Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2009, 20:17
Verwijderd
Hoi,
Laatst heb ik bij mijn tandarts zelf om een doorverwijzing naar de orthodontist gevraagd, omdat mijn tanden voor mijn gevoel heel erg naar voren staan. Dit valt niet op, maar is vervelend met kauwen etc. De orthodontist bevestigde dit. Ik heb een grote tong en weinig ruimte in mijn mond, waardoor alles naar voren werd geduwd. Voor een beugel ben ik er vrij laat bij, maar ik wil het toch maar doen omdat deze stand van mijn tanden zonder ingrijpen steeds erger wordt. Het probleem is nu dus dat er vier kiezen getrokken moeten worden, en ik daar (best wel) bang voor ben.

Kan iemand mij vertellen hoe dit alles in zijn werk gaat, en dan niet vanaf de orthodontisten / kaakchirurgen kant, omdat ik het gevoel heb dat wat zij mij vertellen wat te rooskleurig is..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 21:51
PatoLoco
PatoLoco is offline
Er is niet echt'n reden om te panikeren hoor...

Ik heb zelf vroeger 2 tanden laten trekken om'n beugel te kunnen dragen. Vorige maand ook 2 wijsheidstanden laten trekken en binnenkort moet'r nog één uit. Ik heb dus wel wat ervaring Je voelt natuurlijk de tandarts wel trekken en duwen aan je tand en soms hoor je ook wat gekraak. Leuk kan je dat niet echt noemen maar het is ook heus niet zo erg. Ik vind persoonlijk een gaatje laten vullen véél erger dan een tand laten trekken.

Je hoort vaak horrorverhalen van mensen die hun kiezen laten trekken maar dit zijn vaak de mensen die in één keer 4 wijsheidstanden onder volledige verdoving laten trekken en vaak zitten die tanden nog in de kaak enzo. Dan is het natuurlijk logisch dat je last gaat hebben van zwellingen enzo.

Iig, er is niet echt iets om bang voor te zijn. Mijn wondjes waren trouwens ook heel erg snel genezen. Ik heb een paar uur nadat m'n wijsheidstand getrokken was gewoon warm gegeten en de volgende dag had ik 'n heeeel klein beetje pijn. Tanden laten trekken valt al bij al heel goed mee, vind ik

edit: Zijn het gewone kiezen die je laat trekken? Of je wijsheidstanden? Ik zou ze iig niet allemaal tesamen laten trekken. Als je ze allemaal apart laat trekken, moet je wel verschillende keren gaan maar de kans is ook groot dat je niet echt veel last zal hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten