Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2004, 18:09
Verwijderd
De laatste tijd valt het me op dat mijn pc redelijk lawaai maakt. Ik weet niet zeker of het me nu pas opvalt of dat het pas sinds kort is. Het klinkt alsof 'ie opstijgt , niet echt prettig als ik 's nachts wil computeren terwijl ouders al slapen enzo Het is niet constant trouwens, alleen als ie opeens moet gaan werken enzo.

Specs:
ASUS K8V
AMD Athlon 64 2800+
2 x Corsair 256MB DDR SDRAM PC400/3200
MyCom H600M
350 watt, zit standaard bij kast
ASUS V9520 Magic/T, 128 MB
Western Digital WD2000JD, 160GB
Plextor PX-712A
ASUS DVD-E616P1
3,5" diskettestation, 1,44 MB

Het is toch zo dat lawaai meestal te maken heeft met de voeding of de koeling?

Ehm, wat kan ik er aan doen? is er iets wat ik eraan kan doen zonder dat het me (veel) geld kost, of wat?

Laatst gewijzigd op 27-09-2004 om 18:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2004, 18:19
perfectme
perfectme is offline
Hoor je niet gewoon de koelers die tijdelijk sneller draaien ofzo?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 27-09-2004 @ 19:19 :
Hoor je niet gewoon de koelers die tijdelijk sneller draaien ofzo?
Ik heb geen idee
Als dat het is, wat is er dan aan te doen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:29
Jolt
Jolt is offline
Fan controller, of

Cpu koeler vervangen ----> Zalman 7000 serie
Vga koeler -------------> Artic Silenver of Zalman heatpipe
Koelerst in de kast ------------> Papst low noise of op lager voltage zetten.
Chipset koeler ------------------> Passive koeler.
En natuurlijk een voeding

Fan controller inbouwen is het goedkoopste of van die geluidsisolerende stof in de kast hangen
Oud 27-09-2004, 18:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Gaat het na een tijdje over? Of als je er zachtjes tegen tikt verandert het geluid dan? Beetje zwaar zoemend of brommend geluid?
Oud 27-09-2004, 18:38
Jolt
Jolt is offline
Tempcontrolled

Owja, als ie moet gaan werken, moeten de koelers ook wat gaan doen
Oud 27-09-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 27-09-2004 @ 19:29 :
Fan controller, of

Cpu koeler vervangen ----> Zalman 7000 serie
Vga koeler -------------> Artic Silenver of Zalman heatpipe
Koelerst in de kast ------------> Papst low noise of op lager voltage zetten.
Chipset koeler ------------------> Passive koeler.
En natuurlijk een voeding

Fan controller inbouwen is het goedkoopste of van die geluidsisolerende stof in de kast hangen
die zalman heatpipe.. dat is een harddisk cooler toch?
en de koelers in de kast op low noise/lager voltage zetten, moet dat via de bios ofzo, of door de kast open te schroeven en een schakelaar oid om te zetten? (noob )
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-09-2004 @ 19:36 :
Gaat het na een tijdje over? Of als je er zachtjes tegen tikt verandert het geluid dan? Beetje zwaar zoemend of brommend geluid?
Na een tijdje gaat het over ja. Ik vind persoonlijk dat de pc ook op momenten dat er weinig opgedaan wordt, redelijk wat geluid maakt, maar het geluid wat ik bedoel is alleen als ik een paar programma's tegelijk opstart oid.
Tikken verandert niks aan het geluid, en het is idd zoemen/brommend.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:55
M@rco
M@rco is offline
Jouw processor heeft Cool 'n Quiet; dat houdt in dat hij, wanneer hij weinig te doen heeft, op een lagere kloksnelheid draait. Als ie dan ineens moet gaan "werken", gaat de kloksnelheid omhoog, wordt hij dus ook warmer en zal de koeler sneller gaan draaien. Dat zal dus zijn waarom hij meer lawaai gaat maken

De oplossing is dus een stillere processorkoeler; de Arctic Silencer 64 die Jolt noemde is wel stiller, maar ook weer best kut om te monteren; bovendien moet je toch wel enige ervaring hebben met het assembleren van hardware om met succes een CPU koeler te plaatsen (maar ja, eens moet de eerste keer zijn natuurlijk...).
Oud 27-09-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 27-09-2004 @ 19:55 :
Jouw processor heeft Cool 'n Quiet; dat houdt in dat hij, wanneer hij weinig te doen heeft, op een lagere kloksnelheid draait. Als ie dan ineens moet gaan "werken", gaat de kloksnelheid omhoog, wordt hij dus ook warmer en zal de koeler sneller gaan draaien. Dat zal dus zijn waarom hij meer lawaai gaat maken

