Aangezien je vriend 18+ is, zal het geen probleem zijn om een hotel te boeken. Volgens mij willen ze wel een kopie van je paspoort hebben (of is dat ook niet bij elk hotel?), maar is dat gewoon ter beveiliging. Het bedrag kun je bij het hotel zelf betalen (verschilt per hotel of dat vooraf is of na afloop) en dan krijg je daar ter plekke ook een factuur.
Als je de reservering per internet doet met je naam, emailadres en mobiele nummer, hoeven je ouders dus nooit iets te ontdekken. Maar je kunt ook gewoon bij een hotel ter plekke aankloppen om te vragen of ze nog plek hebben.
Misschien ook handig: Bed & Breakfast. Een stuk minder administratieve rompslomp. Ik belde gewoon met mijn mobiel om te reserveren, liet mijn naam en mobiele nummer achter en betaalde op de aankomst of vertrekdag gewoon contact. Kreeg vaak niet eens een factuur of bonnetje. Bovendien kan het ook goedkoper uitvallen dan een hotel. En als je een beetje goed zoekt zitten er ook echt leuke dingen tussen, met gewoon kleine prive bungalowtjes en zo