Oud 17-05-2009, 21:09
elke5
elke5 is offline
ik ben vorige vrijdag geopereerd aan mijn wijsheidstanden. Mocht dag zelf nog naar huis en heb nu nog heel veel pijn ondanks de dafalgan, maar daar hadden ze me op voorhand van verwittigd dus dat is niet abnormaal. Wanneer zijn jullie terug begonnen met eten en wat hebben jullie dan gegeten. Ik geraak nu nog niet verder dan wat ijs...
Dan nog vraagje voor de meisjes. Hebben jullie allemaal jullie bh moeten uitdoen voor de operatie (en hoe zit dat bij andere operaties bv aan je buik of zo)? Is wel normaal misschien voor veiligheid tijdens narcose en zo maar had dit niet meteen verwacht... Tijdens het plakken van die topjes op je borst schoven die verpleegkundigen dat kleedje zo plots zonder iets te zeggen naar beneden. Niet dat ik dat zo erg vond, maar vind raar dat ze niet even zeggen dat ze dat gaan doen allemaal... wat zijn jullie ervaringen hiermee geweest?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 21:38
Rebel125
Rebel125 is offline
Heb geen operatie aan mijn wijsheidstanden gehad, maar wel een operatie. Een bh moet altijd uit, dat is omdat: stel er gebeurt iets met je hart dan hoeven ze niet met je bh te klooien. En tijdens het plakken om mijn borst hebben ze me wel even gewaarschuwd dat die er kwamen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 16:33
gurl19
gurl19 is offline
Wijsheidstanden?
Bedoel je nu gewoon je verstandskies?
Als je die laatste bedoel vind ik het wel vreemd dat jij je bh uit moest. Maar ik zal het wel mis hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 18:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Verstandskiezen worden in Vlaanderen wijsheidstanden genoemd. Maar ik heb verder geen verstand van operaties, dus ik kan je er niet mee helpen. Het lijkt mij echter ook een beetje raar en het is sowieso knap stom dat ze je van tevoren niet even gewaarschuwd hebben.
Oud 30-05-2009, 21:04
elke5
elke5 is offline
heeft iedereen zijn bh moeten uitdoen tijdens een operatie waarbij je volledig in slaap ging? Moest je naakt voor het plakken van die topjes op je borst?
Zijn er operaties waarbij je volledig naakt moest onder zo een operatiehemdje?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 21:10
Verwijderd
Toen mijn blindedarm werd verwijderd, was ik wel volledig naakt (of ja, toen ik onder narcose ging had ik gewoon nog zo'n hemdje aan en een broekje, maar toen ik wakker werd lag dat hemdje los over me heen en was het broekje verdwenen). Bij buikoperaties plaatsen ze volgens mij ook vaak een catheter (zodat de blaas leeg is tijdens de operatie en dus niet in de weg zit), zo is het mij verteld. Daarnaast had ik ook allemaal plakkertjes op m'n borst.

Maak je er maar niet druk om, voor de verplegers en artsen daar is het echt de normaalste zaak van de wereld, die zien dagelijk allerlei soorten mensen naakt. Maar ze hadden natuurlijk wel even kunnen zeggen wat ze gingen doen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 21:29
Verwijderd
Toen mijn blindedarm werd verwijderd, had ik alleen zo'n operatiehemdje aan...en volgens mij bij de verwijdering van mijn verstandskiezen zo'n hemdje en mijn onderbroek, maar dat weet ik niet meer zeker.

Na de verwijdering van mijn verstandskiezen kon ik dezelfde dag al weer wat eten (met mijn tanden), maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen. Vloeibare dingen als yoghurt, vla, kwark, soep ed zijn vaak makkelijk om mee te beginnen. Dat waren iig de dingen waar ik mee begon (op soep na, want dat lust ik niet ) en wentelteefjes.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 07:54
Verwijderd
Toen ze mijn amandelen gingen verwijderen moest ik ook onder volledige narcose. Ik moest zo'n operatiejurk/hemd aan maar mocht mijn eigen slipje aanhouden. Ik weet niet of ze verder nog iets op mijn borst hebben geplakt want toen ik wakker werd had ik dat operatieding gewoon weer aan.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 11:50
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Toen ze mijn amandelen gingen verwijderen moest ik ook onder volledige narcose. Ik moest zo'n operatiejurk/hemd aan maar mocht mijn eigen slipje aanhouden. Ik weet niet of ze verder nog iets op mijn borst hebben geplakt want toen ik wakker werd had ik dat operatieding gewoon weer aan.
Same, maar ik had wel allerlei plakkertje op mijn borst, wan ik kan op een of andere manier niet tegen narcoses.
Oud 31-05-2009, 13:34
gurl19
gurl19 is offline
Toen mijn amandelen eruit gingen moest ik ook zo'n raar operatiehemd aan en mocht ik alleen een onderbroek eronder.
Maar met het trekken van mijn verstandskies had ik gewoon mijn eigen kleren aan. Ik moest liggen, er werd zo'n operatie deken over mijn hoofd en borst gelegd. Toen kreeg ik verdovingsspuiten, even trekken. Hij was nog niet doorgebroken dus er moest ook wel gesneden worden. En daarna mocht ik weer naar huis. Dat was echt een simpele ingreep waar je echt geen plakkers op je borst voor hoeft. Maar misschien is dat anders als je er meer tegelijk laat weghalen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:27
Verwijderd
@gurl19: Het verschil zit hem in laten verwijderen onder plaatselijke verdoving of onder narcose. Bij een plaatselijke verdoving krijg je idd geen plakkers ed.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:27
evil inside
evil inside is offline
als je bh uitmoet tijdens een operatie wordt ik maar gauw dokter
Oud 31-05-2009, 17:39
elke5
elke5 is offline
Citaat:
als je bh uitmoet tijdens een operatie wordt ik maar gauw dokter
dat een bh uit moet vind ik niet onlogisch tijdens een operatie, die dokters zullen daarvoor niet hun beroep gekozen hebben...
wilde wel eens weten of jullie ook bloot moesten voor het plakken van die topjes en zo (terwijl je nog wakker was)
en vind ook wel raar dat je je onderbroek aan hebt voor operatie en erna niet meer...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten