Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dit is goedkoopste topvoeding die ik heb kunnen vinden. kijk, als je sweex trust of qtec meuk meekrijgt voor 50,- zou ik idd mezelf ook behoorlijk afgezet voelen, maar je kan wel beter iets meer betalen voor een topvoeding dan dat je over 3 maanden weer problemen met je voeding gaat hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
kwaliteit van de spullen die gebruikt worden in de voedingen zelf. duurzaamheid. neemt niet weg dat een Sweex ook net zo lang mee gaat. maar over het algemeen hebbe "de wat mindere" voedingen vaker problemen dan de wat prijzigere (zalmann etc.) Maar het komt altijd neer op persoonlijke ervaringen/meningen |
![]() |
||
Citaat:
En misschien nog; uitvoering bv kabels met mesh, kabels die afgekoppeld kunnen worden, s-ata power aansluitingen etc. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voordat je er aan gaat beginnen (mocht je dit überhaupt al gaan doen ![]() Eerst maak je je behuizing open. Hoe dit in z'n werk gaat hangt af van je behuizing. Je hebt behuizingen met een kliksysteem aan de (meestal) linkerkant die je zo losklikt. Let er even op dat hij aan de achterkant vast kan zitten met 2 schroeven. Bij de andere variant zit er een kap overheen. Die schroef je los aan de achterkant (Let er op dat je alleen de schroefjes aan de zijkant los maakt anders heb je kans dat je koeling ofzo ineens naar beneden komt) en haal je er in zijn geheel vanaf. De voeding zit 9 van de 10 keer bovenin je kast en dan aan de achterkant. Hij zit vast met een aantal schroefjes. Het is het blok waar je de eerdergenoemde kabel uit hebt gehaald ^^. Er komen een heleboel kabels uit die naar je CD/DVD-rom speler, harde schijf(en), moederbord en evt koeling lopen. Haal elke kabel apart los net zolang totdat je alleen nog maar losse kabels hebt die uit het blok komen. Daarna schroef je de schroefjes aan de achterkant los en leg ze ergens veilig neer. Houd hierbij het blok vast anders heb je kans dat hij naar beneden valt en andere onderdelen hierbij beschadigt. Haal het blok er in zijn geheel uit. Daarna pak je de nieuwe voeding en die zet je op dezelfde plaats weer terug en maak je met dezelfde schroefjes weer vast. Daarna alle kabels weer aansluiten en eventueel de kabels een beetje netjes wegwerken, de kap er weer op en klaar ben je. Vergeet niet de voedingskabel er weer in te stoppen en het knopje op de goede stand te zetten. Veel succes.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
En onbekende merken kunnen goed presteren ja, maar ze kunnen ook voor gezeik zorgen door instabiele voltlijnen, het ge of je PC slopen door het ontbreken van een fatsoenlijke beveiliging. Ik heb thuis nog een gaar ding van het merk "Codecom", die ging ook vrolijk verder met stroom leveren terwijl er een gat in de southbridge van mijn chipset zat. Een fatsoenlijke voeding gaat dan gewoon uit. ![]()
Laatst gewijzigd op 06-10-2006 om 15:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nog een groter voordeel is dat Active PFC voedingen veel efficienter zijn; tot boven 95%, waarbij passive PFC soms de 55% geeneens halen. Je kunt begrijpen dat 'normale' consumenten die al tevreden zijn met een Qtec of Zeeman® voeding, dit alles niks zegt en dus ook niet interesseert. Die goedkope rotvoedinkjes zullen daarom nooit geen duurdere Active PFC voeding maken, tenzij ze daar wettelijk of economisch door gedwongen worden. Een voorzichtig oordeel kun je daarom geven aan Active PFC voedingen dat dat prima voedingen zijn. En mijn ervaringen -- ook met onbekendere merken -- bevestigt dat.
||
Citaat:
![]() Mischien dat je kan vragen of je erbij mag zijn als hij het daadwerkelijk gaat doen. Daar kan je een hoop van leren.
||
Citaat:
http://www.dansdata.com/gz028.htm
Laatst gewijzigd op 06-10-2006 om 22:37. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dat hele artikel gaat over Power Factors; en alhoewel Active PFC natuurlijk vat hierop heeft, zegt dat nog niet direct iets over de efficiency van een Active PFC voeding ten opzichte van een passive PFC voeding. Immers: ook met een power factor van 0.20 kun je 95% efficiency hebben; het ligt er maar aan wat je bedoelt met efficiency. Misschien dat dat artikel ingaat op fabeltjes dat het gunstig voor je energierekening is als je een hogere power factor hebt, maar dat heb je me nooit horen zeggen. Ik heb zelf een energiemeter; en daarmee heb ik dus ook een gewoon OEM-voeding vergeleken met een Active PFC voeding; en daaruit blijkt wel degelijk dat laatstgenoemde minder verbruik heeft; terwijl ook de power factor hoger was, maar dat is opzich niet zo heel interessant. Bij passief gekoelde voedingen zie je ook altijd Active PFC, en hebben een efficiency van > 85%, dat moet ook wel anders zou er teveel warmte in de voeding onstaan die niet of moeilijk passief kan worden afgevoerd. De grote vraag hierbij is dus of Active PFC ook per definitie zorgt voor een hogere efficiency van het omzetten van stroom. Dat artikel claimt van niet, in één regel, maar ik zet daar dus twijfels bij.
Laatst gewijzigd op 08-10-2006 om 06:11. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar in het artikel zegt hij ook dat een active PFC circuit zelf ook energie omzet in warmte (en dus verspilt; minimaal 10% volgens dat artikel), dat zou evt. een reden kunnen zijn waarom het uiteindelijk verschil minder groot zou kunnen zijn dan je denkt. En een goedkope OEM-voeding met een duurder model met active PFC vergelijken is natuurlijk wel een beetje een geval "appels en peren". OEM-voedingen zijn meestal gewoon prullen en het lijkt mij wel waarschijnlijk dat ook dat de efficiency beïnvloedt, PFC of niet. Ook veel voedingen mét active PFC halen maximaal 80% efficiency en zitten daar vaak - bij lage load, laten we zeggen < 150W - nog onder.
Laatst gewijzigd op 08-10-2006 om 10:16. |
![]() |
||
Citaat:
En inderdaad, bij lage load is de efficiency minder, maar dat is - helaas - met alle voedingen zo, althans die ik ken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar misschien heb ik inderdaad te snel conclusies getrokken. Maar voor mij is het tegendeel nog niet bewezen.
||
Citaat:
Active PFC of Passive PFC bepaalt de wijze waarop een voeding intern werkt; en dus wellicht ook hoe efficient deze is of kan zijn. Maar jullie vergeten ook de twee andere voordelen van Active PFC behalve efficiency: het feit dat deze minder gevoelig is voor storing/ruis op het spanningsnet en derhalve voor stabielere voltagelijnen kan zorgen, en daarnaast het feit dat hij een groot invoervoltage heeft (100 - 240V meestal). Gezien het feit dat Active PFC niet door prut OEM merkjes geproduceerd wordt (geen belang bij om dat te doen) en de bovengenoemde voordelen, zou ik zelf eerder voor Active PFC kiezen dan voor Passive PFC.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Carbage Run 2012 KIET | 70 | 29-09-2012 01:04 | |
Software & Hardware |
[Nieuw systeem] Algemene vragen Verwijderd | 33 | 30-07-2006 18:28 | |