Advertentie | |
|
![]() |
|
het knelpunt lijkt me dat je dieren / mensen iets laat doen wat niet goed voor ze is of wat ze niet willlen.
Nog veel eerder heb je het knelpunt: mag je zo'n persoon / dier creeren ? Je vraagt je af waar het op gaat houden. De gevolgen zijn denk niet te voorspellen. ps: wat bedoelen jullie precies met KI machines?
||
![]() |
Citaat:
Het verschil tussen ![]() Haha, sorry hoor ![]() Nog een vraag: Is het voor jou ethisch om zo'n slavenras te creeeren? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Je geeft het gewoon een andere naam
![]() Brainwashen kun je het ook wel noemen. Geen keus geven = dwingen Je wilt wel slaven, maar je mishandeld ze alleen niet. Want dat hoeft niet want je zorgt gewoon dat ze het leuk vinden. Iedereen die het ethisch verantwoord vind is hypocriet bezig. En wat dacht je van de mensheid? Die word gefokt. We worden opgeleid om te werken. Zo zijn er ook mensen die "mislukt" zijn. Die doen niet wat ze horen te doen. En we worden tevreden gehouden met bepaalde dingen. Tis maar hoe je het allemaal bekijkt natuurlijk ![]() |
![]() |
|
![]() |
laten we het even goed stellen:
eigenlijk wil je de perfecte slaaf hebben, zodat je zelf niets meer hoeft te doen. Je zou een mens moeten hebben van wege de inteligentie. Maar als je wel een mens hebt dat net zo inteligent werk kan doen als jouw, dan zou het ook kunnen beseffen dat het een slaaf is, en dat zou onethisch zijn - vind ik. Want je zou identieke wezens hebben maar niet met de zelfde mogelijkheden. De een is een slaaf en de ander een vrij mens. In feite is het onmogelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze hoeven alleen maar te weten hoe ze het werk moeten doen wat ze behoren te doen. Je hoeft ze dus niets extras te leren. |
![]() |
|
![]() |
nou.
stel dat ik later doktor ofzo word, dan zou een slaaf toch ook een doktor moeten kunnen worden? maar een doktor moet slim zijn, en als hij slim is kan hij zich ook af vragen waarom hij al het werk moet doen, en zal zich een slaaf voelen. ik weet dat het niet in het rijtje pas waar de topic mee begon, als de slaven gelukkig zouden zijn, maar hoe wil je dat dan verwezelijken? |
![]() |
||
Citaat:
Einde slaaf met vrije wil dus. Trouwens, kippen die een legbatterij fijn vinden? Ze weten gewoon niet beter, al leidt isolatie van dieren vaak tot zelfverwaarlozing. Elke dier wil het liefste heengaan waar het wil, zonder begrenst te worden. Vorige week liepen mijn konijnen nog weg uit een groot stuk gras met gaas afgezet! Zijn zu nu ondankbaar? Ik weet 't niet... REIE |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ze hoeven niet meer te weten dan nodig is. En een vrije wil heb je alleen als je keuzes kunt maken. Die wezens waar wij het over hebben hebben dus geen keuzes. Dus ook geen vrije wil. Citaat:
En waar denk je waar die verwaarlozing vandaan komt? Omdat ze niet beter dan dat het zo hoort? |
![]() |
|
je mist de belangrijke punten helemaal.
Slaven hebben is onethisch als de slaven intelligent zijn want dan kunnen ze zich realiseren dat ze slaven zijn en daaronder lijden. Hetzelfde met AI's in robot's, ook intelligent. De 2 opties zijn simpel: 1) Slimme, maar niet intelligente organische slaven maken. Ontwerp enzo is niet zo moeilijk, gewoon wat genetisch manipuleren... - het leren wat ze moeten doen is moeilijk omdat ze niet intelligent zijn. 2) Erg goed geprogrammeerde robots maken, zodat ze inzicht hebben in omgeving en ze kunnen begrijpen wat je zegt enzo. Niet intelligent dus ook geen problemen. - pas echter wel op dat de programmeercode echt niet perongeluk uit kan lopen op intelligentie. - het ontwerp en programmeren is hier weer héél veel werk. En die gelukkig zijn met wat ze doen... - dat valt weg als ze zich realiseren dat ze bezit zijn en dieper gaan filosoferen over hun plaats e.d.
||
Citaat:
1) overleven, 2) voortplanten, 3) niet teveel pijn lijden (ze krijgen geen pijn van onvrijheid enzo, dat kan alleen als je intelligent bent. ==> kippen willen niet vrij zijn, zeker niet in de laatste plaats omdat ze niet weten wat vrij zijn is...)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|