Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dus dan duurt het lang voordat hij iets leuks met mij wil/kan doen.. weet eigenlijk ook niet meer precies wat ik moet denken en hoe ik het moet zien.. maar gaan morgen praten... |
![]() |
|
Ik had een beetje hetzelfde probleem met mijn vriend; hij was druk met studeren, dan nog sporten, met vrienden afspreken, enz. Het was niet zo dat we weken vooraf tijd voor elkaar vrij moesten maken, maar het gebeurde wel regelmatig dat hij bv. op zondag belde om dan meteen te vermelden dat hij maandag en dinsdag geen tijd had om af te spreken, woensdag wel, maar dan alleen na 11 uur 's avonds ofzo.
Het deed mij ook twijfelen of hij mij nog wel belangrijk vond, en heb er een paar weken mee gezeten en het uiteindelijk aangekaart. Heb hem gevraagd of hij nog wel energie in 'ons' wilde steken en dat ik me de laatste weken voelde alsof ik op de 2e (of soms 3e of 4e) plaats kwam. Uiteindelijk hebben we het uitgepraat en ik accepteer ik meer dat hij heel druk is met zijn studie en dat 1 van zijn andere hobbies voor hem ook heel erg belangrijk is, dus ja, dat hij soms inderdaad liever dat doet dan met mij een film kijkt. Nadat ik hem zo gepassioneerd over zijn hobby heb horen praten kan ik het ook meer accepteren dat hij daar veel tijd aan wil besteden. Maar hij gaf ook aan dat op andere momenten hij er gewoon simpelweg niet aan dacht om mij mee te vragen als hij iets wilde gaan doen, en dat ik schijnbaar niet zijn 1e vriendin ben die dat aankaart... Al met al heeft het wel geholpen. Hij is nog steeds druk met allerlei dingen, maar weet in ieder geval dat het niet persoonlijk is en dat hij wel probeert tijd voor mij vrij te maken, en dat gebeurt nu ook iets vaker en aankomend weekend gaan we met zijn tweeen een weekendje weg. Helaas zitten spontane acties er vaak niet in omdat hij (en ik soms ook) zo druk is, maar zolang we door te plannen elkaar nog genoeg zien kan ik daar ook mee leven. Moraal van het verhaal: praat erover met je vriend, want die van mij had dus niet door hoe erg ik er mee zat dat hij zo druk was en dat ik me sommige dingen persoonlijk aantrok. Maar zo te zien was je al van plan met je vriend te praten, dus de vraag: hoe ging het? Edit: ik denk trouwens niet dat het meteen nodig is je vriend te wantrouwen en te denken dat hij nog een andere vriendin heeft alleen maar omdat hij het druk heeft...
|
2 dingen schieten te binnen:
1) Waarom heeft hij wel tijd om met z'n vrienden af te spreken en niet met jou? 2) In hoeverre heeft jouw programma hier ook iets mee te maken? Is hij altijd de reden dat jullie niet kunnen afspreken of heb jij ook gewoon een leven van jezelf waardoor jij ook niet altijd kunt op de dagen dat hij wil afspreken?
|
Hm, ik merk bij mezelf dat ik in het weekend tijd vrij hou voor mijn vriend, hij doet dat ook voor mij. Daarnaast ben ik vrijwel standaard op woensdagavond bij hem. Alles daar omheen is mooi meegenomen. En idd gaat hij wel es mee naar mijn vrienden en ik mee naar die van hem. Ik hou eigenlijk heel vaak rekening met hem als ik iets plan en ik heb het idee dat hij dat ook wel doet.
Wanneer we echt een weekend of een hele dag weg willen, pakken we wel onze agenda's erbij, want we hebben allebei verplichtingen: werk, studie, familie, vrienden, etc. Maar in dit soort gevallen lijkt me dat redelijk normaal. Ga het gesprek aan met je vriend, zeg waar je mee zit en dat eens in de zoveel weken elkaar zien voor jou slecht werkt. Leg ook uit hoe, wat en waarom en laat hem dat ook doen. Begrip, zoals Breg zegt, wil ook helpen.
|
Ik zou het niet heel normaal vinden. Ik probeer altijd tijd vrij te houden voor mijn vriend, en andersom gebeurt dat ook. Eigenlijk een beetje zoals bij ICU, in het weekend hebben we meestal wel tijd voor elkaar. Verder hebben we ook voor een deel dezelfde vriendengroep, dus dat komt vaak mooi uit
![]() Maar het is in ieder geval niet zo dat als we iets willen afspreken dat pas over vier weken kan, als dat zo zou zijn zou ik niet aarzelen om eerder tijd voor hem vrij te maken.
||
Citaat:
2) niks want ik werk alleen in het weekend 's middags en verder ben ik heel veel vrij van school enzo...dus ik kan altijd wel |
![]() |
|
en ik ga vanavond met hem praten...
ben benieuwd... @ Breg: ik heb ook beslist geen wantrouwen. ik weet ook wel verder dat het goed zit. snap wel dat hij druk heeft met school enzo.. en hij computert graag..maar goed.hoeft niet altijd toch? en met weekendjes weg enzoo dan vind ik het wel normaal om agenda ff dr bij te pakken.. maar bij elkaar gewoon even zien vind ik het toch vrij erg dat het zo moet.. |
![]() |
|
nou..hebben gewoon goed over gepraat..
en hij zag wel in dat hij gewoon geen nee durft te zeggen als mensen hem iets vragen om iets te doen ofzo... hij vond ook erg dat ik me meer een iets/ding voelde in zijn leven... en gaat dus meer tijd vrij maken voor mij enzo.. tuurlijk blijft hij wel dingen doen met andere mensen..maar niet meer zo erg dat we elkaar eens in de zoveel weken zien ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het grote LJH-Topic # 142 Verwijderd | 500 | 20-02-2009 17:24 | |
Liefde & Relatie |
Ik begrijp even niets meer van haar.. ludachris | 92 | 26-11-2007 14:08 | |
Psychologie |