![]() |
|
Ik download tegenwoordig alleen nog maar lossless bestanden, koop de cd, of als er echt niets anders is (komt best vaak voor met mijn muzeiksmaak dat de CD niet direct te vinden is in NL) de best vindbare mp3.
Hoe zit dat bij jullie? Maakt het niet uit? Hoor je het verschil tussen een 128 en 320 kbps mp3'tje? Je kunt dat laatste hier testen: http://mp3ornot.com btw, misschien leuk als je ook in je reply zet waar je mee luistert. Ikzelf heb m'n iMac en (stand alone) Sony (aka bagger - geld op) CD speler aangesloten op een Rotel RA-05 versterker met 2 B&W 685 boxen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
320 kbps is echt geen zonde van de ruimte: op die bitrate is een MP3 bijna lossless van kwaliteit en dat voor een fractie van de ruimte. Op 128 kbps heb je een compressiefactor van 11 (vermits een cd 1400 kbps is bij benadering), met 320 kbps heb je dus een compressiefactor 4.4 terwijl lossless-compressies als FLAC eerder rond de 2 zweven, dacht ik. Je hebt dus een opname die bijna lossless is, maar nog steeds met heel erg goede compressie.
|
Verwijderd
|
I know, maar ik bedoel in verhouding tot V0 Lame-encodering, die variabel is. Als je een CD met een stuk of zestig tracks van drie seconden stilte op 320 CBR ript, neemt hij die stilte mee op 320, terwijl V0 die troep op de laagst mogelijke bitrate encodeert. Scheelt je, zeker in zulke gevallen, bakken mb's per album.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|