Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2006, 19:43
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 19:47
Shredder
Shredder is offline
Het kan gewoon zo zijn dat je de laatste tijd druk bent geweest met vanalles en nog wat. En dat je nu je rust gewoon hard nodig hebt. Ik heb hetzelfde, vorig jaar examen gehad en toen tot anderhalve week terug eindelijk vakantie van m'n werk. Nu slaap ik ook rond 0.00 en dan regelmatig tot half 1, half 2 de volgende middag.
Oud 12-08-2006, 19:53
Verwijderd
Boeiend, als niets of niemand mij wakkermaakt kan ik ook makkelijk 12 uur achter elkaar slapen. Slapen is gaaf.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 20:02
Balance
Balance is offline
Van te veel slapen kun je ook moe worden ja. Een vast ritme met een normaal aantal uren slaap is beter voor je. Je zou een tijdje kunnen proberen om om 23.00 uur naar bed te gaan en om 8 uur op te staan. Dan heb je 9 uur slaap gehad, een prima getal voor iemand van jouw leeftijd. Als het goed is moeten je vermoeidheidsklachten en slaapproblemen (midden in de nacht wakker worden) dan afnemen. Maar vergeet niet dat je eerst aan dat ritme moet wennen, dus dat je de eerste dagen wel moe zult zijn.
Oud 12-08-2006, 21:03
3rikj3
3rikj3 is offline
Whaha, ben gister om 00.00 naar bed gegaan
heb toch 14.00 geslapen..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 21:11
Zwoek
Zwoek is offline
Ik wilde daar ook een topic over openen. Ik weet ook niet of ik juist meer of minder moet gaan slapen. Soms heb ik het idee dat ik even meer moet slapen omdat ik moe ben, maar soms heb ik het juist idee dat ik daar alleen maar moeër van word. Voor mij is dat vermoeide gevoel onderhand gewoon geworden en dat lijkt me ook niet echt goed.
Oud 12-08-2006, 21:12
3rikj3
3rikj3 is offline
Hey,

Ik hoorde van iemand: Wanneer je in je droom
Droomt, dat je veel moeier word dan wanneer je
nergens over droomt, is misschien raar, maar volgens
mij heeft die persoon wel gelijk,

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 21:20
Zwoek
Zwoek is offline
Als je droomt dat je droomt?
Oud 12-08-2006, 21:25
Verwijderd
Ritme is idd belangrijk. Je zou kunnen proberen minder te slapen en kijken of de moeheid dan verminderd. Dat duurt dan idd wel een paar dagen, maar op een gegeven moment merk je wel verschil of niet.

Zelf slaap ik op het moment ook veel, (veel) meer dan 11/12 uur, ik heb ook geprobeerd te minderen, maar dat werkte averechts, dus heb ik besloten maar gewoon zoveel te slapen als mijn lijf aangeeft in de hoop dat ik op een gegeven moment 'bij geslapen' ben ofzo. Plus dat ik dan iig op de momenten dat ik wakker ben ook redelijk wakker ben ipv overal half slaap, heel afwezig ben, enz. Heel veel slapen is niet normaal, maar ziek zijn is dat ook niet, als je ziek bent heeft je lijf vaak meer slaap nodig.

Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 21:28
Azzurra
Azzurra is offline
ik heb ook een periode gehad toen ik 16 of 17 was (en ik niet zo lekker in mn vel zat) dat ik meer dan 12 uur per nacht sliep, en dan ook vaak smiddags nog een dutje deed. En dan was ik nog moe! ik kreeg toen ook door dat ik gewoon moe werd van het teveel slapen. 1 keer lekker lang uitslapen is wel anders dan stuctureel meer dan 12 uur per nacht slapen.
gewoon inderdaad proberen een ritme aan te wennen van 9 a 10 uur slapen.
good luck!
Oud 12-08-2006, 22:31
Roos
Roos is offline
Ga anders wat vroeger naar bed, om 10 uur ofzo. Ik vind 00,00 best laat als je dan pas om 14u wakker wordt
Oud 13-08-2006, 11:03
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
3rikj3 schreef op 12-08-2006 @ 22:12 :
Hey,

Greetz,
Ze kan misschien wel gelijk hebben.

In het weekend (en vakantie) ga ik steeds rond middernacht slapen en dan word ik vanzelf wakker rond 9 à 10u. Maar dan heb ik meestal nog zin om op te staan en blijf ik gewoon in mijn bed liggen en dan val ik weer in slaap maar dan ga ik dromen over vanalles. En wanneer ik een uur of 2 later weer wakker word, heb ik de indruk dat ik vermoeider ben dan toen ik ervoor wakker was geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 11:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
3rikj3 schreef op 12-08-2006 @ 22:12 :
Hey,

Greetz,
Als je droomt, bevind je je in je REM-slaap en dan rust je het meeste uit. Zoiets was het geloof ik (als ik het goed onthouden heb van mn studie).

Ik wilde hier ook een vraag over stellen. Het gaat de laatste tijd niet zo goed met mn zusje. Ze is waarschijnlijk aangerand, ze krast in dr armen en ze is heel erg dwars. Nu slaapt ze de laatste tijd ook zo 12 uur. En dat vrijwel iedere nacht. Voorheen was het helemaal niet zo extreem. Kan dat met haar toestand te maken hebben?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 11:39
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-08-2006 @ 12:28 :
Als je droomt, bevind je je in je REM-slaap en dan rust je het meeste uit. Zoiets was het geloof ik (als ik het goed onthouden heb van mn studie).

Ik wilde hier ook een vraag over stellen. Het gaat de laatste tijd niet zo goed met mn zusje. Ze is waarschijnlijk aangerand, ze krast in dr armen en ze is heel erg dwars. Nu slaapt ze de laatste tijd ook zo 12 uur. En dat vrijwel iedere nacht. Voorheen was het helemaal niet zo extreem. Kan dat met haar toestand te maken hebben?
dat denk ik wel ja
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 11:46
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-08-2006 @ 20:53 :
Boeiend, als niets of niemand mij wakkermaakt kan ik ook makkelijk 12 uur achter elkaar slapen. Slapen is gaaf.
Niks aan toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:30
remy476
remy476 is offline
sorry maar als ik die ziekte hed (gehad) dan ga ik echt niet op 0.00 naar bed. Ga eerder slapen en sta eerder op.

Je bent zo moe omdat je zo lang slaapt.
Oud 13-08-2006, 21:38
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
remy476 schreef op 13-08-2006 @ 16:30 :
sorry maar als ik die ziekte hed (gehad) dan ga ik echt niet op 0.00 naar bed. Ga eerder slapen en sta eerder op.

Tenzij je die ziekte hebt gehad of nog steeds hebt lijkt het me verstandig om een oordeel te vellen.
Oud 14-08-2006, 12:23
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 13-08-2006 @ 16:30 :
Als je niet vroeg op hoeft maakt het weinig uit wanneer je slaapt, lijkt me.

Citaat:
Zei de dokter...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:36
koelieboelie
koelieboelie is offline
je lichaam is als je slaapt bezig met een aantal processen om je lichaam weer in orde te maken (zowel lichamelijk als geestelijk) Dit heeft een bepaalde tijd nodig. Als je lange tijd achter elkaar veel slaapt(12 uur per nacht) dan gaat je lichaam daar aan wennen. De processen worden langzamer uitgevoerd. Zodra je dan weer 7/8 uur per nacht gaat slapen, is je lichaam niet op tijd klaar met die processen! Hierdoor voel je je erg moe.

In principe redt je lichaam het met 7 uur.(alhoewel dit per persoon verschilt) Maar dit moet je dan wel langere tijd aanwennen!

Laatst gewijzigd op 14-08-2006 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:50
Konijn
Konijn is offline
Het klinkt makkelijker dan het is, maar ga inderdaad op vaste tijden slapen en opstaan. Zoals iemand hierboven al zei, elke avond om 11 uur naar bed en elke ochten om 8 uur op is 9 uur slaap, dat zou genoeg moeten zijn. Gun je lichaam de kans om eraan te wennen (in het begin kan het dus zijn dat je minder slaapt, omdat je niet gelijk in slaap valt en tussendoor wakker wordt, blijf dan niet 's ochtends langer liggen, maar hou je aan de tijden), en na een tijd merk je vanzelf of het beter gaat. Mocht het dus niet werken, kan het gewoon zijn dat jouw lichaam nu nog meer slaap nodig heeft (bv door de pfeiffer). Maar over het algemeen werkt een strak schema erg goed bij slaapproblemen.
Oud 14-08-2006, 15:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2006 @ 13:23 :
Als je niet vroeg op hoeft maakt het weinig uit wanneer je slaapt, lijkt me.
Dit is overigens niet helemaal waar.
Je hebt namelijk een interne klok die op (dag)licht werkt. Deze regelt o.a. je lichaamstemperatuur en energielevel. Het is dus beter om te slapen als het donker is dan als het licht is.

En voor de mensen die reageren met dingen als 'boeiend': zolang je geen slaapproblemen hebt maakt het inderdaad weinig uit of je lang slaapt of niet. Maar de TS heeft op meerdere manieren last van slaapproblemen: 's nachts wakker worden en overdag moe zijn. Dus dan gaat dat 'boeiend' niet echt meer op.
Oud 14-08-2006, 15:57
Verwijderd
Als je je kamer goed verduisterd maakt, is het in je kamer toch altijd even donker...?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 16:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2006 @ 16:57 :
Als je je kamer goed verduisterd maakt, is het in je kamer toch altijd even donker...?
Maar 's avonds is het ook al donker. Dus dan wordt het deel van de dag dat het donker is (en je lichaam dus een laag energielevel aanneemt) kunstmatig langer gemaakt. Dat lijkt me ook niet heel goed voor je.
Oud 15-08-2006, 11:34
ganralph
ganralph is offline
ik heb ook een tijd gehad dat het geestelijk niet helemaal jofel met me ging en ik (daardoor) veel sliep. ik ging om 23.00 naar bed, stond om 12.00 op om te eten en kroop 's middags nog 3 uurtjes in bed.
ik voelde me ook altijd echt moe.

een van de zaken die mij erg geholpen heeft, was het aanwennen van een slaapritme. hoewel ik ook nu (nu alles weer ok is) tot 12.00 in bed kan liggen, kruip ik er zelfs in de vakantie voor 9.00 uit. buiten de vakantie om 7.30 (ook als ik later college heb). hoe langer ik uitslaap, hoe suffer ik me voel (ik herken nu ook de energie-problemen van "toen"). ik slaap nu ongeveer 7 uur per dag en voel me helemaal fit.

als ik max. 8 uur slaap heb gehad, werkt actief bezig zijn daarna beter tegen de vermoeidheid dan langer slapen.

voel ik me een keertje echt moe, of futloos, dan slaap ik 's middags een uurtje op de bank (siësta is niets mis mee)

[edit] en van luiken ben ik helemaal afgekickt, niet echt gezond om van 100% donker ineens de felle middagzon in te stappen[/edit]
Oud 15-08-2006, 11:45
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ga de laatste tijd elke keer rond 0:00 naar bed omdat mn vriend 's ochtends vroeg weer moet werken. Hij staat tussen half 8 en 8 uur op en ik rond 12 uur 's middags weer.. Heb toch heel de dag niks te doen dus waarom zou k niet laat uit bed komen!

Regels voor berichten