Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() er was een soort autoshow met vooral hele dure auto's (voor bedragen waar je met gemak een huis van kunt kopen) en dan van die 15/16 jarige Amerikaanse tutjes met hun papa de auto's bewonderen (en waarschijnlijk vast bepalen wat ze voor hun super sweet 16 party willen ![]()
|
Verwijderd
|
Voorverpakt eten vind ik niet decadent, want het scheelt je tijd. Dertig cent extra betalen voor het niet hoeven schillen en snijden van aardappels, prima
![]() Eten weggooien vind ik wel decadent, net als - inderdaad - merkengeilheid en merknamen op kleding. Dat tweede heeft wel een kanttekening, want sommige merken zijn nou eenmaal kut en andere zijn beter. Als je kan kiezen tussen een harde schijf van Western Digital en een harde schijf van Sweex dan kun je wel roepen dat het allemaal niet uitmaakt, maar als je geen zin hebt om binnen anderhalf jaar met een kapot schijfje te zitten dan doe je die eerste. ![]() Maar eigenlijk is dit een vrij onzinnige discussie, want in principe zijn heel veel dingen die wij doen decadent. Internet heb je ook niet nodig, of computers, of kleding die er mooi uitziet en niet alleen functioneel is, of eten dat lekker is en niet alleen voedzaam en efficient qua productiekosten. Anders zaten we nu allemaal in een wollen jutezak insecten te eten. Binnen onze samenleving worden echter behoeften gecreëerd die niet per sé onontbeerlijk zijn maar die iedereen wel als zodanig beschouwt - ook tijdens het neerkijken op anderen die zogenaamd decadenter zijn. En zodoende is voor de zoveelste keer vastgesteld dat de mens er nauwelijks aan ontkomt hypocriet te zijn. Nothing new here, moving on. iPods vind ik wel decadent, want het zijn gewoon veredelde mp3spelers met verminderde functionaliteit. |
![]() |
|
Ik vind mijn ouders/ons gezin wel eens decadent. We hebben een pooltafel in de woonkamer staan en een urinoir in de wc
![]()
|
Ja dat weet ik niet.
Of nou ja. Mijn moeder wilde op zich wel weg met de kerst en die wilde mijn broer meenemen en die noemde als lokkertje een cruise of naar Hawaii ofzo, maar ik dacht, nouja ik hou zelf niet zo van cruises en strand en dingen, dat geld kan je dan beter ergens anders aan besteden. Wat eigenlijk ook was omdat ik geen zin had, maar ook om geld te besparen! Ben ik nu decadent of verstandig?
|
'Cause we are living in a material world.. ♫
Ik hou niet van strand- en luxevakanties hoor. Ik had een reisje in Rome met toffe klasgenoten in een sloeberhotel en dat zou ik vele malen nog eens doen dan naar Hawaii. Voor al het geld dat mijn moeder aan ons uitgeeft dat van mij helemaal niet hoeft zou ik zelf liever een betere gitaar kopen! Daar word ik blij van!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Ben ik daar ook eens geweest." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
dankje paranoide^^
ik dacht dat soija dit topic had geopend. hm In elk geval, ik bedacht me dat ik het heel decadent vind om voedsel op je gezicht te smeren om je huid mooier te maken. Als je bananen en avocado's en honing en yoghurt eet dan krijg je ook een mooiere huid. Maar nee, alle meisjesbladen moedigen jonge meisjes aan om hun eten niet op te eten, maar op hun gezicht te smeren! Zo zie je eruit als een negentiende-eeuws weesje EN krijg je een stralende huid. YAY! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En ik vind bijvoorbeeld dagcrème die 100 euro per minipotje is omdat er kaviaar of diamantslijpsel in zit ook decadent. Maar ook gewoon dom. Dat zit er namelijk alleen maar in omdat het zo duur klinkt. Dus eigenlijk vind ik decadent: iets duurs doen alleen omdat het duur klinkt, terwijl het geen meerwaarde heeft.
Laatst gewijzigd op 15-09-2009 om 18:41. Reden: er moeten twee erren in meerwaarde |
![]() |
||
Citaat:
![]() Is decadent trouwens iets negatiefs? Want het lijkt alsof velen in dit topic er een negatieve connotatie bij hebben.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Die applicatie kostte niet 10.000,- maar 999,99. En verder:
Citaat:
![]() Die diamant is best lelijk: ![]() ![]() En wat de geheime mantra betreft: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kant en klaar maaltijden koop ik wel, maar dat is omdat ik vaak pas laat thuis ben en ik dan even gauw een maaltijd salade haal bij de AH to go oid. Dingen als voorgesneden blokjes kaas vind ik dan wel weer lame. Als ik visite zou hebben die graag blokjes kaas willen, dan snij ik dat zelf wel.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het vreemde verhalen topic! Issun | 4 | 01-07-2010 23:21 | |
De Kantine |
Het Mooie Woorden-topic Verwijderd | 363 | 25-04-2006 14:01 | |
Verhalen & Gedichten |
kladblok Verwijderd | 67 | 09-11-2005 15:59 | |