het ook gehad, ik heb met mijn vriendin gepraat en die schrok wakker. Nu zijn we bijna een jaar zeer gelukkig samen.

Als jouw vriendin niet wakker schrikt, zijn er meer parels in de zee.
Oud 11-07-2006, 18:52
Shock
Shock is offline
Mja je kunt haar elke keer wel weer die keuze laten maken, maar als dat vaker gebeurt kun je toch best eens zeggen dat de volgende keer dat ze dit geintje uithaalt, voor jou de keus al gemaakt is? Hier heeft niemand iets aan. Laat het niet steeds van haar afhangen, zo blijft ze bezig.
Oud 11-07-2006, 20:33
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 08-07-2006 @ 19:35 :

Word!

Waaover twijfelt je vriendinnetje dan allemaal?
Oud 11-07-2006, 21:00
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Elder lycan schreef op 10-07-2006 @ 22:06 :
Ik heb er al heel vaak met haar over gepraat en ook heb ik haar voor die keuze gesteld maar niets schijnt te helpen.. het is even weer goed en daarna begint het weer maar ik vind het te moeilijk om het uit te maken want ik houd nog zoveel van haar
Tsja, je moet jezelf natuurlijk niet gaan wegcijferen in een relatie. Zodat je alles opgeeft voor een ander Zo werkt het niet, het moet van 2 kanten komen. Als zij twijfelt, geeft ze jou een kutgevoel. Of heb ik het mis?
Wat mij betreft moet je gewoon voor jezelf kiezen, tenzij je er op kickt om je steeds maar rot te voelen, omdat zij alsmaar twijfelt. Er zijn wel honderden betere meisjes dan zij die niet zo achterlijk zitten te doen.
Oud 11-07-2006, 21:19
Kayleigh
Kayleigh is offline
Goh, doet me denken aan mijn ex.. de twijfels begonnen bij vier maanden.. na 5mnd ging het uit.. toen kwam ie op hangende pootjes terug.. toen, na 9mnd begon ie opeens weer over twijfels na een gesprek was hij weer helemaal blij.. en paar maanden later weer een dip..

het kwam steeds weer goed, maar voor jouzelf is het -zoals je zelf al zegt- slopend. Steeds weer die klap, gedachten als: miss twijfelt hij wel weer.. toen hij na 1,5 jr voor de zoveelste keer zei dat hijn twijfelde (nadat ik het er uit moest trékken, hij wilde me er niet mee "belasten", de schat..) heb ik het zelf uitgemaakt..

Van een relatie moet je gelukkiger worden, het moet iets toevoegen. Als je alleen maar constant je zit af te vragen wanneer ze de volgende "klap" gaat uitdelen, doe je jezelf teniet. Ik hield ook van mijn ex, maar er is een grens. Mensen twijfelen niet voor niks. En als de twijfel terug blijft komen kun je beter voor jezelf kiezen. Je hebt meer aan een vriendin waar je zeker van bent, die voor 200% voor jou kiest en je niet keer op keer richting afgrond duwt, al dan niet bewust.

Succes ermee en kies voor jezelf! (Andere mensen doen dat niet voor je...)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 00:01
Optima
Optima is offline
Citaat:
Elder lycan schreef op 10-07-2006 @ 22:06 :
maar ik vind het te moeilijk om het uit te maken want ik houd nog zoveel van haar
waarom hou je van haar? uit gewoonte? hou je van de persoon die ze was? Hou je ervan dat ze jou zoveel pijn doet? Hou je ervan om haar als vriendin te hebben en zo (in zekere zin) zekerheid te hebben?

als je van jezelf houdt, maak je het uit. Relaties eindigen, ook als je nog van elkaar houdt ( vaker dan wanneer men niet meer van elkaar houdt). Dat maakt het moeilijk, maar houden van iemand is geen rechtvaardiging om ( op zo'n jonge leeftijd) je leven zo te laten verpesten door iemand.
Oud 23-07-2006, 18:35
knijtert!
knijtert! is offline
Vergeten we niet dat sommige mensen zichzelf allerlij onnozele dingen wijsmaken en dat sommige mensen daardoor heel erg gaan twijfelen? Dat zou in haar geval betekenen dat ze nooit een relatie zou kunnen hebben
Oud 23-07-2006, 22:34
vosje16
vosje16 is offline
Ik vraag mij nu ook iets af... In bijna alle posts staat er dat twijfel ongeveer het einde van de relatie betekent. Ik ben al meer dan 1,5 jaar samen met mijn vriend en soms twijfel ik ook. Ik twijfel omdat we elkaar door omstandigheden zo weinig kunnen zien en daar moeten we dan ook veel moeite voor doen (ik toch...) Anderzijds weet ik dat ik hem elke dag zal zien wanneer we later zullen gaan samenwonen, maar dat kan toch nog zeker enkele jaren duren. Daarom dat ik het stom zou vinden om het om die reden uit te maken...maar toch twijfel ik dus. Wat zouden jullie in dit geval doen?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:52
Galliana
Galliana is offline
ik denk dat niemand kan beslissen wat voor jou de beste oplossing is. ik kan je, misschien, alleen maar helpen met mijn eigen ervaring.

