Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind 't meer klinken als een excuus om paddo's of whatever te gebruiken. Ik doe 't zelf ook, maar ik zoek er niet meer achter dan de ervaring zelf, en al helemaal geen vage begrippen als levensenergie.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind 't ook zeker wel een interessant onderwerp. Uit je post heb ik echter nog geen duidelijk beeld kunnen scheppen over die "energie", en wat het uitmaakt dat het natuurlijk is.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jij kennelijk niet. Beargumenteer.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Heb je wel een ander zijn/haar chi gevoeld en hoe was dit? Helpen drugs je daarbij?
||
Citaat:
||
Citaat:
Je chi zul je moeten vormen als je ergens een blokkade hebt zitten, dan stroomt het niet meer goed door. En drugs helpt misschien bij het losmaken van het kunnen voelen van chi, maar is niet perse nodig. Door middel van aandacht en ademhaling kun je energie sturen. Ik vind echt dat iedereen vanaf de basisschool gewoon chi-kung oefeningen moet leren. Zodra je er meer over leert en ermee om kunt gaan is er zoveel meer. Maargoed laten we het houden over drugs in relatie met spiritualiteit en energie. Anders moet iemand ergens anders maar een topic openen dan wil ik best meer uitleggen over chi enzo.
||
Citaat:
enne ir de narie, wat kan jij heerlijk topics lopen zieken. ![]() Trouwens zou ik mischien wat meer uitleg over dat stuk van Shulgin mogen hebben? tihkal en pihkal lijken me wel boeiende boeken trouwens. Waar heb je chi voor nodig vond ik ook wel n hele mooie. ![]() Wie ben ik? wat is mijn zelf? Dat vraagt in de Chandogya Upanisad(?) een zoon aan zijn vader. De vader geeft de zoon opdracht om een klomp zout in een bak water te gooien. De volgende ochtend vraagt hij de zoon om het zout terug te geven. Maar de zoon kan het zout in het water niet terugvinden. Proeg het water aan die kant, zegt de vader. Het is zout, zegt de zoon. Proeg het water aan in het midden, zegt de vader. Het is zout, zegt de zoon. Proeg het water aan die kant, zegt de vader. Het is zout, zegt de zoon. Het zout is niet te zien, maar overal aanwezig, begrijpt de zoon. Inderdaad, zegt de vader. Zo is het ook met het zelf. Het zogenaamde niets is alles, is essentie, is het heelal. Dat zogenaamde niets, "dat ben jij" ( tat-tvam-asi"??) Laatst gewijzigd op 18-01-2007 om 23:16. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|