Oud 05-06-2007, 08:52
~*kar*~
~*kar*~ is offline
ik ga deze zomer 2 weken naar gran canaria.
is iemand er wel eens geweest, en zo ja: heb je nog leuke tips? leuke restaurantjes, discotheken, dorpjes enz?

tnx alvast
Oud 06-06-2007, 12:36
capri
capri is offline
Naar welke plaats ga je? Ik ben vorig jaar in Playa del Ingles geweest.
Oud 06-06-2007, 13:08
~*kar*~
~*kar*~ is offline
ik zit tussen playa del ingles en mas palomas
Oud 07-06-2007, 17:25
capri
capri is offline
In Maspalomas is er een groot waterpark met veel zwembaden en glijbanen.
Ben ook een dag naar Las Palmas (de hoofdstad) geweest om te shoppen, maar vond het daar niet zo leuk. Als je zou willen shoppen zou je beter naar Vecindario kunnen gaan, daar is een groot winkelcentrum (Atlantico) en t winkelcentrum is leuker dan Las Palmas (vind ik dan he ).
Ook schijnt er nog een strand (Playa de los amadores) te zijn dat is aangelegd met zand uit het Caribische gebied, dus daar zou de zee blauwer moeten zijn ofzo, maar ik ben daar niet geweest. Maar het schijnt er dus mooi te zijn.
Oja en ik zou nooit gaan eten bij van die Chinese tentjes waar je ze een buffet aanbieden voor 6 euro per persoon ofzo, want dat smaakt echt niet

Bus en taxi's zijn btw ook erg goedkoop daar.
Oud 22-06-2007, 09:51
Balance
Balance is offline
Playa del Ingles is een plaats vol met grote winkelcentra waarin veel leuke restaurantjes zitten en veel caféetjes met optredens. Dus ik zou vooral de verschillende winkelcentra op zoeken.
Verder weet ik geen discotheek oid, want ik was 11 toen ik er was en ik ben wel in een discotheek geweest, maar de naam zou ik niet meer weten. Volgens mij zat dat ook in zo'n winkelcentrum.
Oud 22-06-2007, 14:46
~*kar*~
~*kar*~ is offline
woeiii nog 4 weken!!
krijg helemaal zin!

tnx voor je berichtje
Oud 26-06-2007, 07:44
_Moby_
_Moby_ is offline
Het grootste en tevens meest Nederlandse winkelcentrum is dacht ik Gran Chaparal. In het midden van het winkelcentrum liggen 6 voornamelijk Nederlandse discotheken in een kringetje, waar het prima stappen is. Maar wees voorzichtig, als je niet naar binnen wilt moet je er ook niet komen, anders word je aan je haren door de proppers naar binnen gesleept. Meest gehoorde aanbieding: 5 euro voor één biertje en een tweede gratis van de propper.

Kroegentocht is aan te raden als je te weten wilt komen wat de vette tenten zijn om te stappen. En als je ook maar iets heel goed kunt in Playa del Ingles, is het wel stappen. Alle kroegen/ disco's zijn heel mooi en modern ingericht en er draaien regelmatig wereldberoemde DJ's.

Verder kun je misschien een excursie doen naar Arguineguin, een klein dorpje gebouwd is Venetiaanse stijl. Elk hous/ hotel is maximaal 2 verdiepingen hoog.

Aanrader is het vogelpark in de bergen. Niet zo zeer om de meest rare vogels die daar bij elkaar in een kooi zitten, maar meer om de show die er gegeven wordt. Erg vet die gigantische roofvogels, van aasgier tot american eagle, die dan over je heen vliegen.

Een boottocht met een catamaran is ook wel de moeite waard. Je ziet alle dorpjes langs de kust, komt langs een paar mooie stranden (in tegenstelling tot het afschuwelijke strand van playa del ingles) en je krijgt de kans om in de helderblauwe zee te zwemmen.

Quad safari is wel aardig, maar eigenlijk wel duur als je ziet wat je ervoor terug krijgt. Je rijdt naar de grand canyon van gran canaria, om daar wat over grote keien te crossen met je quad.

