Advertentie | |
|
![]() |
|
Hee Limaon
![]() Ik zie een heleboel mooie woorden maar ze blijven voor mij een beetje zoals die posters die je bij de expo kunt kopen: mooi maar wat inhoudsloos. Je blijft zo ver en vlak, terwijl ik denk dat je gedachten aan je onlangs overleden vriend heel wat meer omvatten (sterkte trouwens, als dat nog van toepassing is). Maar wat vogelvrij al zei: er zitten toffe ideeën in zoals de éénnalaatste zin en ik vind het leuk dat je zo archaïsch schrijft. Ik vond alleen 'd'onweer' raar; klopt dat wel? |
![]() |
|
![]() |
Hee,
Bedankt voor jullie reacties. Het is ook lastig om commentaar te geven op iemands uiting van gevoel, ik bedoel, dat is natuurlijk indirect ook een soort van kritiek op die gevoelens zelf ![]() Maar nogmaals bedankt, en ik vind het ook leuk om weer eens langs te komen. Het is een tijd geleden en er is veel veranderd, zo te zien. Porcelain fb? Gefeliciteeeeeeeerd! ![]() |
![]() |
|
Dat had ik dan weer niet gezien en het is wel mooi, maar toch overheerst het dit-klopt-niet-gevoel. Misschien zou je nog beter gewoon Donweer kunnen neerzetten?
Oh en ![]() Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 17:49. |
![]() |
|
Hey Limaon, ik wilde je laatst op msn al eens aanspreken over wanneer je weer eens terug zou komen maar ik zie dat het niet nodig was geweest
![]() En ehm ja, lastig iets over zo'n gedicht als je weet waar het over gaat. Ik zie in elk geval dat je nog steeds van archaisch taalgebruik houdt hemhem. Verder .. ik zou het 'Donweer' dat Porcelain voorstelde wel heel sterk vinden eigenlijk. Dat kun je dan ook lezen als 'Don weer', alsof hij even terug is, in jouw gedicht bedoel ik. Het zou sowieso wel mooi zijn als je vriend echt in het gedicht naar voren kwam, ook voor buitenstaanders bedoel ik, want zonder je uitleg had ik er niet uitgehaald dat het over een persoon gaat.
|
Wat ik echt mooi vind zijn die laatste twee regels: heel simpel, heel doeltreffend. De rest van het gedicht is zó archaïsch dat het minder persoonlijk wordt, alsof je de woorden hebt moeten opzoeken in plaats van ze uit jezelf te laten komen. Juist omdat het over een persoon gaat die je kende, zou ik denken dat het uit je hart komt.
Ik vond d'onweer trouwens wel heel treffend, beter dan don-weer. ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Don Caballero funest | 25 | 04-10-2006 18:51 | |
Verhalen & Gedichten |
I don't...! HipHopSter | 4 | 21-02-2003 11:51 | |