Oud 19-07-2006, 21:23
Verwijderd
Hoi,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn optische USB-muis, maar het wordt nu wel heel irritant. Om de zoveel tijd (paar uur, soms een half uur) stopt mijn muis met bewegen. De enige manier om hem dan aan de gang te krijgen is uit- en inpluggen of rebooten. Op zich lijkt de oplossing logisch: ik heb een baggermuis, nieuwe kopen, maar de muis loopt sneller vast als ik mijn pc veel dingen tegelijk laat doen. Dan zin zou het dus niet per se aan de muis moeten liggen, toch? Ik moet er wel bij zeggen dat mijn USB-poorten sowieso een beetje vreemd doen. Als ik een mp3-speler in een poort steek, doet de muis het pas weer als ik opnieuw opstart. Ik heb alle drivers ge-update.

Het merk van de muis is onbekend, er staan wel wat serienummers op de onderkant, maar Googlen levert alleen Russische fora op. Moederbord is een ASRock K7S8X.

Ik denk niet dat het aan de hitte ligt, maar voor de zekerheid toch maar even de temperaturen erbij:
CPU: 56°C
Moederbord: 43°C

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 21:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 22:06
Shock
Shock is offline
Kloppen je drivers van de usb-poorten sowieso wel?
Oud 19-07-2006, 22:15
M@rco
M@rco is offline
Voor USB-poorten heb je geen aparte drivers nodig (tenminste, niet onder Windows 2000/XP).

Maar dit komt me wel enigszins bekend voor: ik heb hier namelijk ook een PC met een ASRock moederbord, en die heeft af en toe kuren met het USB toetsenbord. Dat stopt er soms ook gewoon mee en de enige remedie is dan onder het bureau kruipen om het stekkertje eruit te halen en weer erin te doen. Deze problemen waren er eerst ook met de muis, maar dat is toen opgelost door een nieuwe muis te kopen. Maar bij het toetsenbord doet 'ie het nog steeds, en geheel willekeurig: soms gebeurt het ook dagenlang niet. Het is best irritant, gelukkig is het niet mijn PC Ik heb er wel eens contact over gehad met ASRock en die stuurden mij het volgende mailtje:
Citaat:
Geachte Heer,

De volgende oplossingen kunnen worden gedaan bij USB problemen:

1) op het moederbord is er een jumper “PS2_USB_PWR” die vanaf fabriek op 2-3 staat. Plaats deze NA ! het verwijderen van de voedingskabel van de voeding op 1-2.
2) In het bios is er een optie “Legacy USB Device” probeer eens deze op “Enabled” te zetten.
3) Als U gebruik maakt van de USB poorten aan de voorzijde van de computer. Controleer dan eens of alle aansluitingen van de computer-kast naar het moederbord ook juist gedaan zijn. (zie aangehechte foto).

Om volledige USB 2.0 ondersteuning te hebben moet er minimaal Servicepack 1(XP) of Servicepack 4 (W 2000) geinstalleerd zijn.
Die dingen zou je nog kunnen proberen, en dan met name nummer 2, lijkt me zo.
Oud 20-07-2006, 05:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat kan best wel eens aan de stroom-aanvoer liggen; kleine piekjes enzo. Tot die conclusie kwam ik na een UPS tussen de computer en de voeding gezet te hebben; toen was het probleem weg. De UPS is een soort accu zodat je indirect stroom krijgt en je alle energiepieken opvangt. Een probleem met je voeding is ook niet uitgesloten. Maar het kan evengoed een driver-issue zijn van je USB controller.
Oud 20-07-2006, 07:12
Verwijderd
Dat is nou niet het eerste waar ik aan denk, kan ook gewoon een kutmuis of een kutmoederbord cq. USB controller zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 09:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mja idd hij zou eerst met een andere muis moeten proberen.

BTW ik heb de grotere broer van mobo van TS, de Asrock K7S8XE+, zelfde chipset afaik. En daar game ik toch al vrij lang op met mijn Logitech MX500 via USB.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten