Ik vind het om te beginnen leuk hoe je eens iets anders probeert, door met zoveel punten te werken. Echter is hier een beetje een overdaad, bovendien sluiten de woorden niet logisch genoeg op elkaar aan. ''Sereen'' en een ''groengeschilderde kamer'' past gewoon niet samen. Welliswaar ga je door met die groene kamer, dus is het niet gek dat je ook in je eerste alinea dat naar voren brengt, maar het moet meteen duidelijk zijn, zeker in je eerste alinea. Je kunt wel punten gebruiken, om je verhaal een mysterieuze of spannende sfeer te geven, maar dan moet ook echt elk woord raak zijn en dan moeten de combinaties kloppen. Anders raak je je lezer kwijt.
Kijk dit stukje
Citaat:
Imposant, dat is het zeker. Macht en Geld.
|
kan dan weer wel, omdat iedereen wel begrijpt dat je bedoelt dat macht en geld imposant zijn. Hier denk je blijkbaar over macht en geld na, en dat werkt wel. Maar in je eerste alinea werkt het dus niet en dat is zonde want juist je eerste alinea moet raak zijn.
Verder, probeer het je jezelf en de lezer niet te moeilijk te maken. Het is een stukje met een ietwat ''zweverige'' stijl, en dat is helemaal niet erg, juist leuk

maar schrijf niet je zinnen zo op dat wij te lang moeten nadenken. Dit bijvoorbeeld:
Citaat:
Daar is het op elk van de 7 grote, natuurlijk begrensde delen van de vaste aarde toch allemaal om te doen?
|
''7 grote natuurlijk begrensde delen van de vaste aarde'' is te mooi, te ingewikkeld.
Verder kan ik over je stijl weinig zeggen, omdat dit een verhaal is, wat meer een overpeinzing lijkt te zijn, ik weet natuurlijk niet of je altijd op die manier schrijft. Er gebeurt niet veel in het verhaal, als je dat er ook mee bedoelde, dat het een beetje filosofisch is, dan ben je wel in je opzet geslaagd alleen zijn de conclusies me te ingewikkeld. Maar dat kan ook aan de wijn liggen en het late tijdstip.
Schrijf in ieder geval gewoon door, hoop dat je er wat aan hebt! Succes.