Oud 24-01-2008, 21:18
MYSTIC
MYSTIC is offline
Alweer bijna een jaar geleden dat ik hier ben ingelogd, maar vroeg of laat komen ze altijd terug

Ik heb in mijn Word XP twee rare strepen als het ware, ik weet wel dat ze door de aangegeven icoontjes veroorzaakt worden, maar ik zou niet weten hoe ik ze weg moet halen

Het wordt dus veroorzaakt door die ¶ icons
Maar als ik er weer op klik, gebeurt er niks, die strepen links en rechts blijven

-EDIT-

De oplossing: Simpelweg de Arabische talen enzo verwijderen, dan ben je die icoontjes ook kwijt

Laatst gewijzigd op 24-01-2008 om 21:30. Reden: Zelf opgelost ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2008, 21:53
ILUsion
ILUsion is offline
Dit heeft niets met Arabische schrift en dergelijke te maken, normaal (enkel die EOP-tekens (end of paragraph), volgens mij staan die voor de tekstrichting.

De twee ankertjes zijn 'trim/crop marks', die hebben niet echt iets te zien met Arabische taal, normaal kan je die ergens bij Tools > Options > View uitzetten. Ze geven eigenlijk aan tot hoe ver je je pagina mag benutten.
Oud 24-01-2008, 23:58
MYSTIC
MYSTIC is offline
Nee, die tekens geven aan of je vanaf links of vanaf rechts wil lezen (wat dus ook in die Arabische landen gebeurd)
Vandaar verwijderen van Arabische talen
Oud 25-01-2008, 14:26
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Nee, die tekens geven aan of je vanaf links of vanaf rechts wil lezen (wat dus ook in die Arabische landen gebeurd)
Vandaar verwijderen van Arabische talen
Ik zeg toch ook dat die EOP-tekens voor tekstrichting staan (en in deze context hebben ze trouwens een andere naam; LTR en RTL-tekens: (left to right en right to left). Ze hebben weinig te zien met het Arabisch, behalve dat je daar zoals je zelf al opmerkt wel RTL nodig hebt; maar normaal zitten dergelijke Unicode-voorzieningen gewoon in Word al in).

Die taalondersteuning is een non-oplossing; want ik denk er nu ook weer aan hoe je ze wegkrijgt: daar helemaal rechts op dat pijltje klikken en dan kan je ze afvinken. Natuurlijk hangt het er ook maar van af of je die ondersteuning nodig hebt; al stel ik me dan de vraag waarom je het in de eerste plaats geïnstalleerd zou hebben.
Oud 25-01-2008, 20:38
MYSTIC
MYSTIC is offline
TLDNR, hoofdzaak: het is opgelost
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten