Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik studeer ETC aan de uni van Utrecht, en daar heb ik ook een aantal voormalig HBO Engels jaargenoten, die vinden dat de uni sowieso uitdagender is, maar dat het vooral is wat je er zelf van maakt en wat je er uiteindelijk mee wil gaan doen. Als je docent wilt worden is HBO misschien toch een betere optie als ik mijn jaargenoten hoor.
Verder: - Ja, het is een zware studie. Je moet aan een aantal eisen voldoen, sowieso in het eerste jaar om verder te mogen, dus je moet op voldoende niveau kunnen spreken (en dan bedoel ik niet qua accent), essays schrijven en zowel academische teksten lezen als literatuur uit verschillende periodes. - Uiteraard moet je eindscriptie in het Engels, alles moet in het Engels. - Nee; je mag elk accent spreken dat je wilt. Amerikaans en Brits worden je geleerd aan de hand van je eigen keuze in het eerste jaar, maar je mag ook Iers, Canadees, Australisch etc als je iemand kent die je daarbij kan begeleiden, of als dat nu eenmaal al je accent is. - Je moet heel veel lezen ja. - Op de meeste studies is daartoe een mogelijkheid ja, in Utrecht heb je het Harting programma, maar je kunt ook via Erasmus. - Volgens mij in Utrecht niet, dus daar kan ik ook niet verder over informeren. - Als je per se bij een studentenvereniging wil en je komt van de havo, raad ik je toch HBO aan. De mensen die havo hebben gedaan die bij mij op de opleiding zitten hebben er toch meer moeite mee dan vwo'ers, waardoor ze automatisch meer tijd kwijt zijn aan de studie. Bovendien is het bij veel verenigingen zo dat je er verplicht aanwezig moet zijn bij bepaalde gelegenheden en dat je er wel veel tijd insteekt. (wel zit er een leuke studievereniging bij de uni van utrecht ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Taalwetenschap of Engelse Taal & Cultuur studeren? terrydy | 3 | 21-08-2013 13:28 | |
Studeren |
Engelse Taal & Cultuur Poeki | 6 | 16-10-2004 22:45 |