De oplossing is dus een stillere processorkoeler; de Arctic Silencer 64 die Jolt noemde is wel stiller, maar ook weer best kut om te monteren; bovendien moet je toch wel enige ervaring hebben met het assembleren van hardware om met succes een CPU koeler te plaatsen (maar ja, eens moet de eerste keer zijn natuurlijk...).
Hmm. Ik heb wel al die onderdelen los gekocht enzo, en een vriend heeft het geassembleerd. Ik zat er wel bij en heb toegekeken, maar echt ervaren ben ik dus niet
Klopt het dat die arctic slincer 64 rond de 20 euro zit?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
15 euro bij www.gistron.com

Had je dit 'probleem' al bij het begin? Misschien kun je het beste die vriend van je naar laten kijken. En sowieso is een goede koeler aan te raden, nooit boxed kopen.
Oud 27-09-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-09-2004 @ 20:02 :
15 euro bij www.gistron.com
Okee Ik had namelijk het idee dat die dingen nogal duur waren en toen ik ergens 20 euro nogwat tegenkwam dacht ik dat het niet klopte ofzo

Citaat:

Had je dit 'probleem' al bij het begin? Misschien kun je het beste die vriend van je naar laten kijken. En sowieso is een goede koeler aan te raden, nooit boxed kopen.
Dat weet ik dus niet zeker ALS ik het heel de tijd al heb gehad, is het me iig niet opgevallen. Ik stoor me er sinds een week oid aan, terwijl ik dit systeem ongeveer 2 maanden heb.
En ik zal idd eens vragen of hij nog eens tijd en zin heeft
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:07
Jolt
Jolt is offline
Boxed is niks mee die van de Amd 64 hoor. Koelt goed, maar jah voor iets meer heb je natuurlijk weer iets beter, maar dat is altijd zo.

Laatst gewijzigd op 27-09-2004 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-09-2004 @ 19:55 :
Ja, maar dat Cool 'n' Quiet werkt ook maar alleen als je APIC 2.0 bla bla aanzet, en dan moet je nog een stukje software installeren.

De processorkoeler vervangen zou ik pas het laatste doen, die standaardkoeler bij de A64 is best goed namelijk.
Het kan namelijk ook de voeding zijn, waar de fans niet al te best van zijn die bij een hogere belasting meer moeten werken.
Oud 27-09-2004, 22:37
Party_P
Party_P is offline
Om te kijken waar het lawaai vandaan komt kun je bijvoorbeeld (voorzichtig!!!) je vinger is in een koeler stoppen. NIET meteen je vinger erin rammen, maar eerst met topje van je vinger de koeler afremmen.
Stopt de herrie: dan weet je het probleem, die koeler maakt teveel lawaai.
Stopt de herrie niet: op naar de volgende koeler.
Oud 28-09-2004, 06:52
Verwijderd
Citaat:
Party_P schreef op 27-09-2004 @ 23:37 :
Om te kijken waar het lawaai vandaan komt kun je bijvoorbeeld (voorzichtig!!!) je vinger is in een koeler stoppen. NIET meteen je vinger erin rammen, maar eerst met topje van je vinger de koeler afremmen.
Stopt de herrie: dan weet je het probleem, die koeler maakt teveel lawaai.
Stopt de herrie niet: op naar de volgende koeler.
En is dat noobverantwoord?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:12
Jolt
Jolt is offline
Jah

Zolang je het maar voorzichtig doet, 2 optie is, maar wel langer, de fans uit niet meer connecten met de voeding, (wel altijd de cpu fan) en zo kan je er ook achter komen.

Dit is btw die vga koeler:

Oud 28-09-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 28-09-2004 @ 13:12 :
Jah

Zolang je het maar voorzichtig doet, 2 optie is, maar wel langer, de fans uit niet meer connecten met de voeding, (wel altijd de cpu fan) en zo kan je er ook achter komen.

Dit is btw die vga koeler:

[afbeelding]
Hmm als jij t zegt
En ehm. Als ik zo mn kast inkijk zie ik eerlijk gezegd maar één koeler (als in ventilator achtig iets?). Er wordt gesproken over meerdere, maar kan het kloppen dat ik er één heb?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
(: schreef op 28-09-2004 @ 07:52 :
En is dat noobverantwoord?
ja gewoon alleen de fan aanraken mits het geen delta hp is met 7000 tpm
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:25
Jolt
Jolt is offline
Het kan kloppen dat je er maar een hebt.
Waarschijnlijk zit die op je cpu.
Oud 28-09-2004, 23:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je fan wilt stoppen moet je de fan niet aanraken, maar het motortje in het midden. Dat is gewoon veilig en stop je de fan prima mee. Gaat alleen niet als er een fan grill op zit natuurlijk.
Oud 29-09-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2004 @ 00:15 :
Als je fan wilt stoppen moet je de fan niet aanraken, maar het motortje in het midden. Dat is gewoon veilig en stop je de fan prima mee. Gaat alleen niet als er een fan grill op zit natuurlijk.
even voor ik iets doms doe: jullie hebben het toch over het ventilatortje he?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 12:38
Jolt
Jolt is offline
fan = ventilator
Oud 29-09-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 29-09-2004 @ 13:38 :
fan = ventilator
Okee

Ik ga dalijk mn kast open schroeven en dan probeer ik het even

Edit// net kast opengeschroeft, en ventilatortje stilgezet met potlood ertussen. Kwam erachter dat ik er tóch twee heb. De ene maakt geen geluid, de ander wel. Die die wel geluid maakt zit vast op het moederbord.

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:41
]{ing
]{ing is offline
heb hetzelfde probleem met mn videokaart. het is gewoon een goedkoop ventilatortje, soms helpt het om stof eruit te blazen met wat perslucht. je kunt ook een nieuwe heatsink kopen, maakt totaal geen geluid. je moet om het te monteren wel even het mobo eruit halen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2004, 16:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mja northbridge fan. Al die kleine k*tfannetjes gaan veel lawaai maken op den duur. Hij's stuk iig. Of je haalt hem eraf en kijkt of je systeem stabiel blijft, of je koopt een nieuwe. Als je de fabrikant mailt over dit probleem willen ze je nog wel eens een nieuwe fan opsturen. Is het proberen waard.
Oud 29-09-2004, 16:54
M@rco
M@rco is offline
Stuk? Waar staat dat hij stuk is? Maar goed, als ie dat nu nog niet is dan komt dat nog wel, die northbridge fannetjes gaan ongelofelijk vaak kapot.

Ik denk dat gewoon zo'n Zalman northbridge cooler (zo'n heatsink) een beter idee is; die koeler zit er niet voor niks, grote kans dat ie zonder dat ding nét iets te warm wordt.
Oud 29-09-2004, 17:10
Jolt
Jolt is offline
Idd zo een heatsink en als ie dan nog te heet wordt een 120 mm fan er op monteren
Oud 30-09-2004, 01:41
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 29-09-2004 @ 17:54 :
Ik denk dat gewoon zo'n Zalman northbridge cooler (zo'n heatsink) een beter idee is; die koeler zit er niet voor niks, grote kans dat ie zonder dat ding nét iets te warm wordt.
Haja, 't is een aardig ding, zeker voor het geld. Bij mij werd-ie totaal niet warm, behalve toen ik de on-board harddisk controller ging gebruiken
Oud 30-09-2004, 08:16
Jolt
Jolt is offline
Nou, bij overlocken wordt dat ding toch gauw hand warm hoor
Oud 30-09-2004, 08:20
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-09-2004 @ 16:41 :
heb hetzelfde probleem met mn videokaart. het is gewoon een goedkoop ventilatortje, soms helpt het om stof eruit te blazen met wat perslucht. je kunt ook een nieuwe heatsink kopen, maakt totaal geen geluid. je moet om het te monteren wel even het mobo eruit halen
je kunt het fannetje ook in water houden en aan zetten (en nee dat is geen grap) dan is het fannetje zo schoon. Daarna ff priegelen om hem open te maken (stickertje eraf halen) en opnieuw smeren.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:57
Verwijderd
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, maar ik ga het wel eens proberen. Lijkt me eerder dat het stof dat binnen is gedrongen dan alleen maar aankoekt en nog moeilijker te verwijderen is.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 01:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 29-09-2004 @ 17:54 :
Stuk? Waar staat dat hij stuk is? Maar goed, als ie dat nu nog niet is dan komt dat nog wel, die northbridge fannetjes gaan ongelofelijk vaak kapot.
Stuk is voor mij ook dat hij nog wel draait met 600 toeren maar gewoon pruttelt en t*fusveel lawaai maakt.

2,5CFM voor 40dBA, yeah right, rotschop kan het keffertje krijgen.

Citaat:
Mwah je hoeft er echt niet 20 euro voor uit te geven hoor, om zoveel warmte gaat het echt niet. Echt zonde om er veel geld en energie in te steken. Meeste northbridges worden gewoon passief gekoeld, is de beste oplossing. Northbridges met fan hebben vaak een kleine heatsink, is goedkoper denk ik. Mocht je iets willen kopen echt, koop dan gewoon een relatief grote northbridge heatsink, zonder fan. Betere duurzame oplossing. Alhoewel je bij Zalman dan weer duur uit bent, waar je bijna een nieuw moederbord voor komt. Dat vind ik dan weer heel erg zonde.

Ik zou zelf ff mailen naar mobo fabrikant.
Oud 01-10-2004, 01:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-10-2004 @ 02:34 :
Mwah je hoeft er echt niet 20 euro voor uit te geven hoor, om zoveel warmte gaat het echt niet. Echt zonde om er veel geld en energie in te steken.
Is het nou zò ontzettend moeilijk om even de prijs van zo'n dingetje te controleren voordat je dingen gaat roepen? Voor 9 a 10 euro krijg je'm thuisgestuurd, en je kan'm op redelijk veel plaatsen afhalen voor minder dan 5 euro.

Voor een moederbord kan dat best een aardige uitgave zijn, zo'n klein fannetje minder scheelt een hoop lawaai. Dat Zalman koelblokje is groot genoeg om't passief te koelen (met hulp van wat luchtstroom in je kast).
Oud 01-10-2004, 04:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik ga het niet altijd opzoeken nee, dat is het mijn tijd niet waard. Maar als zij het voor 5 euro kan kopen is dat zeker geen slechte keus. Mits ze het dan ook zelf kan (laten) installeren.

Soms zijn heatsinks vastgeplekt met adhesive paste, een soort lijm. Dat krijg je niet zonder middelen los zonder de northbridge te beschadigen. Even oppassen dus.
Oud 01-10-2004, 04:46
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-10-2004 @ 05:11 :
Ik ga het niet altijd opzoeken nee, dat is het mijn tijd niet waard. Maar als zij het voor 5 euro kan kopen is dat zeker geen slechte keus. Mits ze het dan ook zelf kan (laten) installeren.
Waarom roep je dan dat het 20 euro kost? (of in die orde van grootte)

Citaat:
Enlightenment schreef op 01-10-2004 @ 05:11 :
Soms zijn heatsinks vastgeplekt met adhesive paste, een soort lijm. Dat krijg je niet zonder middelen los zonder de northbridge te beschadigen. Even oppassen dus.
Ik heb een Asus K8V SE, en bij mij is dat heatsinkje niet vastgelijmd. Nu wil ik toch aan de topicstarter vragen of er wel echt een fannetje op de chipset zit, want voor zover ik weet zit dat niet op de K8V serie.
Oud 01-10-2004, 07:14
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-10-2004 @ 05:46 :
Waarom roep je dan dat het 20 euro kost? (of in die orde van grootte)

Ik heb een Asus K8V SE, en bij mij is dat heatsinkje niet vastgelijmd. Nu wil ik toch aan de topicstarter vragen of er wel echt een fannetje op de chipset zit, want voor zover ik weet zit dat niet op de K8V serie.
Volgens mij wel. Ik heb er allemaal geen verstand van, maar als ik begrijp wat een fan is en hoe het moederbord eruitziet, dan zit het idd op elkaar

Ik zal asus ns mailen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 08:58
M@rco
M@rco is offline
Ik denk trouwens toch eerder dat het je CPU fan is, de Asus K8V die (: heeft, heeft helemaal geen northbirdge fan (geen enkel Asus mobo heeft dat AFAIK).
Oud 01-10-2004, 09:04
Jolt
Jolt is offline
Heb je zo een fannetje op je moederbord?

Oud 01-10-2004, 10:36
M@rco
M@rco is offline
Nee, dat heeft ze niet

Oud 01-10-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-10-2004 @ 11:36 :
Nee, dat heeft ze niet

[afbeelding]
Die heb ik idd
maar er zit dus wel een fan op de plek waar nu niks zit zegmaar

de plek waar ik mn amd64 ding heb zitten
en daar zat die fan bij.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:14
M@rco
M@rco is offline
Ja, dat is dus de CPU fan.

De northbridge is de chip die onder dat blauwe stukje metaal waar "Asus" op staat, zit. Sommige moederbordfabrikanten zetten daar een (lawaaierige) fan op (ipv alleen een heatsink), vandaar de verwarring hier.
Oud 01-10-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-10-2004 @ 12:14 :
Ja, dat is dus de CPU fan.

De northbridge is de chip die onder dat blauwe stukje metaal waar "Asus" op staat, zit. Sommige moederbordfabrikanten zetten daar een (lawaaierige) fan op (ipv alleen een heatsink), vandaar de verwarring hier.
Hmm, okee

En dan moet ik dus de arctic silencer 64 hebben die jolt noemde?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-10-2004 @ 11:36 :
Nee, dat heeft ze niet
Dat zei ik toch?
Alleen vind ik'm al erg warm worden met zo'n zalman heatsinkje, dus missschien dat de bouwer van die computer er een fannetje op gezet had ofzo.
Oud 01-10-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-10-2004 @ 13:14 :
Dat zei ik toch?
Alleen vind ik'm al erg warm worden met zo'n zalman heatsinkje, dus missschien dat de bouwer van die computer er een fannetje op gezet had ofzo.
Die fan zat bij mn amd64chip.
Temperatuur varieert van 30 tot 38 graden ofzo, ik weet niet hoe hoog dat dan wordt als die fan verwijderd zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 14:19
M@rco
M@rco is offline
CPU fan moet je absoluut niet verwijderen.

Je zou idd kunnen overwegen om die Silencer 64 te kopen. Het zou misschien wel handig zijn om die te laten monteren door iemand die er verstand van heeft (no offense hoor ) want dat kun je beter niet verkeerd doen
Oud 01-10-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-10-2004 @ 15:19 :
CPU fan moet je absoluut niet verwijderen.

Je zou idd kunnen overwegen om die Silencer 64 te kopen. Het zou misschien wel handig zijn om die te laten monteren door iemand die er verstand van heeft (no offense hoor ) want dat kun je beter niet verkeerd doen
Daar moet ik idd maar niet aan beginnen, kan het alleen maar erger van worden
Ik zal ns kijken of k iemand kan vinden die daar zin in heeft
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:28
Jolt
Jolt is offline
Wat zijn vrouwen en computers toch onduidelijk
Oud 01-10-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 01-10-2004 @ 19:28 :
Wat zijn vrouwen en computers toch onduidelijk
(a)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 22:40
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb ook lawaai-problemen. Zeer vervelend tijdens het kijken van een film en sowieso dreunt dat geluid door hier is de voeding de boosdoener. Ik plaats er geen andere fan in, want ik wil sowieso eentje die meer power heeft.

Een paar dagen terug is mijn Qtek Dual Fan 400W dus overleden. Ik had er al eerder wat problemen mee, PC ging 2 seconden aan en daarna direct weer uit. Later deed-ie het wel weer maar de tweede keer dus helemaal niet meer (zelfde symptoon) 300 watt ATX erin en het euvel lijkt tijdelijk gefixt. Die el-cheapo 300 watt ATX voeding trekt het denk ik niet zo goed, beeldscherm trilt af en toe heel lichtjes en er komt een hoge frequentie toon uit de voeding (zeer irritant!)

Gezien ik al een tijdje opzoek was naar een andere voeding is nu toch voor mij het moment gekomen om een nieuwe voeding te zoeken. Ik wil voor mijn systeem toch wel 400 watt hebben (heb een blauwe neon caselight, 2 hdd's, 1 120mm casefan, USB cardreader, 2 optical drives, behoorlijke videokaart, enz) Ik wil sowieso op de toekomst voorbereid zijn, dezelfde voeding moet mijn toekomstige upgrade naar een AMD64 en een SATA schijf ook aankunnen.

Ik ben nogal gevallen voor die 120mm fan dingen gezien de casefan in mijn systeem dat ook is en erg stil is. Merken als Zalman staan wel voor kwaliteit maar vind ik erg duur, pak em beet 100 euro voor een voeding. Of niet?

Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met merken die op bijvoorbeeld gistron.com staan, Yamada en TechSolo, beide aantrekkelijk geprijsde voedingen, 400 tot 500 watt. Of kan ik beter, voor mijn systeem en met blik op de toekomst, ff op pricewatch.tweakers kijken en daar die Zalman ZM400B-APS 400Watt voor iets meer halen? Want Zalman mag dan wel goed zijn maar erg duur, vind ik.

Laat me ff weten hoe je erover denkt. Stilte is een erg hoge prioriteit, en natuurlijk ook het vermorgen van de voeding om de PC van stroom te voorzien, en niet eentje die het half trekt. Heb van Enlightenment ooit gehoord dat je beter een prijzige 300W voeding kan hebben dan een goedkope 450W gezien de echte oudput beter is.

En Enlightenment: thnx voor het niet reageren op mijn PM
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten