Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2009, 13:40
annieky
annieky is offline
hee mensen.
ik zou graag even jullie mening willen horen over iets..
mijn vriend en ik moeten laatste tijd gewoon steeds de agenda erbij pakken en kijken wanneer we iets leuks kunnen doen...en dat is meestal pas 4 weken later ofzo..
aangezien iedereen wat van hem wil en vraagt..
ik vind het echt te schandalig voor woorden dat als je een relatie hebt je steeds afspraken moet maken met de agenda erbij!
zo gaat het al een paar weken lang he!
en ik voel me gewoon een ding..een iets....niet meer gewoon de vriendin...
en als ik daar dan iets van zeg dan mag ik niks ervan zeggen..
alsof het doodnormaal is fzoo dat je in een agenda via een agenda af moet spreken wanneer je elkaar ziet...
wat is jullie mening hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2009, 13:47
Iduna
Iduna is offline
Ik hou daar helemaal niet van, maar tegenwoordig is bijna niemand meer zo flexibel om spontaan iets te gaan ondernemen. In een (liefdes- en vrienschaps)relatie verwacht ik dat je tijd voor elkaar vrijmaakt, dus ik vind het niet normaal om over x aantal weken pas af te spreken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 13:54
Alyssia
Alyssia is offline
Ik vind het eigenlijk niet kunnen! Dat je vriend het druk heeft kan best, maar jij als zijn vriendin bent toch wel iets belangrijker dan de rest! Misschien moet hij nee leren zeggen tegen wat andere mensen...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 13:56
Verwijderd
Ik vind dat van de agenda niet zo'n drama, als je maar gemiddeld genomen voor jou genoeg tijd samen bent.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 14:19
annieky
annieky is offline
ik denk ook idd dat dat het probleem is wat Alyssia zegt.
hij zegt gewoon altijd ja...en hij durft ook gewoon geen nee te zeggen.
en tuurlijk snap ik dat ie zn eigen vrienden heeft en alles en dat het allemaal niet meer zo spontaan is als eerder..
maar als hij zijn vrienden vaker ziet dan zn vriendin...
ik vind het echt erg om steeds afspraken met de agenda erbij te maken..
voel me echt een ding..een vaag iemand die hij wel af en toe ziet eens in de zoveel weken...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 14:23
annieky
annieky is offline
en miss zit ik wel anders in elkaar..
tuurlijk doe ik iets met vriendinnen en vrienden..maar als ik mn vriend lang niet heb gezien dan zeg ik ook gewoon een keer nee.
hij durft gewoon geen nee te zeggen..
en ik zit wat dat betreft anders in elkaar...
ik zeg niet steeds ja amen en doe wat een ander wil..
ik heb toch ook nog een eigen gevoel...en kom gewoon voor mezelf op
probeer hem dat wel bij te brengen maar hij durft gewoon nog steeds geen nee te zeggen.
hoe kan ik dit dan het beste duidelijk maken?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:11
Alyssia
Alyssia is offline
Misschien kun je hem een brief schrijven. Je zei dat ie boos/chagrijnig wordt als je zegt dat je er mee zit, maar tegen een brief kan hij niks inbrengen, tenminste, niet voordat je je hele woordje hebt gedaan. Hoogstens leest ie het niet, en in dat geval kan je 'm net zo goed meteen aan de kant schuiven. Hij hoort begrip op te brengen voor je gevoelens, of hij het er nou mee eens is of niet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:25
Lente
Lente is offline
zou hij wel vaker met je willen afspreken?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:29
annieky
annieky is offline
Citaat:
zou hij wel vaker met je willen afspreken?
jaa...
hij zegt hele tijd dat ie me mist..dat ie me wil zien enzo...
en zijn al anderhalf jaar samen!
tuurlijk;;dan is het minder heftig dan in het begin..
maar daarom vind ik nog niet dat hij zo met mij om moet gaan..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:30
annieky
annieky is offline
Citaat:
Misschien kun je hem een brief schrijven. Je zei dat ie boos/chagrijnig wordt als je zegt dat je er mee zit, maar tegen een brief kan hij niks inbrengen, tenminste, niet voordat je je hele woordje hebt gedaan. Hoogstens leest ie het niet, en in dat geval kan je 'm net zo goed meteen aan de kant schuiven. Hij hoort begrip op te brengen voor je gevoelens, of hij het er nou mee eens is of niet.

jaa..dat is miss nog wel een idee....
want als ik er nu al 1 woord over zeg wordt ie al chaggerijnig nzo..
en dan zeur ik volgens hem..
nou..ik vind het gewoon belachelijk dat het zo gaat op dit moment!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:40
Verwijderd
Misschien moet hij zich maar eens afvragen waarom hij geen nee kan zeggen tegen iedereen die iets van hem wil... maar dan wel tegen jou.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:41
Lente
Lente is offline
Citaat:
jaa...
hij zegt hele tijd dat ie me mist..dat ie me wil zien enzo...
en zijn al anderhalf jaar samen!
tuurlijk;;dan is het minder heftig dan in het begin..
maar daarom vind ik nog niet dat hij zo met mij om moet gaan..
wil hij dat echt? want als je iemand wil zien, maak je daar tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:42
Lente
Lente is offline
ik vind een brief zo suf. dan maak je maar een keer ruzie, heb je tenminste daarna wel alles uitgesproken en is duidelijk hoe het zit.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 17:43
annieky
annieky is offline
hebben besloten dat we morgen uit eten gaan...
hopelijk praten we dan alles uit...
voordeel van restaurant;;je gaat niet zo snel schreeuwen en hysterisch doen enzo...
dus we zullen zien hoe het loopt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 17:45
annieky
annieky is offline
Citaat:
Misschien moet hij zich maar eens afvragen waarom hij geen nee kan zeggen tegen iedereen die iets van hem wil... maar dan wel tegen jou.
hij spreekt gewoon al heel veel af met anderen en dan als hij dan iets leuks wil doen met mij kan het niet....
dus dan duurt het lang voordat hij iets leuks met mij wil/kan doen..

weet eigenlijk ook niet meer precies wat ik moet denken en hoe ik het moet zien..
maar gaan morgen praten...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 18:01
Verwijderd
damn... ik heb een druk leven, en mijn vriendin kwam erbij. Dus ja, ik werk ook als ik haar wil zien met een agenda. Ze snapt dat, en heeft het zelf net zo druk. Maar binnenkort wel lekker veel tijd
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 22:42
cenerentola
cenerentola is offline
weet je zeker dat hij geen tijd heeft vanwege zijn vrienden? Kan het misschien zo zijn dat hij nog een andere vriendin heeft?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 02:29
Breg
Breg is offline
Ik had een beetje hetzelfde probleem met mijn vriend; hij was druk met studeren, dan nog sporten, met vrienden afspreken, enz. Het was niet zo dat we weken vooraf tijd voor elkaar vrij moesten maken, maar het gebeurde wel regelmatig dat hij bv. op zondag belde om dan meteen te vermelden dat hij maandag en dinsdag geen tijd had om af te spreken, woensdag wel, maar dan alleen na 11 uur 's avonds ofzo.

Het deed mij ook twijfelen of hij mij nog wel belangrijk vond, en heb er een paar weken mee gezeten en het uiteindelijk aangekaart. Heb hem gevraagd of hij nog wel energie in 'ons' wilde steken en dat ik me de laatste weken voelde alsof ik op de 2e (of soms 3e of 4e) plaats kwam.
Uiteindelijk hebben we het uitgepraat en ik accepteer ik meer dat hij heel druk is met zijn studie en dat 1 van zijn andere hobbies voor hem ook heel erg belangrijk is, dus ja, dat hij soms inderdaad liever dat doet dan met mij een film kijkt. Nadat ik hem zo gepassioneerd over zijn hobby heb horen praten kan ik het ook meer accepteren dat hij daar veel tijd aan wil besteden. Maar hij gaf ook aan dat op andere momenten hij er gewoon simpelweg niet aan dacht om mij mee te vragen als hij iets wilde gaan doen, en dat ik schijnbaar niet zijn 1e vriendin ben die dat aankaart...

Al met al heeft het wel geholpen. Hij is nog steeds druk met allerlei dingen, maar weet in ieder geval dat het niet persoonlijk is en dat hij wel probeert tijd voor mij vrij te maken, en dat gebeurt nu ook iets vaker en aankomend weekend gaan we met zijn tweeen een weekendje weg. Helaas zitten spontane acties er vaak niet in omdat hij (en ik soms ook) zo druk is, maar zolang we door te plannen elkaar nog genoeg zien kan ik daar ook mee leven.

Moraal van het verhaal: praat erover met je vriend, want die van mij had dus niet door hoe erg ik er mee zat dat hij zo druk was en dat ik me sommige dingen persoonlijk aantrok.
Maar zo te zien was je al van plan met je vriend te praten, dus de vraag: hoe ging het?

Edit: ik denk trouwens niet dat het meteen nodig is je vriend te wantrouwen en te denken dat hij nog een andere vriendin heeft alleen maar omdat hij het druk heeft...
Oud 20-05-2009, 10:08
Lorelei
Lorelei is offline
2 dingen schieten te binnen:

1) Waarom heeft hij wel tijd om met z'n vrienden af te spreken en niet met jou?
2) In hoeverre heeft jouw programma hier ook iets mee te maken? Is hij altijd de reden dat jullie niet kunnen afspreken of heb jij ook gewoon een leven van jezelf waardoor jij ook niet altijd kunt op de dagen dat hij wil afspreken?
Oud 20-05-2009, 10:35
I C U
I C U is offline
Hm, ik merk bij mezelf dat ik in het weekend tijd vrij hou voor mijn vriend, hij doet dat ook voor mij. Daarnaast ben ik vrijwel standaard op woensdagavond bij hem. Alles daar omheen is mooi meegenomen. En idd gaat hij wel es mee naar mijn vrienden en ik mee naar die van hem. Ik hou eigenlijk heel vaak rekening met hem als ik iets plan en ik heb het idee dat hij dat ook wel doet.

Wanneer we echt een weekend of een hele dag weg willen, pakken we wel onze agenda's erbij, want we hebben allebei verplichtingen: werk, studie, familie, vrienden, etc. Maar in dit soort gevallen lijkt me dat redelijk normaal.

Ga het gesprek aan met je vriend, zeg waar je mee zit en dat eens in de zoveel weken elkaar zien voor jou slecht werkt. Leg ook uit hoe, wat en waarom en laat hem dat ook doen. Begrip, zoals Breg zegt, wil ook helpen.
Oud 20-05-2009, 13:53
igfy
igfy is offline
Ik zou het niet heel normaal vinden. Ik probeer altijd tijd vrij te houden voor mijn vriend, en andersom gebeurt dat ook. Eigenlijk een beetje zoals bij ICU, in het weekend hebben we meestal wel tijd voor elkaar. Verder hebben we ook voor een deel dezelfde vriendengroep, dus dat komt vaak mooi uit

Maar het is in ieder geval niet zo dat als we iets willen afspreken dat pas over vier weken kan, als dat zo zou zijn zou ik niet aarzelen om eerder tijd voor hem vrij te maken.
Oud 20-05-2009, 13:59
annieky
annieky is offline
Citaat:
2 dingen schieten te binnen:

1) Waarom heeft hij wel tijd om met z'n vrienden af te spreken en niet met jou?
2) In hoeverre heeft jouw programma hier ook iets mee te maken? Is hij altijd de reden dat jullie niet kunnen afspreken of heb jij ook gewoon een leven van jezelf waardoor jij ook niet altijd kunt op de dagen dat hij wil afspreken?
1) omdat hij altijd ja zegt tegen alles en dan geen tijd meer heeft voor mij.
2) niks want ik werk alleen in het weekend 's middags en verder ben ik heel veel vrij van school enzo...dus ik kan altijd wel
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 14:02
annieky
annieky is offline
en ik ga vanavond met hem praten...
ben benieuwd...

@ Breg: ik heb ook beslist geen wantrouwen.
ik weet ook wel verder dat het goed zit.

snap wel dat hij druk heeft met school enzo..
en hij computert graag..maar goed.hoeft niet altijd toch?
en met weekendjes weg enzoo dan vind ik het wel normaal om agenda ff dr bij te pakken..
maar bij elkaar gewoon even zien vind ik het toch vrij erg dat het zo moet..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 11:05
Zwoek
Zwoek is offline
Hoe was het afgelopen?
Oud 25-05-2009, 13:36
Verwijderd
Haha, nasty hoor afspreken met je eigen vriend via de agenda's..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2009, 16:07
annieky
annieky is offline
nou..hebben gewoon goed over gepraat..
en hij zag wel in dat hij gewoon geen nee durft te zeggen als mensen hem iets vragen om iets te doen ofzo...
hij vond ook erg dat ik me meer een iets/ding voelde in zijn leven...
en gaat dus meer tijd vrij maken voor mij enzo..
tuurlijk blijft hij wel dingen doen met andere mensen..maar niet meer zo erg dat we elkaar eens in de zoveel weken zien
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 10:57
Zwoek
Zwoek is offline
Oke mooizo
Reageren

Regels voor berichten