![]() |
||
Citaat:
In het weekend (en vakantie) ga ik steeds rond middernacht slapen en dan word ik vanzelf wakker rond 9 à 10u. Maar dan heb ik meestal nog zin om op te staan en blijf ik gewoon in mijn bed liggen en dan val ik weer in slaap maar dan ga ik dromen over vanalles. En wanneer ik een uur of 2 later weer wakker word, heb ik de indruk dat ik vermoeider ben dan toen ik ervoor wakker was geworden. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wilde hier ook een vraag over stellen. Het gaat de laatste tijd niet zo goed met mn zusje. Ze is waarschijnlijk aangerand, ze krast in dr armen en ze is heel erg dwars. Nu slaapt ze de laatste tijd ook zo 12 uur. En dat vrijwel iedere nacht. Voorheen was het helemaal niet zo extreem. Kan dat met haar toestand te maken hebben? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je hebt namelijk een interne klok die op (dag)licht werkt. Deze regelt o.a. je lichaamstemperatuur en energielevel. Het is dus beter om te slapen als het donker is dan als het licht is. En voor de mensen die reageren met dingen als 'boeiend': zolang je geen slaapproblemen hebt maakt het inderdaad weinig uit of je lang slaapt of niet. Maar de TS heeft op meerdere manieren last van slaapproblemen: 's nachts wakker worden en overdag moe zijn. Dus dan gaat dat 'boeiend' niet echt meer op.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Te veel dromen Verwijderd | 6 | 05-06-2012 20:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Moe en aantal uren slaap Daantje_0705 | 22 | 16-06-2008 21:58 | |
Verhalen & Gedichten |