ikzelf heb bijna 2 jaar een relatie. op dit moment hebben we het super samen en heb ik het gevoel dat ik altijd met hem verder wil. er zijn echter momenten geweest dat ik ook heel erg twijfelde aan onze relatie. de redenen daarvoor zijn nogal ingewikkeld, maar t komt erop neer dat we op sommige vlakken erg verschillend zijn en daar heb ik het lang niet zo makkelijk mee gehad. ik wilde namelijk een perfect vriendje met alles erop en eraan en kon het maar heel moeilijk accepteren dat dat niet zo is, dat iedereen wel zijn minder leuke kantjes heeft. een keer of 3 heb ik dus serieus mijn twijfels gehad en toch zijn we er elke keer weer doorheen geraakt. of dit nu de beste oplossing is of op de lange termijn toch nog verkeerd gaat uitdraaien kan ik uiteraard niet voorspellen, maar op dit moment ben ik héél blij dat we de moeite hebben gedaan.

we hebben om hieruit te raken heel veel gepraat en geluisterd en onze gevoelens/twijfels heel eerlijk proberen te verwoorden. ik denk dat dat de enige oplossing is als je er echt voor wil gaan. je zegt zelf dat je je vriendin niet kwijt wil, maar aan iemand die steeds weer loopt te twijfelen heb je niets. dus denk ik dat het goed is dat ze haar twijfels eens eerlijk probeert te verwoorden aan jou en dat jullie eens een goed gesprek hebben over wat jullie verwachten van elkaar, een relatie, wat jou/haar dwars zit enz. anders maak je het misschien uit terwijl ne nog met vragen zit en dat lijkt me niks. uiteraard moet je ook niet over je heen laten lopen... als ze blijft twijfelen en voor zichzelf niet kan of wil een beslissing nemen en je kunt er niet meer tegen, dan is het mss toch het beste dat je er een punt achter zet. althans, dat is wat ik erover denk.

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 13:33
Neushaar
Neushaar is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-07-2006 @ 22:45 :
Als ze twijfelt, zal ze wel niet verliefd zijn. Dumpen.
Twijfel is meestal het begin van het einde. Dumpen, want hoe langer je er mee door gaat, hoe meer pijn het zal doen.
Oud 24-07-2006, 19:23
*carmen*
*carmen* is offline
mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 1,5 jaar samen en ik twijfel op dit moment heel erg...
Hij is af en toe zo'n ontzettende lomperik naar mij toe, en als ik de stelletjes in onze vriendengroep dan zie waar iedereen verliefd/gelukkig lijkt, wil ik dat ook zo graag... vanavond hebben wij een goed gesprek maar ik weiger nog langer te twijfelen aan mijn eigen relatie... of we moeten besluiten dat hij rekening met mij houdt of... ik stop ermee!

Waarom twijfelt jouw vriendin zo? Legt ze het ook uit of zegt ze alleen dat ze twijfelt?

Liefs!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 19:32
Saai Jongetje
Saai Jongetje is offline
Dumpen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 21:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat je moet doen? Zoek uit waar je nou écht het meest gelukkig van wordt, een relatie mét of zónder haar. Dan kom je er zelf wel achter wat de beste oplossing is. Ik kan me voorstellen als je steeds van die "klappen" krijgt, dat dat dan aan je gaat knagen en dat je gaat piekeren en uiteindelijk gek er van wordt. En aan de andere kant wil je haar niet kwijt. Maja, als veel praten niet schijnt te helpen, dan kun je ook niet eeuwig zo door blijven gaan...
Oud 26-07-2006, 01:23
femkeb
femkeb is offline
heel herkenbaar. Enige verschil is dat het bij mij een paar keer is uitgegaan door het twijfelen. Uiteindelijk een totaal van 9 maand lang knipperlicht

Het is echt heel lastig om mee om te gaan (het klappen krijgen herken ik heel erg). Je zit telkens met de onzekerheid van zouden er weer twijfels zijn en je gaat op je tenen lopen om twijfels te vermijden (deed ik in elk geval wel)
Bij mij heb ik bij de twijfels niet om duidelijkheid gevraagd en het is zo hoog op gelopen (mede ook door het feit dat hij is vreemdgegaan) dat ik hem niet meer zie of spreek en het me vrij lang heeft bezig gehouden

Mijn advies is dus ook vraag om duidelijkheid. Als zij telkens zulke erge twijfels heeft dat ze op het punt staat het uit te maken (niet kleine twijfeltjes dat het even wat minder gaat) denk ik niet dat de relatie stand gaat houden. En ben je alleen nog maar meer kapot als het uiteindelijk wel gebeurd (want dan wou je waarschijnlijk dat je eerder duidelijkheid had)
en ook die kapotheid kan sporen na laten. Ik zit nu bijvoorbeeld in een nieuwe relatie en het gaat een stuk beter, maar ik ben echt tijdenlang bang geweest dat mijn partner twijfels had en heb heel veel bevestiging daarin nodig (gehad) en dat is niet echt leuk, ook niet voor degene waar je dan een relatie mee hebt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten