Oud 10-03-2007, 09:07
adon1s
adon1s is offline
Heyhey, nog meer krachtpatsers hier aanwezig ?
Wat is je trainingsdoel, hoe train je, hardcore gym, ondergrondse kelder of healthcenter?
Train zelf nu 2,5 jaar serieus en ben van de 70 naar de 92 gekomen met een lengte van 1,76. Tussendoor nog een 2-tal keer gecut.
Zet zelf redelijk makkelijk aan, massa+vet. Meestal is m'n jaar verdeeld in 9 maanden bulken-3 maanden cutten. Ga tijdens cut op sommige delen juist harder vooruit zoals bijv. deadlifts.
Heb nu last van een blessure aan m'n bil. Hopen dat ie snel over is, ga van de week naar de dokter. Wat andere stats:
bench 5x127,5 ; deadlift; 220 ; squat 185 ; MP 7x80

Train nu 2x upperbody en 1x lower body per week en krachtuithouding/+cardio zo'n 3x per week.
Hier nog fototje van m'n fysiek, dit is zo'n 3,5 maand terug. Woog toen nog 87 zoiets:

Sportieve groet

Laatst gewijzigd op 12-03-2007 om 18:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2007, 09:25
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Anabole steroïden?
Of zit je echt 6 uur per dag te trainen?
Oud 10-03-2007, 09:32
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 10-03-2007 @ 10:25 :
Anabole steroïden?
Of zit je echt 6 uur per dag te trainen?
Snap niet waarom mensen altijd gelijk over as beginnen, maar om je vraag te beanwoorden nee dus.
Had je een beetje gelezen had je gezien dat ik 3xper week train en daarnaast nog 3xper week krachtuithouding/+cardio. Zo'n 6x per week gemiddeld 45 min. dus.
Oud 10-03-2007, 14:28
Hulk
Hulk is offline
ik heb 2 jaar getraind op spiermassa en ben daarna gaan kickboksen. ben nu weer langzaamaan beetje aan het krachttrainen, maar wel kickboksgericht.
ben destijds van 67 kg naar 85 kg gegaan, mn stats waren op mn hoogtepunt:

BP 1x110
SQ 1x160
DL 1x180
Oud 13-03-2007, 20:10
adon1s
adon1s is offline
Ok nice

Vandaag 3x135, toen 1x140 en toen 1x145 gedrukt Ging nog redelijk soepel dus over paar weken de 150 is proberen
Oud 13-03-2007, 20:36
Verwijderd
Waarom laat je je gezicht niet zien?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 20:47
Encrypted
Encrypted is offline
Hier nog een 'krachtpatser', vergeleken met jullie iig niet

Maargoed, 2,5 jaar geleden begonnen op 65 kg met 1.87 (denk ik) en hedendaags rond de 90 kg en nog steeds 1.87.
Voordat ik begon met fitnessen probeerde ik eens 30 kg te bankdrukken bij een vriend, die mij daarop moest helpen zodat ik niet stikte , met de kracht was het dus bar slecht gesteld.
En nu:
BP: 8x80kg
SQ: 8x100kg
DL: 7x70kg
Mijn doel is om ook de BP en DL op 100kg te krijgen. En daarnaast ben ik aan het hardlopen om de 10km te doen in een wedstrijd. Mijn doel is in ieder geval niet om 'zo groot mogelijk' te worden, eerder 'zo sterk mogelijk met een zo hoog mogelijk gewicht te worden terwijl ik een zo goed mogelijke conditie om hard te lopen behoud' .
Mijn trainingen verschillen heel erg (in periodes dat wel), zo heb ik in januari en februari een training gevolgd die gebaseerd was op wat er in het leger gebeurd, dus veel upperbody werk vergezeld met hardlopen. En nu ben ik bezig met:
Ma: Armen/Schouders
Di: Benen
Do: Rug
Vr:Borst/Buik
En na de krachttrainingen HIIT op de fiets.

Voedingsschema volg ik niet (meer), heb het in het begin wel een strikt schema gevolgd, maar het op de uren plannen van maaltijden werkt gewoon niet. Mijn schema is grofweg 'om de 2 uur eten', en daarbij in de gaten houden dat het niet te gek wordt qua loze calorieën.

In het afgelopen jaar is het allemaal best goed gegaan, maar ik ben nu wel op het punt aangekomen dat ik nog maar 1 broek heb die een beetje comfortabel zit, ik zag laatst ook dat ik vreselijke striae op de achterkant van me bovenbeen heb, maar goed, dat is bijna de enige plek die vrijwel nooit het zonlicht ziet.

En ohja ik train thuis of in de sportschool die een beetje een mix is van een hardcore gym en een healthcenter.

Oud 13-03-2007, 20:48
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Ertur schreef op 13-03-2007 @ 21:36 :
Waarom laat je je gezicht niet zien?
Je gooit toch ook geen foto's van jezelf op straat? Dat is hetzelfde als je gezicht op internet posten.
Oud 13-03-2007, 20:50
adon1s
adon1s is offline
Vind 25 kg erbij echt niet verkeerd hoor, weg met de skinny look
Oud 13-03-2007, 22:16
Verwijderd
Huh, jij was toch gebanned?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 22:29
Stevill
Stevill is offline
Destijds rond de 98 kg maar wel aardig vet.

Nu net echt meer hc bezig ivm blessures.

Stats vind ik maar kont gezien ik geen powerlifter ben.

Oja de pose is idd te kut voor woorden maargoed, daar had ik ook nog geen ervaring mee.
Oud 24-03-2007, 20:33
PumpedUp
PumpedUp is offline
Train 2,5 jaar zelf , maar 1 jaar echt serieus aan het traine in zomer 4 x de week en winter 5 x de week ,momenteel aan het cutten kom van 112 kg weeg nu 98kg doel is 85 tegen midden mei zoda we droogstaan kzal binnekort foto's posten

2x / dag Whey gainers (zoda ik mijn massa behoud)
3 capsule fat burners / dag

en let al eh jaar op mn voeding 1 x om de 2 weken 1 cheat maaltijd en voor de rest veel kip , rijst , bruin brood enzo..

in de winter :
maandag : borst
dinsdag : rug
woensdag:rust
donderdag:biceps
vrijdag : schouders
zaterdag : triceps

in de zomer :
maandag : rug
dinsdag : borst
woensdag : rust
donderdag : schouders
vrijdag : triceps + biceps
en zaterdag 1 x om de 2 weken benen

en voor de rest train ik buik altijd thuis zon 2 x de week

momenteel aan de bench : 8 a 10 x 105 kg mn maximum nog nooit gedaan zal ik binnekort is doen

Laatst gewijzigd op 24-03-2007 om 20:36.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 14:09
Stevill
Stevill is offline
Vreemde split, maar je traint als ik he goed begrijp je benen dus alleen 's zomers om de week? wtf?
Oud 26-03-2007, 15:09
Lenny K
Lenny K is offline
Als je zo traint gebruik je ook eiwitsupplementen neem ik aan, wat gaat er zo op een dag in?
Oud 27-03-2007, 07:47
Rioto
trainde zelf bijna elke dag tot ik een blessure op liep in mn (achter) schouder. loop er nu al bijna een jaar mee en de dokters weten niet ( zeggen ze ) wat het is . maare ik deed het niet om te showen met flashy foto's op internet maar puur om fit te worden voor MMA.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 09:48
PumpedUp
PumpedUp is offline
Citaat:
Stevill schreef op 25-03-2007 @ 15:09 :
Vreemde split, maar je traint als ik he goed begrijp je benen dus alleen 's zomers om de week? wtf?
ja of anders geraak ik mijn jeans broeken niet meer in en heb geen zin om de maand een nieuw paar broeke te kope van + 50 euro daarom da ik liever geen bene train in d winter klinkt raar voor je maar dat is eenmaal mijn trainingschema
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 13:53
Jampot
Jampot is offline
trainen om het trainen of ook nog wedstrijden ergens in ofzo?

met een bankdruk van dat kaliber moet je gaan rugbyen joh
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 14:22
Vidar
Vidar is offline
Citaat:
Jampot schreef op 27-03-2007 @ 14:53 :
trainen om het trainen of ook nog wedstrijden ergens in ofzo?

met een bankdruk van dat kaliber moet je gaan rugbyen joh

Idd Sterke voorwaarse is nooit mis
Oud 27-03-2007, 17:23
LM
LM is offline
Ik train zelf maandag dinsdag donderdag vrijdag en zondag.
Ik train ongeveer 1,5 tot 2uur per dag.
Ben nog niet zo lang bezig, ik let wel op mijn voeding..
Zorg dat ik redelijk wat eiwitten met normalen voeding naar binnen krijg.
En gebruik om de 6 weken 6 weken creatine.
Oud 31-03-2007, 03:43
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
LM schreef op 27-03-2007 @ 18:23 :
Ik train zelf maandag dinsdag donderdag vrijdag en zondag.
Ik train ongeveer 1,5 tot 2uur per dag.
Ben nog niet zo lang bezig, ik let wel op mijn voeding..
Zorg dat ik redelijk wat eiwitten met normalen voeding naar binnen krijg.
En gebruik om de 6 weken 6 weken creatine.
het is trouwens achterhaald dat je natuurlijke creatine productie wordt stopgezet als je supplementeert, dus je kunt gerust het hele jaar door creatine gebruiken.

Citaat:
Long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes.

Poortmans JR, Francaux M

Chimie Physiologique, Institut Superieur d'Education Physique et de Kinesitherapie, Universite Libre de Bruxelles, Brussels, Belgium.

PURPOSE: Oral creatine supplementation is widely used in sportsmen and women. Side effects have been postulated, but no thorough investigations have been conducted to support these assertions. It is important to know whether long-term oral creatine supplementation has any detrimental effects on kidney function in healthy population. METHODS: Creatinine, urea, and plasma albumin clearances have been determined in oral creatine consumers (10 months to 5 yr) and in a control group. RESULTS: There were no statistical differences between the control group and the creatine consumer group for plasma contents and urine excretion rates for creatinine, urea, and albumin. Clearance of these compounds did not differ between the two groups. Thus, glomerular filtration rate, tubular reabsorption, and glomerular membrane permeability were normal in both groups.
CONCLUSIONS: Neither short-term, medium-term, nor long-term oral creatine supplements induce detrimental effects on the kidney of healthy individuals.

Med Sci Sports Exerc 1999 Aug;31(:1108-10
Citaat:
"The Effect of Creatine mtCK and CreaT Protein Expression Following Resistance Training.

Parise, G., A. Parshad, T. Walliman, and M.A. Tarnopolsky. The effect of creatine on mtCK and creaT protein expression following resistance training. Can J Appl Physiol. 25(5): 396, 2000."

Previous animal research has shown that creatine supplementation may cause a down regulation of creatine transporters in rats. This study examined the effects of long-term use of creatine (10 g/day for 8 weeks) in humans on creatine transport proteins as well as mitochondrial creatine kinase. Subjects underwent 8 weeks of creatine supplementation in combination with resistance training. At the end of the study there was no change in the amount of creatine transporters. Furthermore, the results showed that mitochondrial creatine kinase activity increased in response to training (this is the enzyme responsible for forming creatine phosphate). Therefore, the results suggest that long-term creatine supplementation by humans does not induce a down regulation in the amount of creatine transporters.
Conclusion: creatine monohydrate can be used year round without diminished results due to transporter down regulation.
Oud 01-04-2007, 15:43
LM
LM is offline
Citaat:
Hulk schreef op 31-03-2007 @ 04:43 :
het is trouwens achterhaald dat je natuurlijke creatine productie wordt stopgezet als je supplementeert, dus je kunt gerust het hele jaar door creatine gebruiken.
Dat wist ik niet, ik weet niet of ik het er op ga wagen maar zal er is over na denken.
Ik neem aan zodra het echt achterhaald is dat ze het ook zo snel mogelijk van de pot creatine afhalen en het staat er nog steeds op.
Oud 06-04-2007, 09:39
Verwijderd
Ik krijg altijd zo'n 'opgeblazen' gezicht van creatine en dat vind ik niet mooi
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 00:27
LM
LM is offline
Citaat:
sjek schreef op 06-04-2007 @ 10:39 :
Ik krijg altijd zo'n 'opgeblazen' gezicht van creatine en dat vind ik niet mooi
Heb ik totaal geen last van, ik heb geen bijwerkingen meer.
In begin had ik vooral smorgen veel last van soep ogen.
Maar dat is nu weg, wel lastig dat je niet alles mag drinken als je bezig bent met de creatine. Zoals thee, koffie, energie dranken en bier ook hoorde ik.
Oud 07-04-2007, 10:14
Verwijderd
Citaat:
LM schreef op 07-04-2007 @ 01:27 :
Maar dat is nu weg, wel lastig dat je niet alles mag drinken als je bezig bent met de creatine. Zoals thee, koffie, energie dranken en bier ook hoorde ik.
dat schijnt ook overrated te zijn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 15:27
LM
LM is offline
Citaat:
sjek schreef op 07-04-2007 @ 11:14 :
dat schijnt ook overrated te zijn
Laten we het hopen want daar kan ik me tog niet aan houden :+
Oud 10-04-2007, 01:38
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
LM schreef op 07-04-2007 @ 16:27 :
Laten we het hopen want daar kan ik me tog niet aan houden :+
heb inderdaad ook is een onderzoek gelezen dat caffeine geen invloed heeft op de opname en werking van creatine (kan zogauw ff niet vinden)
Oud 10-04-2007, 07:22
Rambo
Rambo is offline
Citaat:
LM schreef op 07-04-2007 @ 01:27 :
Creatine word zelfs beter opgenomen als je het inneemt met een energie drank, dan bedoel ik niet red bull of iets dergelijks
Maar een iso of hyper tone sportdrank.
Oud 10-04-2007, 23:50
Hulk
Hulk is offline
oftewel snelle koolhydraten die kunnen dienen als transportsysteem, dextrose is ook heel geschikt. als je wat duurdere creatines neemt zit er standaard een transportsysteem bij en die kan je dan beter op een nuchtere maag nemen,
Oud 11-04-2007, 10:56
Verwijderd
Ik deed het altijd met thee met honing of thee omdat het niet oplost in koud water en dan wat dextrose apart erbij.

Funny thing though: ik ben bezig met bulken, maar mijn abs worden steeds zichtbaarder
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 16:56
adon1s
adon1s is offline
Dan bulk je dus niet hard genoeg.
Oud 12-04-2007, 08:11
Nee_nee
Nee_nee is offline
Ik ben een volslagen onbenul op het gebied van krachttraining neem me dus niet kwalijk als ik een domme vraag stel
(ben zelf 62 kilo met een vetpercentage van 5 procent en doe aan wielrennen)

Wat doet kreatine precies met je lichaam, is het doping, en heb je er iets aan als wielrenner?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 09:30
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 11-04-2007 @ 17:56 :
Dan bulk je dus niet hard genoeg.
Misschien. Mijn lichaamsgewicht schiet nog steeds omhoog
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 15:58
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 12-04-2007 @ 09:11 :

Wat doet kreatine precies met je lichaam, is het doping, en heb je er iets aan als wielrenner?
Gewone creatine zal je langzamer maken, het houd vocht vast en daardoor dus meer gewicht wat je onnodig met je meeneemd. Je hebt ook CEE dat is crea met zonder gewichtstoename, maar je krijgt er wel ietsje meer kracht bij. Voor uithouding heeft het alleen niet zoveel zin.. Als je sprinter bent weer wel..

Citaat:
sjek schreef op 12-04-2007 @ 10:30 :
Misschien. Mijn lichaamsgewicht schiet nog steeds omhoog
Ja oke, het is nogal een verschil of je 10 kg of 3 kg aankomt in een jaar Van flink bulken wordt je ook veeeel sterker, maarja als jij het rustig aan wilt doen moet je het zelf weten natuurlijk.
Oud 13-04-2007, 08:53
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 12-04-2007 @ 16:58 :

Ja oke, het is nogal een verschil of je 10 kg of 3 kg aankomt in een jaar Van flink bulken wordt je ook veeeel sterker, maarja als jij het rustig aan wilt doen moet je het zelf weten natuurlijk.
ik ben ruim 10 kg aangekomen in 3 maanden
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 22:47
tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
Rioto schreef op 27-03-2007 @ 08:47 :
trainde zelf bijna elke dag tot ik een blessure op liep in mn (achter) schouder. loop er nu al bijna een jaar mee en de dokters weten niet ( zeggen ze ) wat het is . maare ik deed het niet om te showen met flashy foto's op internet maar puur om fit te worden voor MMA.
een tip is om naar een kraker te gaan
Oud 15-04-2007, 19:18
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Rioto schreef op 27-03-2007 @ 08:47 :
Ja ben nu weer een stukje groter, maar ga geen foto's/filmpjes meer posten hier want je krijgt hier geen respect maar zga alleen maar negatieve reacties van mensen die zelf 10x minder discipline hebben dan mij
Bepaal zelf wel waar ik trots op ben en blijkbaar heb je minder body anders zou je zo niet reageren jaloers kreng..
Oud 23-04-2007, 14:13
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Ik ben een beetje aan het trainen voor basketbal momenteel, twee keer per week fitness. Verder doe ik ook nog 's avonds pushups en muurzitten, en suicides lopen in het bos.
Ik wil eigenlijk vooral hoger kunnen springen (dunken ) en wat breder worden.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 18:54
Rambo
Rambo is offline
Citaat:
adon1s schreef op 15-04-2007 @ 20:18 :
Ja ben nu weer een stukje groter, maar ga geen foto's/filmpjes meer posten hier want je krijgt hier geen respect maar zga alleen maar negatieve reacties van mensen die zelf 10x minder discipline hebben dan mij
Bepaal zelf wel waar ik trots op ben en blijkbaar heb je minder body anders zou je zo niet reageren jaloers kreng..
Waarom niet, jammer voor andere mensen, ik zal van de week ook ff wat foto's maken, ik ben niet zo groot trouwens,
176cm 70 kg
Oud 25-04-2007, 13:38
@Moon
@Moon is offline
Even een vraagje. Willen jullie mannen - die aan krachttraining doen - allemaal er nou zo uitzien als adon1s? Ik wil je niet beledigen hoor, ik heb niets tegen krachttraining en er zullen vast wel meisjes zijn die zo'n lichaam mooi vinden maar persoonlijk vind ik het te overdreven.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 21:45
Osmoian
Osmoian is offline
Ik ben het met je eens, zoals adon1s er uit ziet is mij wat te 'lomp' ( dit bedoel ik niet beledigend maar bij gebrek aan een ander juist woord hiervoor zeg ik het zo). Mijn lichaamsbouw is overigens ook heel anders, dus zelfs met veel krachttraining zou ik er nooit zo uitzien.

Wat ik met krachttraining probeer te bereiken is eerder een mix van lenigheid en kracht. Naast krachttraining (wat ik trouwens allemaal thuis doe), doe ik daarom ook 3 keer in de week aan hardlopen.

Mijn ideale lichaamsfiguur ziet er ongeveer zo uit:

Ik zal binnenkort wel is een foto plaatsen van hoe ik er uit zie.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 16:48
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
@Moon schreef op 25-04-2007 @ 14:38 :
Even een vraagje. Willen jullie mannen - die aan krachttraining doen - allemaal er nou zo uitzien als adon1s? Ik wil je niet beledigen hoor, ik heb niets tegen krachttraining en er zullen vast wel meisjes zijn die zo'n lichaam mooi vinden maar persoonlijk vind ik het te overdreven.
Achja sommige vinden het wel mooi en sommige niet. Denk dat wat minder wel meer gewaardeerd wordt door vrouwtjes. Vooral in de categorie van 16-20 vinden de meesten het al snel teveel muscle terwijl ik eigenlijk nog niet zo groot ben.

En voor de fans dan toch nog een filmpje http://www.youtube.com/watch?v=zXprICwWt3U

En ik weet het! Ik kan niet goed poseren..

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 19:33
Stevill
Stevill is offline
Das wel een knap beroerd filmpje, verder moeilijk om over te oordelen.
Maargoed ik heb vaak wel mijn vraagtekens bij mensen die bij het vallen van het woord bodybuilding gelijk al beginnen over hoe lelijk ze het wel niet vinden terwijl het zo'n breed begrip is.
En ja om over de discipline nog maar te zwijgen gezien het eetgedrag en patroon tegenwoordig enkel aangestuurd door mevr Bakker een beetje aardig eruit ziet.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten