![]() |
|
Mijn bed is al oud maar mijn matras is pas een jaar of 2-3 oud dus dat is denk ik nog wel okee
![]() Ik wil het iig nog een week of twee weken aankijken en ik hoop dat het na het weekend alweer beter gaat maar als het lang blijft duren ga ik wel langs de huisarts. Voorlopig alleen ff liever niet, zie al wel genoeg artsen ![]()
|
Iedereen herkent wel dat je moe kan zijn als je wekker gaat 's ochtends en je er verplicht uit moet. Ook is iedereen wel moe na een lange dag stage/werk. Dus ik zou als ik jou was eens kijken naar de momenten waarop mensen (met een vergelijkbaar ritme) normaal niet moe zijn. Hoe voel je je bijvoorbeeld om 10.00 uur? En om 12.00 uur? En om 14.00 uur? Ga dat soort momenten eens voor jezelf na.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ja, ik ben koppig ![]()
|
Verwijderd
|
Ja, maar behalve koppig is het ook stom.
![]() ![]() Haha, je kan dan voor elk ding wel naar de dokter omdat het op een bepaalde leeftijd veel voorkomt. Ik snap je punt wel, maar ik denk dat het voor Daantje gewoon even bekijken is ofj e inderdaad niet teveel slaapt en hoe het komt dat je zo moe bent. Wat Balance zegt vind ik ook een goede. Ik heb dat namelijk zelf ook, ik ben op mijn werk nooit moe, maar wel als ik uit mijn werk kom of vroeg op moet staan om naar mn werk te gaan, dus. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ook. ![]() Citaat:
En persoonlijk vind ik het veel stommer als je zo iets relatief simpels niet uitprobeerd voordat je naar de dokter gaat om verder te gaan zoeken (en helemaal als je dan echt nog maar specifiek één ding na gaat laten kijken terwijl het zo veel kan zijn ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, hoe veel of weinig ik ook slaap, zodra ik rustig ga zitten val ik in slaap en ben ik ook echt uitgeput. Als ik bezig ben heb ik nergens last van, maar zodra ik kan ontspannen val ik ineens om van de slaap en kan ik echt niet wakker blijven.
||
Citaat:
Maar: Bloedarmoede wordt niet altijd veroorzaakt door een ijzertekort. Er is geen duidelijke relatie tussen bloedarmoede en moeheid. Een andere oorzaak is veel waarschijnlijker. Bloedarmoede is niet een simpel iets. IJzergebrek komt niet vaak voor op deze leeftijd. Natuurlijk kan het te maken hebben met de menstruatie, maar dan nog is dit niet veel voorkomend en hoeft het ook niet goedaardig te zijn. Een stollingsstoornis kan immers ook een verhoogd bloedverlies geven bij een menstruatie.
|
Ik snap dat het logisch is dat je moe bent na een lange dag werken. Wat ik alleen niet snap is waarom het nu zoveel erger is als eerst? Ik werk nu al drie maanden op hetzelfde lab en eerst had ik dit niet of veel minder. Ik heb nu een weekend bij kunnen slapen maar nog val ik soms gewoon spontaan in slaap.
Ik gebruik heel veel medicijnen (oa voor m'n astma maar idd ook hooikoortsmedicijnen). Ik slik Aerius wat juist zorgt dat je er niet/minder duf en moe van wordt dan van andere hooikoortsmedicijnen maar ook hiervoor geldt dat ik het al minstens een jaar lang slik (m'n andere medicijnen gebruik ik ook al veel langer) dus ik snap niet waarom ik er nu ineens zo'n last van heb? Mijn menstruatie is niet heel hevig, ik zou het eerder licht noemen. Daarbij komt dat ik de pil slik en deze vaak twee strips achter elkaar door slik en dus meestal maar eens in de twee maanden ongesteld ben.
|
Ik heb ook een ijzertekort en had daardoor ook bloedarmoede. De oorzaak is nog niet achterhaald, dus het is niet zo dat je zoiets altijd logischerwijs kunt afleiden. Als je dat hebt, heb je vaak ook andere klachten, ik weet ze niet allemaal uit m'n hoofd maar ze staan vast wel ergens online.
Wat jij beschrijft herken ik niet echt. Ik ken ook eigenlijk niemand van mijn leeftijd die zó snel in slaap valt. Je kunt het inderdaad nog een weekje aankijken en dan eens naar de huisarts gaan. Ik slik overigens ook Aerius. ![]()
|
Ik heb ff gegoogeld op bloedarmoede. Behalve vermoeidheid herken ik kortademigheid en het zwak voelen. De rest (hoofdpijn, bleekheid, duizeligheid, flauw vallen, oorsuizen, transpireren en hartkloppingen) niet. Ik kan alleen kortademigheid ook verklaren door m'n astma en zwak voelen door hypoglycemie dus dat kan net zo goed iets anders zijn
![]()
||
Citaat:
Vermoeidheid die zich opgestapeld heeft? Ik trek mijn stage in elk geval ook een stuk minder goed momenteel, terwijl ik dat al 5 maanden doe. De intensiteit is zelfs afgenomen en toch ben ik meer vermoeid. Volgens mij gewoon omdat je mentaal ingesteld bent op vakantie.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #3 Bloem | 500 | 06-11-2007 23:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
te veel uur slapen? Verwijderd | 24 | 15-08-2006 11:45 | |
Lifestyle |
wat deed je vandaag dan ? Back Door Man | 500 | 27-05-2005 15:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? Verwijderd | 498 | 19-12-2004 09:34 | |
Psychologie |
Burn-out en/of depressie. Verwijderd | 12 | 07-12-2003 16:33 |