Oud 17-10-2008, 16:03
Verwijderd
Hallo,
ik heb al enige tijd limewire op mijn pc staan en die deed het altijd goed.
Omdat we verhuisd zijn en lang geen internet hebben gehad heb ik limewire een tijd niet gebruikt. Toen ik 'm vandaag opstartte heb ik de update gedownload en wilde wat downloaden, maar ik kwam tot de conclusie dat hij dat niet doet.
Als ik iets ga zoeken krijg ik het volgende bericht:
"Limewire is nu een verbinding aan het maken. Uw zoekvraag zal weinig resultaten opleveren tot u volledig met het netwerk verbonden bent."
Maar hij staat op verbonden. Dus ik begrijp het niet, help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2008, 16:14
Verwijderd
Er staat onderin wel een wereldbolletje met een stenen muurtje ervoor. De Firewall, maar die staat aan met uitzonderingen van oa limewire
Nu heb ik ook even gegoogled en las ik ergens dat je het adres van je proxyserver en poort kan invullen bij limewire. Maar waar vind ik die en is dat ook echt de oplossing?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 20:05
Verwijderd
Proxy is niet de oplossing, of surf je ook met een proxy?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 14:11
freyk
freyk is offline
Aangezien limewire zitten zeuren om die firewall en na verhuizing limewire niet meer werkte, neem ik aan dat je naar de netwerkverbinding moet kijken.
kijk eerst bij de opties van limewire of UPnP daar een optie voor is. Zo ja, activeer deze, zo niet ga met de volgende stappen verder.

Controleer eerst of je achter een router zit:
  1. ga naar start > uitvoeren > cmd
  2. typ het volgende in in het invulvenster en klik dan op uitvoeren: cmd
  3. in het zwarte verschenen venster typ je het volgende in en drukt dan op de enter-toets: ipconfig
  4. In het lijstje staat je interne ipadres.
  5. Ga nu naar deze site, en onthoud daar je externe ipadres.
  6. vergelijk de interne en externe ipadres. Zijn ze gelijk, dan ben je direct verbonden aan het internet, zo niet dan zit er nog een router tussen
Als je achter een router zit, dan moet je de handleiding erbij pakken (of naar portforward.com gaan), om poort 6346 te openen in je router en door te sluizen naar je systeem. (lees portforwarden).

Offtopic: Daarnaast raad ik je aan om frostwire (neefje van limewire) te gebruiken, omdat het meer voordelen biedt dan de commerciele en gratis versie van limewire.

Citaat:
Proxy is niet de oplossing, of surf je ook met een proxy?
Ik neem aan van niet, want alleen mensen die ermee om kunnen gaan (en bedrijven) werken ermee.

Laatst gewijzigd op 18-10-2008 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Aangezien limewire zitten zeuren om die firewall en na verhuizing limewire niet meer werkte, neem ik aan dat je naar de netwerkverbinding moet kijken.
kijk eerst bij de opties van limewire of UPnP daar een optie voor is. Zo ja, activeer deze, zo niet ga met de volgende stappen verder.

Controleer eerst of je achter een router zit:
  1. ga naar start > uitvoeren > cmd
  2. typ het volgende in in het invulvenster en klik dan op uitvoeren: cmd
  3. in het zwarte verschenen venster typ je het volgende in en drukt dan op de enter-toets: ipconfig
  4. In het lijstje staat je interne ipadres.
  5. Ga nu naar deze site, en onthoud daar je externe ipadres.
  6. vergelijk de interne en externe ipadres. Zijn ze gelijk, dan ben je direct verbonden aan het internet, zo niet dan zit er nog een router tussen
Als je achter een router zit, dan moet je de handleiding erbij pakken (of naar portforward.com gaan), om poort 6346 te openen in je router en door te sluizen naar je systeem. (lees portforwarden).

Offtopic: Daarnaast raad ik je aan om frostwire (neefje van limewire) te gebruiken, omdat het meer voordelen biedt dan de commerciele en gratis versie van limewire.

Ik neem aan van niet, want alleen mensen die ermee om kunnen gaan (en bedrijven) werken ermee.
Oke Frostwire dus. Moet ik dan hetzelfde doen als voor Limewire, of eerst maar installeren en kijken wat ie doet? Over Limewire ben ik nml niet echt te spreken, maar het programma an sich is wel fijn. Frostwire is dus een goede oplossing.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 17:42
freyk
freyk is offline
Nee, niet eerst frostwire installeren, want die zal hetzelfde aangeven.
Ik vraag je eerst te controleren of limewire UPNP ondersteunt en of je achter een router zit.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten