De Europese verkiezingen komen er aan (4 juni) en een aantal van ons mag stemmen. Ik zou graag een subforum willen zien in N&A. Het is een beetje kortdag, vandaag mijn spoed-oproep.
Ik had gedacht om een aantal stellingen in de groep te gooien van partijen (daarbij moet de partij vermeld worden).
Bv (willekeurig wat stellingen aangehaald):
GL: "Bescherming van auteursrecht dreigt door te slaan. De creatieve sector is gebaat bij een Europese politiek die artistieke uitingen sneller in het publiek domein brengt."
CDA: "De Europese Unie staat voor de eigentijdse taak haar identiteit te vertalen in een herkenbare cultuur en normen. Soms moeten wij ons weren tegen invloeden van buiten, want onze waarden kunnen en mogen niet ter discussie staan. Soms is juist een dialoog met andere culturen van waarde. Door de globalisering bewandelen wij nieuwe wegen, maar het CDA doet dit vanuit vaste waarden! "
PvdA:"Europa is in de ogen van velen elders in de wereld een redelijk alternatief voor de grootmachten. Men ervaart Europa als minder machtsbelust, als een belangengemeenschap die op een niet-bedreigende manier waarden uitdraagt, die men zelf ook zou willen nastreven. De keerzijde daarvan is dat men denkt de Europese Unie gemakkelijk en zonder consequenties uiteen te kunnen spelen. Dat is gemeengoed geworden: de Verenigde Staten doen het, net als Rusland, Servië, Israël en Soedan."
PVV: "Een politieke superstaat, daar zit niemand op te wachten. Nog meer bureaucraten, nog meer regels, nog meer belastingen. Economische samenwerking, prima! Samenwerking op andere terreinen kan desgewenst in aparte verdragen buiten de EU om."
ik wil wel helpen om dat subforum vol te pompen met stellingen.