Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2008, 20:34
Verwijderd
N.a.v. Kazet die zei dat hij parfum en aftershave decadent vindt.

Ik vraag me af of er grote verschillen zijn in wat mensen decadent vinden, of juist doodnormaal op te doen/te gebruiken.

Dus: Wat? Waarom? Voorbeelden? Uitzonderingen? Een andere mening dan je omgeving/ouders? etc...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2008, 20:35
Verwijderd
Alle overbodige luxe.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 20:35
TopDrop
TopDrop is offline
de·ca·dent bn 1 in verval 2 zeer verfijnd, maar innerlijke kracht missend

hmm..
Oud 02-11-2008, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Alle overbodige luxe.
En wat houdt dat in, volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 20:45
Verwijderd
Citaat:
En wat houdt dat in, volgens jou?
Gewoon, dingen die niet daadwerkelijk iets toevoegen maar louter of grotendeels bedoeld zijn als statussymbool.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 21:16
AzN
AzN is offline
Citaat:
Gewoon, dingen die niet daadwerkelijk iets toevoegen maar louter of grotendeels bedoeld zijn als statussymbool.
Hoe kijk je tegen 'n auto aan?
En je gebruik dus ook geen zeep, douchegel, shampoo of iets dergelijks?
Oud 02-11-2008, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Hoe kijk je tegen 'n auto aan?
Prima, tenzij het een Hummer is of een equivalent daarvan.
Citaat:
En je gebruik dus ook geen zeep, douchegel, shampoo of iets dergelijks?
Jawel, die dingen doen immers ook daadwerkelijk iets. Ik pak daarbij wel altijd het goedkoopste dat ik kan vinden, al is dat vaak nog belachelijk duur gezien de productiekosten.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 21:22
Verwijderd
merkengeilheid.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 21:26
Verwijderd
Citaat:
merkengeilheid.
Dat. En allerlei gadgets, steeds het nieuwste van het nieuwste willen terwijl oudere varianten het nog goed doen, kant en klaar maaltijden, voorverpakte appelschijfjes (AH), meer dan één auto hebben als het geen dringende noodzaak is, en veel en ver op vakantie gaan met het vliegtuig.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 22:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Decadentie is lekker.
Oud 02-11-2008, 22:57
Uice
Uice is offline
Namen van ontwerpers en merken op kleding.
Oud 02-11-2008, 23:14
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
la coste patta's

oh, en soms vind ik decadentie leuk, vind ik het leuk om zelf decadente dingen te genieten, in het volle bewustzijn dat het decadent is.

En ik vind decadente mensen vaak grappig om van een afstandje naar te kijken. (like the mocro's)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 23:58
Verwijderd
Zijn voorverpakte aardappelschijfjes decadent? .
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 00:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
My Super Sweet 16, DAT is pas decadent.
Oud 03-11-2008, 04:04
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
My Super Sweet 16, DAT is pas decadent.
doet me denken aan vandaag
er was een soort autoshow met vooral hele dure auto's (voor bedragen waar je met gemak een huis van kunt kopen) en dan van die 15/16 jarige Amerikaanse tutjes met hun papa de auto's bewonderen (en waarschijnlijk vast bepalen wat ze voor hun super sweet 16 party willen ).
Oud 03-11-2008, 05:42
Verwijderd
Voorverpakt eten vind ik niet decadent, want het scheelt je tijd. Dertig cent extra betalen voor het niet hoeven schillen en snijden van aardappels, prima Anders kun je de groenteafdeling van de supermarkt ook decadent gaan vinden, want dan betaal je voor het niet verbouwen van je eigen groente.

Eten weggooien vind ik wel decadent, net als - inderdaad - merkengeilheid en merknamen op kleding. Dat tweede heeft wel een kanttekening, want sommige merken zijn nou eenmaal kut en andere zijn beter. Als je kan kiezen tussen een harde schijf van Western Digital en een harde schijf van Sweex dan kun je wel roepen dat het allemaal niet uitmaakt, maar als je geen zin hebt om binnen anderhalf jaar met een kapot schijfje te zitten dan doe je die eerste. Voor kleding geldt dat wel in veel mindere mate.

Maar eigenlijk is dit een vrij onzinnige discussie, want in principe zijn heel veel dingen die wij doen decadent. Internet heb je ook niet nodig, of computers, of kleding die er mooi uitziet en niet alleen functioneel is, of eten dat lekker is en niet alleen voedzaam en efficient qua productiekosten. Anders zaten we nu allemaal in een wollen jutezak insecten te eten. Binnen onze samenleving worden echter behoeften gecreëerd die niet per sé onontbeerlijk zijn maar die iedereen wel als zodanig beschouwt - ook tijdens het neerkijken op anderen die zogenaamd decadenter zijn. En zodoende is voor de zoveelste keer vastgesteld dat de mens er nauwelijks aan ontkomt hypocriet te zijn. Nothing new here, moving on.

iPods vind ik wel decadent, want het zijn gewoon veredelde mp3spelers met verminderde functionaliteit.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 09:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind mijn ouders/ons gezin wel eens decadent. We hebben een pooltafel in de woonkamer staan en een urinoir in de wc Maar verder zijn wij heel lief enzo hoor
Oud 03-11-2008, 14:08
Verwijderd
Ik hou van decadentie maar ik hoef niet bij ieder nieuw voorwerp te zeggen hoeveel het heeft gekost. Soort van hyprocriete bescheidenheid, dat dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 10:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Was dat tegen mij?
Oud 05-11-2008, 10:20
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Een reisje naar Hawaii aangeboden krijgen en nee zeggen omdat je niet zo'n zin hebt.
Oud 05-11-2008, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Een reisje naar Hawaii aangeboden krijgen en nee zeggen omdat je niet zo'n zin hebt.
Wie doet dat?!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 20:37
Cherry Springs
Ja dat weet ik niet.