In Playa del Ingles is behalve shoppen en uitgaan echt geen flikker te doen. Het is een gigantische stad me 110.000 hotelbedden, met in maspalomas het splinternieuwe grootste hotel van europa met ik dacht 3000 bedden. Zoals ik al schreef vind ik het strand van playa del ingles afschuwelijk. Ik ben er één keertje geweest, daarna heb ik alleen nog gezwommen tijdens de boottocht en in het zwembad van het hotel. Het strand is vol, te heet, te druk, ligt veel rotzooi en het zand is dermate heet dat je er niet eens met je blote voeten over kunt lopen.

Ik heb zelf een aardige vakantie gehad daar, maar dat kwam vooral doordat ik diep in de buidel heb getast om zoveel mogelijk excursies te doen. Het is goed stappen in playa del ingles, maar laat je niet gek maken door de proppers bij de winkels en discotheken.
Oud 26-06-2007, 07:46
_Moby_
_Moby_ is offline
trouwens, cultuur is er niet op gran canaria, je ziets niets anders dan toeristen, overal waar je komt. Lokale bevolking zijn alleen de mensen die er zelf moeten werken in hotels etc.
Oud 26-06-2007, 10:06
~*kar*~
~*kar*~ is offline
over dat vogelpark had ik ook al wat gehoord, en alleen die vogelshow lijkt me wel tof! alleen de entree is geloof ik 20euro per persoon, is dat het waard?

en zoals de boottocht, wat zijn daar ongeveer de prijzen van? het lijkt me inderdaad wel heel gaaf! dat zijn de dingen die ik ook in gedachten had om te doen. net als dat dorp arguineguin.

een quadsafari wordt het zowiezo niet, want ben geopereerd aan een hernia, dus mag nog geen drukke dingen doen. net zoals dat ik niet naar dat waterglijbanenpark ga.

en iets als boottochten met dolfijnen ofzo?

tnx iig voor je bericht!
Oud 27-06-2007, 16:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 26-06-2007 @ 08:46 :
trouwens, cultuur is er niet op gran canaria, je ziets niets anders dan toeristen, overal waar je komt. Lokale bevolking zijn alleen de mensen die er zelf moeten werken in hotels etc.
Dat vind ik niet waar. Dat is puur als je in Playa del Ingles / las palmas en andere grote steden blijft.
Ik ben zelf rond gereden richting Puerto Rico en als je die kant op gaat kom je toch ook plaatselijke bevolking tegen, zie je bergen met mooie uitzichten en veel natuur. Daar is het totaal niet volgebouwd. We waren er ook op een dag dat het bewolkt was en we stonden op een berg en de hoogte was gelijk met de wolken. Prachtig uitzicht! Oftewel: het is net of je het zelf opzoekt.

Dat vogelpark vond ik niet heel bijzonder, maar wel leuk om een dagje wat te doen te hebben. Maar in mijn herinnering is het niet iets wat 20 euro waard is.
Oud 27-06-2007, 23:22
noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-06-2007 @ 17:00 :
Dat vind ik niet waar. Dat is puur als je in Playa del Ingles / las palmas en andere grote steden blijft.
Ik ben zelf rond gereden richting Puerto Rico en als je die kant op gaat kom je toch ook plaatselijke bevolking tegen, zie je bergen met mooie uitzichten en veel natuur. Daar is het totaal niet volgebouwd. We waren er ook op een dag dat het bewolkt was en we stonden op een berg en de hoogte was gelijk met de wolken. Prachtig uitzicht! Oftewel: het is net of je het zelf opzoekt.

Dat vogelpark vond ik niet heel bijzonder, maar wel leuk om een dagje wat te doen te hebben. Maar in mijn herinnering is het niet iets wat 20 euro waard is.
Dit ja, ik moet altijd lachen om mensen die beweren dat een land geen cultuur of mooie natuur heeft terwijl ze niet verder zijn gekomen dan van luchthaven naar hotel, hotel zwembad/strand en discotheken. Huur een auto'tje en cross het eiland over. Inderdaad richting Puerto Rico heb je hele mooie stukken land. Sowieso is het een aanrader om ook richting noorden te rijden want daar heb je lokale marktjes die ook zeer de moeite waard zijn.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten