Advertentie | |
|
![]() |
|
Ben het eens met Makaveli. Als je ieder ander mens accepteert krijg je meer begrip voor mensen. Je beeld word breder, en je kijkt niet meer door een lens van vooroordelen. Zoals ik altijd zeg, er is een slag van ieder soort mens. Waarmee ik wil zeggen, ieder mens is uniek.
|||
Citaat:
Citaat:
Of wilde je in je laatste post aangeven (door mij gelijk te geven), dat je eigenlijk mensen niet gelijk moet behandelen om open te kunnen staan voor ieder uniek mens? |
![]() |
|
Nouja zegmaar, ik erken ieders uniekheid dus ook dat ik zelf uniek ben. Ik ga om met mensen zoals ik graag zou willen dat mensen dat bij mij doen, uit principe. Ik vind daarom niet dat ik me voor ieder persoon moet aanpassen.. Eerder meet ik mijzelf een karakter aan, waarvan ik denk dat 'dah maatschappijh' het wel zal waarderen..
Niet dat ik compleet geintegreerd ben kom nou zeg ![]() [edit] Nouja niet zozeer dat ik acceptatie wil van de maatschappij, maar eerder dat ik gewoon respect wil geven en krijgen...
Laatst gewijzigd op 25-01-2008 om 22:23. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het gelijk behandelen van mensen is inderdaad niet mogelijk. Wij mensen zijn nou eenmaal gemaakt met bepaalde vooroordelen. Het is zoals Makaveli duidelijk maakt ook niet nodig iedereen gelijk te behandelen.
Zelf behandel ik ook niet iedereen gelijk. Wel probeer ik me niet te veel aan te trekken van kenmerken waar iemand niets aan kan doen. Een grote neus etc. deert mij niet. Als iemand echter met een petje en een Lonsdaletrui op mij afkomt zal ik een zeker dedain voelen tegen die persoon. Dat probeer ik niet te laten merken, maar soms zal dat wel merkbaar zijn. Uiteindelijk let ik dus meer op de manier waarop iemand zich presenteert dan natuurlijke kenmerken. Dat vind ik ook gerechtvaardigd, want de manier waarop iemand zich presenteert is een keuze. Als iemand zich op een verkeerde manier presenteert door een slechte uiterlijke verzorging vind ik dat die persoon niet beter verdient dan een tweederangsbehandeling. |
![]() |
|
ik behandel anderen wel ongelijk, maar of dat ook zo ver gaat dat het een probleem zou zijn of voor problemen zou kunnen zorgen weet ik niet.
in een groep waar eentje veruit de jongste is, kan ik bijvoorbeeld soms wat plagerig zijn naar die jongste toe. met de slimste persoon zou ik het wss ook beter kunnen vinden dan de domste & het respect van de domsten kun je vaak juist makkelijker winnen doordat het makkelijker te doorzien is wat er voor nodig is (je houding, manier/niveau van praten etc) om dat respect te winnen. mensen die me te sterk zijn (fysiek danwel mentaal) en weinig kunnen hebben zal ik ook veel minder snel in de rede vallen of tegengaan (als dat niet op een gedogen manier kan)
|
Verwijderd
|
Ik vind dit van die dingen die heel moeilijk zijn. Want ik probeer wel iedereen gelijk te behandelen. Wat gezegd word, iedereen is gelijk. Maar aan de andere kant, ik zal ook meer aandacht schenken aan iemand die heel knap is dan aan iemand die mij met zijn uiterlijk niet echt blij maakt. Bovendien ligt dat ook aan hun houding tegenover mij. Als ik door die knappe jongen als een stuk oud vuil behandeld word, ga ik daar absoluut geen moeite in steken, dan loop ik er met opgeheven neus voorbij. Wanneer die lelijkerd wel oprecht geïnteresserd in mij lijkt te zijn, ben ik ook wel echt in staat om er een goed gesprek mee te voeren...
Voor mij heeft gelijke behandeling met zoveel dingen te maken dat ik al die dingen helemaal niet op kan schrijven, geloof ik. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij? DBZ | 88 | 07-08-2009 17:32 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
De Drie-eenheid Louiise | 184 | 10-12-2005 20:22 | |
Creatie der mensheid Sadistik_Fukk | 50 | 19-03-2004 14:45 | |
Aan de Christenen! Mujahideen | 56 | 06-03-2002 09:07 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |