Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, je zit natuurlijk met een dilemma; laat je die vrouwtjes thuis zitten wegkwijnen omdat ze niet naar gemengde bijeenkomsten mogen, of houdt je deze gescheidenheid (niet apartheid; ik denk tenminste niet dat vrouwen minder voor hun barbecue krijgen dan mannen) in stand?
Het is allebei huilen met de pet op.
|
Youth for christ, dat zijn toch die grappige mensen die homos kunnen genezen?
Meer subsidie dus ![]()
|
![]() |
jammer ook dat een kamerlid een politiek beladen term als "apartheid" weer even totaal buiten de context gebruikt om aandacht te krijgen.
voor de rest zijn er in heel Nederland jaarlijks nog vele grotere projecten waar veel meer geld wordt weggespoeld. Maar je, er zijn nu weer allochtone minderheden bij betrokken, dus moet er gesteigerd worden door sommigen. en nee, ik vind het ook geen nuttige projecten, maar meneer De Krom moet het verschil leren tussen een mug en een olifant. en hij moet eens een geschiedenisboek pakken.
||
Citaat:
En ja, het is een achterlijke vergelijking. WC's en overheidsdiensten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tja.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dit is meer een onzin discussie aan het worden. We hebben het hier over het leveren van overheidsdiensten en of de overheid in deze onderscheid mag maken tussen mensen.
||
Citaat:
Überhaupt.. scheiding? Waar is het goed voor? Gemengd douchen bij sporten lijkt me wel een leuke optie. ![]() Maar De Krom heeft groot gelijk. Het is een gestoorde vertoning de manier waarop er gemeenschapsgeld is weggegeven aan allerlei twijfelachtige religieuze instellingen. De iftarmaaltijd van Moslims betalen verbeterd integratie? Ik wil de studie die bewijst dat naar wie de rekening gaat effect heeft op integratie nog wel eens zien.. Gelukkig is de huidige links-fundamentalistische coalitie ten val gekomen. VVD Utrecht staat bovenaan de lijst van partijen die aan kunnen schuiven in de coalitie, en ik hoop dan ook dat ze een eis maken van het stoppen van de sektarische subsidies. Gister viel ook CU wethouder Tymon de Weger nadat hij een motie van wantrouwen aan zijn broek kreeg. Terecht vind ik zelf. Samen met de Groenlinks wethouders was zijn optreden de afgelopen jaren epic fail. Vervoersbedrijven op hoge kosten jagen door alleen de nieuwste vrachtwagens toe te laten in het centrum, het stompzinnige plan om Utrecht in vier stukken te hakken die onderling niet bereikbaar zijn zodat auto's langer onderweg zijn en meer co 2 uitstoten... Maar de kern van het verhaal is dat de CU hiermee denkt aan uit het college stappen. GL en CU waren samen het kwade genius achter de sektarische subsidies.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat sommige posters allochtone vrouwen afdoen, als kookslavinnen of weet ik wat, vind ik een beetje disrespectvol en een uitspraak gebaseerd op ontwetendheid. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat je dat verschil niet inziet.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar de Utrechtse manier van subsidiëren op neerkomt in deze parabel, is alsof de overheid het alleen voor mannen zou verplichten om zich op straat om te kleden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Geen optie, vind ik zelf. Problemen bestaan om opgelost te worden. Als moslimvrouwen gedwongen thuisblijven of denken dat het goed is om thuis te blijven, dan moet de religieuze stupiditeit die dat denkbeeld veroorzaakte op de korrel worden genomen. Al het andere werkt niet.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Als het hier ging over een apart loket voor Moslims bij het stadhuis, waar je € 50 meer moet betalen voor elke dienst dan het normale tarief, dan piepte je wel anders. Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Nog een voorbeeld:
'Nederlandse ambtenaren voeren Marokkaanse wet uit' Ambtenaren in Nederland zijn actief bezig met het naleven van een nieuwe nationaliteitswet in Marokko. Hierdoor zijn Nederlandse kinderen van Marokkaanse moeders niet alleen Nederlands zijn, maar nu ook Marokkaans. De VVD is verbijsterd en eist opheldering. Kinderen met een Marokkaanse moeder die in Nederland wonen worden nu ook Marokkaan Kinderen met een Marokkaanse moeder die in Nederland wonen worden nu ook Marokkaan Uitleg kwestie in Tilburg 'Uit artikel 6 van de nieuwe Marokkaanse nationaliteitswet blijkt dat een kind van een Marokkaanse moeder of vader Marokkaan is. Deze bepaling heeft een onbeperkte terugwerkende kracht. Dit betekent dat dit artikel van toepassing is op alle kinderen die voor 1 mei 2007 uit een Marokkaanse moeder zijn geboren, maar geen Marokkaan werden. De moeder is Marokkaan. Uw kind is uit haar geboren. Dit betekent dat uw kind Marokkaan is,’ zo luidt de verklaring van de gemeente in de Tilburgse kwestie. Dat meldt De Telegraaf. Uitvoering Marokko wil sinds kort dat ook kinderen in Nederland van een Marokkaanse moeder in de gemeentelijke basisadministratie (GBA) worden geregistreerd. Aan de betrokkenen zelf wordt niets gevraagd. Volgens de krant werken ambtenaren in ons land actief mee aan de uitvoering van deze wet. Bij kinderen van Marokkaanse vaders was de nationaliteitswet al van kracht. Het Noord-Afrikaanse land wil nu dus ook dat kinderen van een moeder die uit Marokko komt, formeel Marokkaan worden. Opheldering De VVD is verbijsterd over deze gang van zaken, aldus de krant. ‘De gemeente gaat hiermee voorbij aan de keuzemogelijkheid van ouders hun kind wel of niet bij het Marokkaanse consulaat in te schrijven,’ aldus VVD-Kamerlid Paul de Krom, die opheldering eist van minister Eberhard van der Laan (PvdA, Integratie) en minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken). 'Op grond van de wet GBA zijn wij verplicht onjuiste of onvolledige gegevens te corrigeren,’ schrijft de gemeente, naar aanleiding van een geval in Tilburg. http://www.elsevier.nl/web/10228827/...se-wet-uit.htm
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|