Oud 23-08-2009, 20:08
Rdieroos
Rdieroos is offline
Beste mensen.

Ik wil een boek schrijven..

mijn probleem is dat ik nogal moeite heb met Nederlands..
Zou iemand mij willen helpen met een boek schrijven?

Ik had al een leuk onderwerp voor mijn boek verzonnen..

Het gaat over een meisje (kirsten) die geestelijk verziekt wordt door haar ouders.
Ze doet allemaal rare dingen.. ze gebruikt drugs, drank, en gaat om met fouten mensen.
Ook wordt ze misbruikt door haar vader.
Haar moeder weet dat ze misbruikt wordt door haar vader. Haar moeder doet hier niks aan..
Kirsten moet alleen maar opdrachten uitvoeren die haar worden toegewezen..

Later in het boek ontmoet ze een meisje (Jill) die ook veel ellenden mee maakt..
ze ondernemen Aktie en bedenken een plan om uit de handen te komen van al hun ellenden.

Het boek heet ; En dan val je als een appel uit de boom.

Als je nog leuke toevoegingen hebt voor dit verhaal dan zou ik het nog hier en daar aan kunnen passen.
Ik hoop dat jullie nog leuke ideeën hebben, en meschien zou iemand mij willen helpen.

Groetjes
Advertentie
Oud 23-08-2009, 21:00
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het lijkt me het fijnst om je verhaal zelf te schrijven, omdat het dan het meest 'jouw' verhaal blijft. Je kunt je verhaal bijvoorbeeld typen in Word, dan kun je met de spellingcontrole direct zien welke woorden niet goed zijn en die verbeteren. Verder kun je je verhaal aan iemand laten lezen als het af is (of als er een deel af is), zodat die persoon onduidelijkheden, fouten in zinsbouw en spellingfouten kan aanwijzen.
Oud 24-08-2009, 09:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Waarom wil je een boek schrijven als je moeite hebt met Nederlands? En bedoel je dan: Nederlands is niet mijn moedertaal en daarom heb ik er moeite mee (want dan zou ik zeggen: schrijf het in je moedertaal), of dat je niet zo sterk bent in spelling en grammatica? Want daar zijn redacteurs en correctors voor, die halen de fouten uit je verhaal. Als je bedoelt dat je niet zo goed bent in het verwoorden en opschrijven van een verhaal, dan vraag ik me af waarom je dan een boek wilt gaan schrijven? Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je met dat boek wilt, als je het voor jezelf doet, dan probeer je het toch gewoon zelf, dan maakt het toch verder niet uit?
Oud 24-08-2009, 17:33
Verwijderd
Ik ken wel een forum waar een hoop mensen zitten die jou kunnen begeleiden. Er zitten daar ook professionele schrijvers en een hoop mensen die het van hen leren. Als je je hier inschrijft kun je vast een hoop hulp krijgen en wellicht een idee krijgen van hoe groot de kans is dat je ooit wordt uitgegeven. Want ik denk niet dat de kans groot is dat iemand van 16 meteen wordt uitgegeven, tenzij je een enorm talent hebt. Trouwens, als je moeite hebt met Nederlands is het al geen goed idee. Grammatica is erg belangrijk.
Oud 24-08-2009, 21:09
YumYum
YumYum is offline
Is het niet veel leuker om eerst zelf te oefenen met een verhaal te schrijven? En dat langzaam uit te bouwen naar een steeds langer verhaal en misschien uiteindelijk tot een 'boek'? Want wat vooral ook heel belangrijk is bij verhalen schrijven dat je veel oefent en het vooral veel doet. Misschien kan je beginnen met een opstel voor Nederlands, die je leraar of lerares dan nakijkt.
Doe rustig aan en neem niet meteen te veel hooi op je vork.
Oud 24-08-2009, 22:08
T_ID
T_ID is offline
Mwo, het draait om verhaal en verdieping. Een boek schrijven vereist een hoop discipline. Als je denkt dat je in een maand klaar bent, dan zit je ernaast.

Spelling komt later wel. Veel dingen kun je ook leren. Is het bijvoorbeeld meschien of misschien? Voer je de eerste in op Google, dan krijg je weinig hits van niet al te serieuze sites. Voer je de tweede spelling in, voila, een hoop meer hits van betere sites. Spellingsprobleem opgelost.
Oud 26-08-2009, 12:14
Verwijderd
Je kan rustig je boek schrijven hoor. Mocht het aanslaan dan komt er altijd nog een eerste en vaak een tweede corrector aan te pas die soms je hele zinsopbouw verandert
Oud 28-08-2009, 02:47
Verwijderd
Schrijf het eerste hoofdstuk en post het op Letteren. Dan krijg je hulp bij het schrijven in de vorm van al dan niet opbouwende kritiek.
Oud 28-08-2009, 09:41
Balance
Balance is offline
Wat Paranoide zegt, Letteren is the place to be

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten