Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee eigenlijk niet, heb niks meegemaakt wat niet uiteindelijk positief was. Nou ja dat wil zeggen, ik had vast en zeker genoeg kleine dingen kunnen missen als voor paal staan voor een groep mensen en m'n duim kneuzen enzo maar dat soort dingen blijven je niet bepaald bij als dingen die jou of je leven verpesten
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het ergste tot nu toe vind ik dat er altijd teveel van mij is verwacht vroeger, waardoor ik gepusht werd en niet echt zelf mocht zeggen dat ik wilde. Daardoor werd ik best onzeker en moest ik mijn best doen m'n eigen zegje te kunnen doen. Ik denk dat ik er ook wel veel van heb geleerd (ik heb mezelf geleerd alles wat ik wil en denk goed te kunnen onderbouwen), maar m'n eerste 3 à 4 jaar op de middelbare school hadden een stuk leuker kunnen zijn. De rest van m'n leven trouwens ook, want er wordt nu steeds veel van m'n verwacht en dat is een last af en toe. ![]() |
![]() |
|
De meeste stomme dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt zijn allemaal niet zo drastisch dat ik ze liever niet had meegemaakt, het hoort er toch ook gewoon een beetje bij. Zonder zou het allemaal ook maar saai en zo zijn. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, waar ik ook niet het idee bij heb dat het ook maar iets positiefs meegebracht heeft. Al zijn dat er gelukkig niet veel.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een keer mijn vinger gebroken en daarvan heb ik geleerd dat ik niet kan volleyballen.
![]() Ja, ik kan wel zeggen dat ik liever niet had gehad dat bepaalde dingen waren gebeurt, of dat dingen anders waren gelopen, maar ik denk dat ik nu zo ben mede door die gebeurtenissen. Toch een beetje het "if it doesn't kill you, it makes you stronger"-verhaal. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben toen ik zeven of acht was een keer heel erg hard gevallen op rotsen aan de kust. Ik was aan het klimmen zonder begeleiding en zonder zekering en toen gleed ik uit en kwam op m'n rug terecht. Ik kan er zelf niet zoveel meer van herinneren maar een visserman heeft mij uit het water gepakt. Ik heb er een flinke berg littekens aan overgehouden en m'n rug is nog steeds niet echt heel relaxed.
Voor de rest zijn er wel een paar kleine kutdingen gebeurd, maar dat was allemaal maar even kut. Nu verder geen last meer van. Laatst gewijzigd op 05-03-2009 om 14:03. |
![]() |
|
![]() |
Spijtig genoeg wel ja. Ben in mijn jeugdig leven al te vaak geconfronteerd geweest met overlijdens van familieleden (waar die van mijn moeder het ergste was). Spijtig genoeg heb je zo'n zaken niet in de hand, maar je leert er wel veel uit.
Je leert de kleine dingen apprecieren, leert relativeren, hect meer belang aan vrienden en familie en je gaat van dag tot dag leven en er steeds het beste uithalen. De tijd terugdraaien kan spijtig genoeg niet en daar ik heb me al mee verzoent, ook al doet het verdomd pijn. Nu is het aan mij om er toch een fantastisch leven van te maken zodat mijn moeder trots op me kan zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja je weet wel, van die extreem genante dingen waar je nog steeds een beetje rooie wangekes krijgt als je eraan terug denkt, dat zijn echt dingen die ik wil terugdraaien ofzo. Maar de echt heftige dingen, dode naasten enzo, ze zijn verschrikkelijk vervelend maar nou niet bepaald zaken waarover ik graag nadenk in de categorie van: 'wat als ik dat allemaal niet had mee hoeven te maken?' Neh.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De islamisering en het naar Nederland toe halen van gastarbeiders.
Helaas kun je er niets aan doen en is het dweilen met de kraan open. Helaas weer 40.000 asielzoekers naar Nederland toegekomen. Wanneer worden de grenzen eens hermetisch afgesloten? Hoge hekken met razorblade lijkt me wel een goede optie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik zou wel willen dat er niet zulke kortzichtige mensen als jij rondliepen. |
![]() |
||
Citaat:
|
het is eigenlijk wel een beetje grappig om een soort suffe manier hoe iedereen altijd "getekend is door het verleden" of "bepaalde dingen meegemaakt die..." en "door schade en schande wijzer is geworden" en daar dan zo emo over gaat zitten doen "ik praat er liever niet over, maar..."
iedereen is altijd de enige die zo zwaar gehavend is volgens zichzelf en de rest heeft geen levenservaring alles is relatief hoor, denk maar niet dat je zo exceptioneel bent want je bent gewoon een mens net als de rest zo, om maar eens even uit de hoogte te doen.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Kan dit topic niet gesloten worden als iedereen het volgende (of in die strekking) antwoordt: 'Ja wel wat vervelende dingen meegemaakt maar het was een heus leerproces en achteraf ben ik er sterker door geworden'. Om maar te zwijgen of het niet beter op Psychologie thuis hoort.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
O, ik weet wel iets wat ik liever niet had meegemaakt, de kortstondige 'vriendschap' met een meisje wiens naam ik vergeten ben. Het enige wat we gemeen hadden was dat we allebei rookten en vijftienjarige alto's waren. Zij rookte een stuk meer dan ik en in de twee nietszeggende maanden waarin ik met haar omging ben ik van gezelligheidsroker naar vaste roker gegaan, dat is op zich wel jammer. Maar goed, verslavingen zijn voor ruige bikkels, zullen we maar zeggen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Valpartij met fiets -> gebroken jukbeen -> wekenlang niet fatsoenlijk kunnen eten, veel pijn, nog altijd raar gevoel in mijn gezicht. Waarschijnlijk een zenuw beschadigd, is maar de vraag of dat ooit weer helemaal normaal wordt. En daardoor ook wat littekentjes in mijn gezicht.
als ik lach heb ik kuiltjes in mijn wangen, sinds die valpartij zijn het links twee kuiltjes ipv één ![]() Ik zal er ongetwijfeld wat van geleerd hebben ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het Grote Brieventopic Verwijderd | 57 | 03-03-2008 17:13 | |
Drugs & Alcohol |
Armani xtcpil Augustus | 26 | 19-05-2005 13:05 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Psychologie |
Haat mezelf Snippie | 50 | 03-11-2002 16:03 | |
Psychologie |
woede Verwijderd | 2 | 17-07-2002 11:18 |