Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet niet wat ze precies heeft gedaan om je haar spijt te betuigen, maar als je haar niet kan vergeven dan moet ze de harde waarheid maar aanvaarden. Wil je haar wel vergeven, dan moet je haar dat zeggen en werken om die vertrouwensband te herstellen... maar om eerlijk te zijn lijkt me dat bijna onmogelijk. Dus kortgezegd: Maak voor jezelf een beslissing of je iets met d'r wil of niet. Zo ja, werk aan je relatie. Zo nee, maak het uit. Probeer haar te zien voor wie ze is, wat ze voor je doet is slechts daar een reflectie van.
|
![]() |
In een andere situatie zou ik er ook vanuit gaan dat wanneer iemand iets speciaals doet dat een teken van liefde is... Maar om dat in deze situatie te weten, moet je je eerst afvragen of die dingen die ze dan voor je deed ook veel voor haar betekenden... Als dat zo is dan moet ze toch iets voor je voelen...
Zelfmoord plegen gebeurt meestal niet om een reden maar een samenloop... bevoorbeeld slecht in haar vel, schuldgevoel, ... ( dat vreemdgaan zal daar waarschijnljik wel een invloed op hebben) maar om echt te zeggen dat ze niet meer met haarzelf kan leven, omdat ... vind ik te sterk uitgedrukt. heb je nog eens een goed gesprek met haar gehad over dat vreemdgaan en haar psychische problemen? of over andere dingen een leuk gesprek gehad? |
![]() |
|
![]() |
om eerlijk te zijn als ik bij haar ben gaat het goed, we hebben veel gepraat over deze toestand..Ze kan me doen lachen, ze laat me wel voelen dat ze me graag ziet ma we hebben allebei ons moment omwille van wat er gebeurd is.. Andere momenten is het dan weer volledig weg, klein vb: paar weekends geleden nr eroticabeurs geweest,same lek rondgekeken enzo.. Maar de moeilijke momenten blijven gwn haken, als ik bv alleen ben ofzo begin ik na te denken over dingen die uiteindelijk leiden tot wat er gebeurd is..Das het probleem gewoon, de verwerking van alles,mn ouders willen haar nu ook nog niet direct thuis terug binnenlaten.. dit is nu zoal 3 maand aan de gang,maakt het ook niet direct gemakkelijk...
|
![]() |
|
Nouja, ik zou beginnen om even seks uit de relatie te halen. Dat betekend niet dat je nooit met elkaar naar bed moet gaan als je er echt zin in hebt, maar je moet je wel bedenken dat het daar is waar jullie relatie het meeste geleden heeft. Herstel eerst de rest, en ga dan bouwen aan jullie seks-relatie.
Bijvoorbeeld: - Ga met haar naar een fysiotherapeut en laat die haar leren hoe ze recht moet lopen. Zelfs al gaat het niet helemaal goed, kan het haar van haar slechte houding afhelpen. - Praat met over haar ouders en kijk eens of je die band een beetje kan normaliseren. - Ga met haar naar leuke dingen waar je veel kan lachen. Die bovendien rustig zijn. Denk aan dierentuinen, parken, films (zonder zelfmoord), maak samen muziek, ga samen sporten etc. Maar vergeet daarbij jezelf nooit. Wat niet goed voelt moet je niet doen en je ook niet laten dwingen om te doen. En als je op zich je prima voelt als je bij haar bent, maar voor de rest rot... dan moet je misschien toch maar overwegen om voor jezelf te kiezen.
|
![]() |
Ondertussen gaat ze al nr een chiropractor voor haar houding wat vruchten afwerpt.. Band met haar ouders is aan het beteren door therapie in het psychiatrisch centrum..
Ik vergeet mezelf net niet, nu heb ik het idd soms moeilijk maar ik weet dat wanneer ik ermee stop en alleen doorga dat ik voor onbepaalde tijd in een zwart gat val..wil dat dan niet zeggen dat ik erg van haar hou en idd mss beter bij haar blijf? |
![]() |
|
![]() |
Ik begrijp dat dit een hele moeilijke situatie is...
Het enige wat je kan doen is beide open zijn over je gevoelens, ook de momenten dat het slecht gaat... het is dan natuurlijk moeilijk om het er over te hebben, maar het kan toch helpen... Als je haar kan vertellen dat je het er soms moeilijk mee hebt en wat er dan door je hoofd speelt, weeet zij wat er in je omgaat... Je kan dan bevoorbeeld afspreken dat je haar op die momenten belt, zodat jullie het ern og eens kunnen over hebben en ze je kan geruststellen... Als jullie er over praten, kunnen jullie het beide zo verwerken... Maar daar zijn veel gesprekken voor nodig... Maar het is wel al positief dat als jullie tesamen zijn jullie je wel nog goed voelen bij elkaar... Door te praten en nog eens te praten helen alle wonden en kunnen jullie elkaar weer vertrouwen... Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een hele moeilijke periode gehad en ik belde toen altijd een vriendin... en dat heeft me daar uiteindelijk door geholpen... Op sommige momenten zaagde ik verschrikkelijk maar het was de enige manier voor mij om me beter te voelen... Wat je ouders betreft: het is normaal dat ze ongerust zijn en haar niet echt meer binnen willen... Maar kun je het hen niet uitleggen... Als ze weten over al je twijfels zullen ze het begrijpen.. Bovendien heb je dan een paar mensen ( ook al zijn het je ouders ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De enige goede reden om bij haar te blijven is omdat je graag met haar een goede relatie wil hebben en van haar houdt. Als dat niet je belangrijkste motivator is, dan moet je het uit laten gaan.
|
![]() |
[QUOTE
De enige goede reden om bij haar te blijven is omdat je graag met haar een goede relatie wil hebben en van haar houdt. Als dat niet je belangrijkste motivator is, dan moet je het uit laten gaan.[/QUOTE] Daar ben ik het mee eens ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nja voor mij is dat ook de oplossing: praten, maar voor haar is het te confronterend wat ik langs de andere kant wel kan begrijpen.. Het probleem is nu ook dat ze in dit centrum pas om half 9 savonds haar gsm krijgt, waardoor ik dus niet direct ka bellen wanneer ik het effe moeilijk heb..allessinds bedankt voor je raad Sens, werkt toch iets of wat geruststellend
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Is er ook niet iemand anders met wie je hierover kunt praten ( en die haar mss ook een beetje kent? ) Dan kun je met die persoon praten wanneer je vriendin niet bereikbaar is... en heeft je vriendin ook wat tijd om er emotioneel bovenop te komen |
![]() |
|
Moeilijke momenten hou je altijd, zelfs in echt goede relaties. Het gaat er om hoe je omgaat met die moeilijke momenten. Als je ze goed uitpraat is het helemaal niet zo erg als ze er zijn. Geen problemen willen is hetzelfde als een jaar zonder winter willen. Niet alleen is de winter niet weg te krijgen, maar van vitaal biologisch belang.
|
![]() |
De reden is ook, we verrassen elkaar soms nog, zij die dingen maakt vr mij, ik rij onverwacht met haar eens naar zee...allemaal kleine dingen mr met veel betekenis.. en ja ik ken wel iem die bereid is te praten..tis haar beste vriendin,kan er goed mee praten.. maar ze heeft het wel veel druk maar kzal er allessinds es mee afspreken
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind het een raar v erhaal en ga dus ook niet alle reacties lezen. Mijn reactie is (en dit weet mijn vriendin ook): vreemgaan en je mag oprotten. Dan wil k dus ook niks meer met je te maken hebben! En of ze nu zelfmoord gaat plegen ofzo boeit me geen fuck in dat geval....
|
Ik vind een (meerdere) zelfmoordpoging wel een dusdanig heftige reactie, dat ik denk dat die vriendin van je maar beter even aan alleen kan zijn, en de zaken op een rijtje moet zetten. Voordat ze in een relatie of wat dan ook zit. Want volgens mij klopt er dan gewoon iets simpelweg niet.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||