Of nou ja. Mijn moeder wilde op zich wel weg met de kerst en die wilde mijn broer meenemen en die noemde als lokkertje een cruise of naar Hawaii ofzo, maar ik dacht, nouja ik hou zelf niet zo van cruises en strand en dingen, dat geld kan je dan beter ergens anders aan besteden.
Wat eigenlijk ook was omdat ik geen zin had, maar ook om geld te besparen! Ben ik nu decadent of verstandig?
Oud 05-11-2008, 20:38
Verwijderd
Geen van beide, je bent dom! Dat je zoiets afslaat.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 20:47
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Wie doet dat?!
Ik.
Oud 05-11-2008, 20:54
Cherry Springs
'Cause we are living in a material world.. ♫
Ik hou niet van strand- en luxevakanties hoor. Ik had een reisje in Rome met toffe klasgenoten in een sloeberhotel en dat zou ik vele malen nog eens doen dan naar Hawaii. Voor al het geld dat mijn moeder aan ons uitgeeft dat van mij helemaal niet hoeft zou ik zelf liever een betere gitaar kopen! Daar word ik blij van!
Oud 05-11-2008, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Ik hou niet van strand- en luxevakanties hoor. Ik had een reisje in Rome met toffe klasgenoten in een sloeberhotel en dat zou ik vele malen nog eens doen dan naar Hawaii. Voor al het geld dat mijn moeder aan ons uitgeeft dat van mij helemaal niet hoeft zou ik zelf liever een betere gitaar kopen! Daar word ik blij van!
Oke, nou, dan is het verstandig.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Was dat tegen mij?
Nee anders had ik je wel gequoted (spelling?). Maar eigenlijk maak ik me wel schuldig aan oppervlakkige luxe-artikelen door ze te kopen/krijgen maar het is niet alsof ik niet zonder kan leven.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het vooral om 1 reden doen:
"Ben ik daar ook eens geweest."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 23:36
Verwijderd
mijn geboorteplaats
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 06:50
Verwijderd
ik koop altijd gesneden kaas en dan laat ik de korstjes eraf snijden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Ja dat weet ik niet.

Of nou ja. Mijn moeder wilde op zich wel weg met de kerst en die wilde mijn broer meenemen en die noemde als lokkertje een cruise of naar Hawaii ofzo, maar ik dacht, nouja ik hou zelf niet zo van cruises en strand en dingen, dat geld kan je dan beter ergens anders aan besteden.
Wat eigenlijk ook was omdat ik geen zin had, maar ook om geld te besparen! Ben ik nu decadent of verstandig?
Verstandig. Ik zou mijn moeder uitlachen als ze zoiets zou voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 11:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee anders had ik je wel gequoted (spelling?).
oke
Oud 15-09-2009, 18:35
Verwijderd
Up, want leuk topic en Fizzle had hier iets te posten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dankje paranoide^^
ik dacht dat soija dit topic had geopend. hm

In elk geval, ik bedacht me dat ik het heel decadent vind om voedsel op je gezicht te smeren om je huid mooier te maken. Als je bananen en avocado's en honing en yoghurt eet dan krijg je ook een mooiere huid. Maar nee, alle meisjesbladen moedigen jonge meisjes aan om hun eten niet op te eten, maar op hun gezicht te smeren! Zo zie je eruit als een negentiende-eeuws weesje EN krijg je een stralende huid. YAY!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:39
Verwijderd
Brr, een cruise helemaal naar Hawaii, ik moet er niet aan denken. zeeziek!

Ik vind het decadent als iets eigenlijk luxe is maar je vindt het normaal.

Laatst gewijzigd op 15-09-2009 om 18:41. Reden: brr
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:40
Verwijderd
En ik vind bijvoorbeeld dagcrème die 100 euro per minipotje is omdat er kaviaar of diamantslijpsel in zit ook decadent. Maar ook gewoon dom. Dat zit er namelijk alleen maar in omdat het zo duur klinkt. Dus eigenlijk vind ik decadent: iets duurs doen alleen omdat het duur klinkt, terwijl het geen meerwaarde heeft.

Laatst gewijzigd op 15-09-2009 om 18:41. Reden: er moeten twee erren in meerwaarde
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:41
Verwijderd
Ik snap mensen ook niet die mascara kopen van 30 euro of iets. Is dat dan echt zoveel beter?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:44
Verwijderd
Ohja, en er schijnt een bepaalde application voor de iPhone te zijn die 10.000 dollar kost. Je kan er niks mee (er verschijnt alleen een soort diamant op je scherm) en dient alleen om te laten zien dat je dat dus kan betalen.

OMG.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
W.T.F.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 19:02
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ohja, en er schijnt een bepaalde application voor de iPhone te zijn die 10.000 dollar kost. Je kan er niks mee (er verschijnt alleen een soort diamant op je scherm) en dient alleen om te laten zien dat je dat dus kan betalen.

OMG.
Oh ja dat had ik ook gelezen, briljant

Is decadent trouwens iets negatiefs? Want het lijkt alsof velen in dit topic er een negatieve connotatie bij hebben.
Oud 15-09-2009, 19:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het is ook wel een béétje negatief, maar soms ook wel leuk
Oud 15-09-2009, 19:05
Verwijderd
Ik vind ander eten vragen omdat je het niet lust gezeur. eet gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 19:08
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Het is ook wel een béétje negatief, maar soms ook wel leuk
Precies, lekker met een wijntje ergens op een terrasje voor het Collosseum zitten kan ook decadent zijn maar ik zou het niet afslaan.
Oud 15-09-2009, 19:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Precies, lekker met een wijntje ergens op een terrasje voor het Collosseum zitten kan ook decadent zijn maar ik zou het niet afslaan.
Oooooooh do want
Oud 15-09-2009, 19:15
Verwijderd
Die applicatie kostte niet 10.000,- maar 999,99. En verder:

Citaat:
Upset that the Apple iPhone is just no longer exclusive enough? Feeling cheated that the price has dropped to $200 and the hoi polloi can afford it?

Well, then, Apple has the perfect downloadable application for you.

Called "I Am Rich" and created by some fellow named Armin Heinrich, it costs a mere $999.99 and displays a glowing red gem. That's all it does.

You can put it on the screen of your iPhone, which you probably paid $600 for a year ago, to prove to tennis partners, business rivals and high-end call girls that you truly are of the moneyed class.

Too good to be true? Pshaw. We checked the App Store on iTunes and it's there.

However, when we tried to click through for more details — due diligence is prudent before dropping a grand — a little pop-up message told us "I Am Rich" is not available for sale to U.S. residents.

Given the sorry state of the U.S. dollar, that might make sense.

Various blogs were able to get the official description, however, which reads in part: "The red icon on your iPhone or iPod Touch always reminds you (and others when you show it to them) that you were able to afford this. It's a work of art with no hidden function at all."

Supposedly, when you click on the cursive "I" symbol that offers information, you're greeted with a "secret mantra" teaching that will help you "stay rich, healthy and successful."

As of this writing, no one had ponied up the $1,000 — or 799.99 euros, or 599.99 British pounds — to find out what that mantra might be.
De applicatie is na een paar dagen weer weggehaald uit het assortiment, maar achteraf hebben ze wel bekend gemaakt dat er in die tijd 8 zijn verkocht. Waaronder één aan deze man hier:

Die diamant is best lelijk:

En wat de geheime mantra betreft:

Citaat:
Last week 8 people purchased the USD$999.99 app, I am Rich. Luckily one person that purchased it, posted a video of it. Boygeniusreport found the video on youtube. The user stated he would be releasing the app through Cydia soon.

I am rich
I deserv it

I am good,
healthy &
successful

That's the secret mantra... Perfectly and purposely misspelled.
:''''''''''''''')
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 19:17
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 19:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat. En allerlei gadgets, steeds het nieuwste van het nieuwste willen terwijl oudere varianten het nog goed doen, kant en klaar maaltijden, voorverpakte appelschijfjes (AH), meer dan één auto hebben als het geen dringende noodzaak is, en veel en ver op vakantie gaan met het vliegtuig.
Gadgets koop ik idd niet, tenzij de oude echtechtECHT kapot is. Zo snappen vrienden bijvoorbeeld niet dat ik m'n oude mp3 speler nog steeds gebruik, ookal is het scherm verrot en moet ik op gehoor en alphabetisch zoeken naar wat ik wil luisteren (of een random album opzetten). Ik heb dat ding 2,5 jaar en er komt nog prima geluid uit, dus waarom zou ik weer 250 euro dokken voor iets wat ik niet nodig heb.

Kant en klaar maaltijden koop ik wel, maar dat is omdat ik vaak pas laat thuis ben en ik dan even gauw een maaltijd salade haal bij de AH to go oid. Dingen als voorgesneden blokjes kaas vind ik dan wel weer lame. Als ik visite zou hebben die graag blokjes kaas willen, dan snij ik dat zelf wel.
Oud 15-09-2009, 19:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
wtf ik zie nu pas dat dit een flinke up is.
Oud 15-09-2009, 19:26
Verwijderd
Ja ik moest ook even kijken, allemaal dezelfde mensen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 20:41
Miekje*
Miekje* is offline
Topic ouder dan 6 maanden, dus hier gaat een slotje op.

edit: toch niet, maar wel ontopic blijven en lief zijn!

Laatst gewijzigd op 15-09-2009 om 20:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten