Ik ben 3e jaars Pedagogische Wetenschappen aan de UU.
Maar door wat studievertraging kan ik pas in het 4e jaar mijn bachelorthesis gaan volgen.
Dit betekent dat ik vanaf september een half jaar vrij ben.
Maar heb het gevoel dat ik nog niet genoeg heb gestudeerd dus wil wat extra vakken gaan volgen.
Maar er zijn nog maar weinig boeiende vakken op de UU van pedagogiek die ik nog niet gevolgd. Oftewel ik heb ze gevolgd of k vind ze niet boeiend.
Nu kan ik dan wel vakken gaan volgen van bijv. algemene sociale wetenschappen, sociologie, psychologie.
Maar ik wil toch graag in m'n eigen vakgebied blijven omdat ik graag wil gaan werken in de pedagogiek en me dus op dat terrein wil verdiepen.
Nu hoorde ik over de mogelijkheid om vakken te volgen bij andere universiteiten.
Nu heb ik wat op sites lopen rondspeuren van universiteiten die ook pedagogiek aanbieden.
Maar op de meeste sites kan ik niks vinden over of je vakken kan volgen als je van een andere universiteit bent.
Op de UVA en VU kon ik er wel wat over vinden.
Buiten dat de vakken toch wel redelijk overeenkwamen met het aanbod van de UU leek het me toch vrij moeilijk om dat te gaan doen. Studiepunten en bovenal blokken lopen niet gelijk. Je moet van allerlei kopieen laten zien om toch die vakken te mogen volgen. Mij leek het dat met de bachelor master structuur dat toch redelijk makkelijk geworden moet zijn.
Lang verhaal, maar mijn vraag is of misschien iemand ervaring heeft met het volgen van vakken bij andere universiteiten?
Is dat echt zo moeilijk of toch redelijk makkelijk?
Is het je goed bevallen?
Kwamen vakken niet teveel overeen met je eigen universiteit? Zelfde manier van werken als op je eigen universiteit? etc, ervaringen en aanbevelingen zijn zeker welkom