Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Temporary slaat terug op 'sleeps', dat is een werkwoord dus moet je van temporary een bijwoord maken, 'temporarily' dus.
||
Citaat:
Maar idd, broadcast kan het mss wel zijn ja. |
![]() |
|
![]() |
Wikipedia (weet niet hoe betrouwbaar het is) zegt dat 'broadcasted' in Brits Engels wordt gebruikt, en 'broadcast' in Amerikaans Engels.
En @ DBZ, dat van die passive is volgens mij niet echt correct, een passive is namelijk altijd een vorm van 'to be' + past participle (hele ww + -ED of, bij onregelmatige werkwoorden, het derde rijtje), dus dat heeft niets met -ED of geen -ED te maken. Daarbij spreek je in je eigen getypte stukje je quote tegen, je draait het precies om. En miereneuk-modus: @ Freyja, voltooid verleden tijd is in het Engels 'had' + past participle (past perfect) en in de zin van de TS gaat het om een passive, iets heel anders dus.
||
Citaat:
3. expenses: kosten, het kost veel, onkosten: We have done many expenses this year. = we hebben veel kosten gehad dit jaar. 4. youth program: jeugdprogramma's: I love watching youth programs. = Ik kijk graag naar jeugdprogramma's. 5. scholarship: geleerde: I encountered a scholarship. = Ik ben een geleerde tegengekomen. 11. opportunity: gelegenheid : That was a good opportunity. = Dat was een goede gelegenheid. 14: Extra-curricular : Dit weet ik niet. 16: accomodation: logies: I have been visiting accommodation. = Ik heb logies op visite gekregen. 17: research: onderzoek: You always do good research. = onderzoekingen doe je altijd goed. 18. Academic: academie(waar je kunt leren tekenen):We are in an academy. = We zitten in een academie 19.Foreign: buitenlandse: There is a foreigner. = Daar loopt een buitenlandse. Zo, ik hoop dat het nog nut heeft. xxx Sharelle |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Criminele plegingen tegen de Nederlandse taal (en andere talen). #8 fizzle-fluffy | 500 | 17-06-2013 14:00 | |
Algemene schoolzaken |
Problemen met leraar thimoharte10 | 3 | 17-05-2013 22:17 | |
De Kantine |
Taalfouten #9 Laisve | 500 | 04-07-2009 09:43 | |
Studeren |
Taalwetenschap Verwijderd | 155 | 02-06-2006 20:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
oud nederlands...vraagje Toet0r | 13 | 18-02-2003 13:57 |