Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bovendien heeft hij dat geld gewoon nodig voor studie en boeken, die zijn ouders dus niet kunnen betalen, omdat die te weinig verdienen. Hij gaat zich nu inschrijven bij familie met een koophuis. |
![]() |
||
Citaat:
Het valt best wel op als je even een maandje weggaat. En geloof mij, bij het UWV etc. pakken ze je waar ze je op pakken kunnen. Misschien is het verstandig, als die familie daar ook geen bezwaar van maakt, om hem dan iets langer dan een maand ingeschreven te laten. Hij moet dit, volgens mij, wel netjes doorgeven aan het UWV, want jij bent hier zelf verantwoordelijk voor en zij nemen het niet zomaar over van de gemeente. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En jij weet niet hoe het is om werkeloos te zijn, zonder diploma's en geen bedrijf wat je wilt hebben. Ik ook niet, meer ik heb het wel van dichtbij meegemaakt. Dus bemoei je wat dit betreft gewoon met je eigen zaken. Ga maar weer - net als ik - zeiken in het Wajong topic. @Ivo: dat is een hele goede tip! Zal het doorgeven aan hem. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je één keer teveel verdiend o.i.d. krijg je het nooit meer terug. Als het hij nu elke maand €1700 gaat verdienen, ben ik het wel met je eens, maar dat is niet het geval. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is natuurlijk de grootste onzin ooit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij bent hier degene die onzin praat, maar dat ben ik wel gewend van je. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik woon niet meer thuis, maar als ik nog thuis zou wonen en de uitkering van mijn vader of moeder zou gekort worden omdat ik teveel verdien, ja, dat zou oneerlijk zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Volstrekt logische en terechte gang van zaken. Zonder dat soort regels wáren er geen uitkeringen omdat dat te duur zou zijn. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Er zijn wel wat vvd'ers die ik ken en ze hebben allemaal hetzelfde gemeen: ze zijn nog naïever dan ik. Gewapend met een stel dogma's denken ze de problemen van de hele wereld aan te kunnen pakken met hun gevaarlijke waanideeën. En het blijkt iedere, iedere, iedere en ik herhaal dan ook: iedere keer in de praktijk dat hun ideaal soort mens niet bestaat. Denken dat de wereld een betere plek wordt als je iedereen maar een beetje z'n gang laat gaan zonder verantwoordelijkheid af te moeten dragen aan de samenleving getuigt van waanideeën waar ik liever m'n vingers niet aan brand. Regels zijn nodig ja, maar zelfontplooiing van het individu staat voor mij altijd centraal. En uitkeringen korten omdat je teveel verdient staat die zelfontplooiing in de weg en is dus voor mij onbespreekbaar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als jij met je ouders een huishouden voert, dan is het toch normaal dat wanneer jij je in dat huishouden bevindt en je inkomen hebt daarmee bijdraagt aan het huishouden. Klaar uit. Stel je voor dat het niet zo geregeld zou zijn. Ik geef je een voorbeeld:
Papa en mama genieten een uitkering en de zoon heeft een bedrijf waarmee hij 40.000 euro inkomen geniet per jaar. Waarom zou de staat dan ook nog eens 13.000 euro aan die ouders geven terwijl er genoeg inkomen in het huishouden aanwezig is om goed van te leven? Sociale systemen zijn ervoor mensen op te vangen die anders niet zouden kunnen rondkomen, en niet om huishoudens die wel kunnen rondkomen aan te spekken. Ik wil best snappen dat het lullig voor mensen is als ze eens een meevaller kunnen hebben en die dan zo weg gaat, maar zo is het nu eenmaal. De staat zorgt voor je als het niet kan, en anders moet je het zelf doen. @T_id: Rot op met je vvd bullshit gelul en kijk eens verder dan je eigen portemonee, of nog beter, verder dan de portemonee van je pappie die dankzij de riante sociale staat alle kansen en opties heeft gekregen en altijd erop terug kon vallen. Typische vvd geneuzel van als je geld hebt niet willen betalen, maar als je geen geld hebt wel willen profiteren. Dus in feite kun je beter dankbaar zijn voor de kansen en te hopen dat zoveel mogelijk anderen er ook iets zinnigs mee doen ipv te lopen zeiken dat er iets met die kansen gedaan is, als het zo erg is dat het je gelukt is, dan had je maar lekker een uitkering moeten gaan trekken en op een houtje bijten. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Die ene keer dat men toevallig geen uitkeringsfraude in de zin heeft in zo'n situatie moet dan maar als collatoral damage van de fraudebestrijding gezien worden. Als het hem niet bevalt staat het hem immers vrij om een hele reeks aan mogelijkheden te benutten die niet tot een verlaging van uitkeringen zal leiden. Citaat:
![]() Citaat:
Als mensen hun eigen gang mogen gaan waar dat mogelijk is krijg je inderdaad een betere samenleving. Je zult het niet erkennen, maar ook jij hecht waarde aan liberalisme. Zo ageer je in dit topic bijvoorbeeld tegen bemoeizucht van de staat in andermans uitkeringen en inkomen. Daartegen is te werpen dat fraude bestreden moet worden en wie betaald bepaald, maar jouw redenatie berust op dezelfde principes als waar de VVD op gebouwd is my dear.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Ik zou best met je willen debateren over hoe de Amerikaanse regering met chemtrails ons hersenspoelt en alles, maar het onderwerp van de discussie was iets anders, dus dat dan liever in een ander topic. Post over de VVD als je dat wilt, maar betrek er a.u.b geen zaken bij die daar niets mee te maken hebben. Citaat:
Je roept maar wat vanuit je onwetendheid en vooroordelen.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |