Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2009, 20:32
dianaotten
dianaotten is offline
Hallo,

Ik heb een vraag.. Is dit pesten ??

Ik zit nu in de 3e klas. Ik heb een geloof ( Christelijk) Nu heb ik een jongen bij mij in de klas zitten.. die is heel zelfverzekerd en blablabla en ik ben best stil en onzeker.. En hij vroeg laatst zo:Heb jij een geloof? Dus ik antwoordde gewoon : Ja ik ben Christen.''
Begon hij gewoon recht in m'n gezicht te vloeken en schelden met God en al die dingen meer..
En sinds toen houd hij niet meer op
Ik had een 10 op Duits gehaald.. las die vrouw m'n cijfer voor.. Die jongen zo: Dat is vast en zeker een gelovige 10 !! GOD HEEFT HAAR GEWOON GEHOLPEN !!
En ik was vandaag in het centrum.. hij was daar dus blijkbaar ook en gilt hij zo : JJEEZZUUSSS !!!!!

Ik kan daar gewoon echt niet tegen.. Heb er ook al met m'n ouders over gepraat.. Wat wel moeizaam ging.. en met een jongen van m'n klas.. en hij vond het erg op pesten lijken en vond dat ik maar naar m'n mentor moest gaan.. wat kan ik dus het beste doen..? en is dit wel pesten ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2009, 21:50
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Pesten is wanneer iemand er onder leidt; dus antwoord is duidelijk ja, dat is pesten.
Gewoon verzoeken z'n smoel te houden en anders even langs je mentor gaan (of andere docent, sommige mentoren hebben het IQ dat gelijk is aan dat van hun huisdieren)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 01:07
Verwijderd
Ja, of als je hem wil treiteren: aangifte doen. Maarja of je hem veroordeelt kan krijgen voor godslastering (art 141 strafrrecht) is ten tweede.

Vraag me af of ie wel gezond is. Ikzelf heb een hekel aan islamieten, maar dan roep ik ook niet telkens tegen iemadn of verschillende iemanden beledigende dingen over Allah of over buitenlanders.

Misschien vind ie je stiekem wel leuk...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 01:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, of als je hem wil treiteren: aangifte doen. Maarja of je hem veroordeelt kan krijgen voor godslastering (art 141 strafrrecht) is ten tweede.
Natuurlijk kan dat niet.

Verder valt het wel onder pesten, ja, omdat je dat zo ervaart en hij dat weet.
Oud 20-11-2009, 03:27
Verwijderd
volgende keer als hij zoiets doet, mep 'm met een gebalde vuist op z'n kromme smoel. Dan houdt hij wel op.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 06:05
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:

Vraag me af of ie wel gezond is. Ikzelf heb een hekel aan islamieten, maar dan roep ik ook niet telkens tegen iemadn of verschillende iemanden beledigende dingen over Allah of over buitenlanders.

Misschien vind ie je stiekem wel leuk...
Ik vind hem echt niet leuk hoor.. Ik mag hem geen eens ! en punt 2. hij heeft ook al
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 06:06
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
volgende keer als hij zoiets doet, mep 'm met een gebalde vuist op z'n kromme smoel. Dan houdt hij wel op.
Moet ik hem gaan slaan !? o_O
Dan slaat hij toch net zo hard terug !?...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 07:30
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hem slaan lijkt me idd niet zo'n goed idee, tenzij je hem echt in 1 fury met de grond gelijk kan maken, maar dan nog op de lange termijn niet zo'n goed idee.

Citaat:
Natuurlijk kan dat niet.
Idd, de Nederlandse wet is zo dat het de kwaliteit van je leven niet kan gaan verbeteren, en dat zou in dit geval wel zo zijn en dus word het afgedaan met iets dat te klein is oid.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Idd, de Nederlandse wet is zo dat het de kwaliteit van je leven niet kan gaan verbeteren, en dat zou in dit geval wel zo zijn en dus word het afgedaan met iets dat te klein is oid.
Het wordt eerder 'afgedaan' als de vrijheid van meningsuiting
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 08:01
Bright Blue
Bright Blue is offline
Jij bent geestelijk veel sterker dan die jongen. En als hij ziet dat het je niks meer kan schelen, vind hij het niet meer leuk, en houd hij er mee op. Als hij gewoon door gaat, zou ik met je mentor gaan praten ja.

Zet 'm op meid
Oud 20-11-2009, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Moet ik hem gaan slaan !? o_O
Dan slaat hij toch net zo hard terug !?...
Hey je hebt toch ook zo'n spreekwoord daarover. Dat jezus iemand zijn andere wang toekeert. met een beetje geluk doet ie dat misschien wel
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 08:37
Nijn*
Nijn* is offline
Ja, dit is pesten. Omdat jij er last van hebt en je er naar door voelt en omdat hij dat weet. Dus als je slim bent ga je inderdaad naar je mentor/vertrouwenspersoon/coordinator toe om dit aan te kaarten. Desnoods noem je het geen pesten maar vertel je gewoon dat je dit gedrag echt heel erg naar vindt. Dat is toch al genoeg voor hen om er iets mee te doen. Succes ermee.
Oud 20-11-2009, 14:56
dianaotten
dianaotten is offline
Vandaag moesten we met onze klas naar de sporthal toe.. en daar hadden we gym,naja okè.. wel leuk.. Moest ik de punten met basketbal bij houden en kijken als ze wat fout deden. Begon hij later gewoon te zeggen: die k*t gelovige weer !! .. Terwijl ik gewoon punten aan het bij houden was e.d..

Ik had echt zo iets.. Hou je mond toch dicht !! .. maar ik zei verder niets.. Maar dat heeft wel de doorslag gegeven dat ik naar m'n mentor ben gegaan na de gymles en ik kan Dinsdag om half 9 bij haar terecht.

Maar is het niet laf om naar je mentor te gaan ?.. straks gaat hij daarom weer meer zeuren!!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 15:25
Verwijderd
Nee integendeel, het is dapper om naar je mentor te gaan, juist omdat hij misschien daar weer om gaat zeuren, heel goed van je
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 15:28
Verwijderd
Nee dat is juist dapper. En als ie het dan nog niet snapt kan je hem altijd nog op zijn bek slaan. Maar eerst maar naar je mentor en dan misschien naar een vertrouwenspersoon oid. Want dit kan echt niet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 15:34
dianaotten
dianaotten is offline
Ik ben zelf 1.70.. en hij is bijna 2 meter.. Ik ga hem ECHT NIET slaan hoor !! o_O Krijg ik een 6x z'n harde klap terug!

M'n vriendinnetje zei ook dat ik maar heen moest gaan en vragen als ik dus Dinsdag op mentor gesprek mocht.. Want ik stelde het weer uit ik zei eerst zo:'' als hij het nog een keertje doet ga ik wel heen!'' Maar dat zei ik dus elke keer..

Maar jaa, dinsdag moet ik heen om half 9..

En toch ben ik ergens bang voor.. Dat hij daar weer om gaat zeuren, of dat m'n mentor het niet begrijpt, dat ik niet uit m'n woorden kom ofzo ...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 15:41
Verwijderd
Als dat gebeurt dan is er vast wel een soort van zorgcoördinator of iemand van Jeugdzorg op school. die kan je zeker verder helpen. Als je het gewoon net zo uitlegt als je in dit topic deed, dat begrijpt je mentor het zeker.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 15:52
dianaotten
dianaotten is offline
Okè, dat hoop ik maar :-)

En dan maar afwachten..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:12
dianaotten
dianaotten is offline
Maar dit valt dus wél onder pesten.. ?
Want m'n ouders hebben het gewoon over zeuren e.d
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:27
ShadowNegative
ShadowNegative is offline
het is echt pesten
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:41
dianaotten
dianaotten is offline
Waarom pakken ze mij dan !?
In groep 4 op de basisschool ben ik ook al gepest..
En nu dan weer !? o_o
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 17:37
ShadowNegative
ShadowNegative is offline
ik ben zelf vanaf groep 3 op de basisschool gepest
iedere dag werd ik vreselijk uitgescholden, soms zelfs in elkaar geslagen
gewoon omdat die klootzakken het leuk vonden

toen ik naar de middelbare school ging dacht ik dat het voorbij zou zijn
maar nee, alles ging gewoon door met andere pestkoppen
dit jaar zit ik in de 5de, en nog wordt ik gepest
enkel omdat ik anders ben dan alle andere mensen

maar ik ben er gewent aan geraakt, ik weet nu waar ik niet moet komen in de pauzes
waar ik iets later richting de lessen moet gaan om nog wel op tijd te komen maar geen pestkoppen tegen te komen
alles komt ooit op z'n plek terecht

en als je naar het voortgezet onderwijs gaat is dat zeker weten over.
dan is iedereen meer volwassen
gewoon ff doorbijten die laatste paar jaar
en altijd bij je vrienden in de buurt blijven
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 17:59
dianaotten
dianaotten is offline
Ik zit al in de 3e klas hoor.. ik doe nu vmbo.. ik werd dus in groep 4 gepest.. waarom?? ik beet nooit van me af.
Maar dat vind ik maar een domme reden.. Toen zijn we verhuisd en dus een andere school :-) en daar werd ik helemaal niet gepest.. :-)
In de eerste en 2e klas ook niet.. maar nu dus wel..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Waarom pakken ze mij dan !?
In groep 4 op de basisschool ben ik ook al gepest..
En nu dan weer !? o_o
Pesters zijn gewoon op zoek naar iemand die zich ergens iets van aantrekt. Dus zodra die jongen erachter was dat jij het vervelend vindt als iemand negatief doet over jouw geloof, had hij een aanknopingspunt. Maar als hij er toevallig vijf minuten eerder achter was gekomen dat het meisje dat aan de andere kant zat het vervelend vindt als iemand negatief doet over haar figuur, bijvoorbeeld, was hij haar gaan pesten. Het gaat gewoon om het makkelijkste slachtoffer van dat moment.
Sommige mensen worden nooit gepest, dat zijn meestal de mensen met een grote mond of de mensen die altijd heel populair zijn. Maar verder overkomt het iedereen wel eens
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind hem echt niet leuk hoor.. Ik mag hem geen eens ! en punt 2. hij heeft ook al
Ja, maar dat heb ik nou net niet gezegd. Mja, DAT HEB IK NOU NET NIET GEZEGD!. Ik heb gezegd dat hij jou misschien, al dan niet stiekem, leuk vindt. Jouw antwoord bevestigt niet het tegendeel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2009, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zelf 1.70.. en hij is bijna 2 meter.. Ik ga hem ECHT NIET slaan hoor !! o_O Krijg ik een 6x z'n harde klap terug!

M'n vriendinnetje zei ook dat ik maar heen moest gaan en vragen als ik dus Dinsdag op mentor gesprek mocht.. Want ik stelde het weer uit ik zei eerst zo:'' als hij het nog een keertje doet ga ik wel heen!'' Maar dat zei ik dus elke keer..

Maar jaa, dinsdag moet ik heen om half 9..

En toch ben ik ergens bang voor.. Dat hij daar weer om gaat zeuren, of dat m'n mentor het niet begrijpt, dat ik niet uit m'n woorden kom ofzo ...
EN wat wou jij nou dat jouw mentor daaraan gaat doen? Hij kan helemaal niks doen! Wat heeft jouw mentor te maken met jouw uitstapje naar het centrum? NEE, HELEMAAL NIKS!

Hoe lullig ook voor je en hoe klote je je ook voelt, er valt niks aan te doen. Dat is nou het ergste, er valt niks aan te doen. Zolang de pester wil blijven pesten zal hij dat doen en niets of niemand kan hem, al dan niet wettelijk, tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 00:05
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Het wordt eerder 'afgedaan' als de vrijheid van meningsuiting
Probably ja, maar als je het herhaadelijk doet zonder een ander doel dan iemand te irriteren ben ik het er niet mee eens dat die wet zo zou moeten zijn

Citaat:
EN wat wou jij nou dat jouw mentor daaraan gaat doen? Hij kan helemaal niks doen! Wat heeft jouw mentor te maken met jouw uitstapje naar het centrum? NEE, HELEMAAL NIKS!

Hoe lullig ook voor je en hoe klote je je ook voelt, er valt niks aan te doen. Dat is nou het ergste, er valt niks aan te doen. Zolang de pester wil blijven pesten zal hij dat doen en niets of niemand kan hem, al dan niet wettelijk, tegenhouden.
Fail.... Lees again

Citaat:
Hallo,

Ik heb een vraag.. Is dit pesten ??

Ik zit nu in de 3e klas. Ik heb een geloof ( Christelijk) Nu heb ik een jongen bij mij in de klas zitten.. die is heel zelfverzekerd en blablabla en ik ben best stil en onzeker.. En hij vroeg laatst zo:Heb jij een geloof? Dus ik antwoordde gewoon : Ja ik ben Christen.''
Begon hij gewoon recht in m'n gezicht te vloeken en schelden met God en al die dingen meer..
En sinds toen houd hij niet meer op
Ik had een 10 op Duits gehaald.. las die vrouw m'n cijfer voor.. Die jongen zo: Dat is vast en zeker een gelovige 10 !! GOD HEEFT HAAR GEWOON GEHOLPEN !!
En ik was vandaag in het centrum.. hij was daar dus blijkbaar ook en gilt hij zo : JJEEZZUUSSS !!!!!

Ik kan daar gewoon echt niet tegen.. Heb er ook al met m'n ouders over gepraat.. Wat wel moeizaam ging.. en met een jongen van m'n klas.. en hij vond het erg op pesten lijken en vond dat ik maar naar m'n mentor moest gaan.. wat kan ik dus het beste doen..? en is dit wel pesten ?
Ik geloof namelijk dat TS er ook op school last van heeft...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 07:57
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:

Als ze er bij ons op school achter komen dat er gepest word.. dan wordt hij geschorst of krijgt hij een vierkant rooster, gaat het daarna nog zo door wordt hij van school af getrapt ...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 18:01
dianaotten
dianaotten is offline
Ik had die jongen op msn vandaag.. het gesprek begon goed :-) die jongen was heel aardig enz. tot hij over m'n geloof begon..Heb ik gezegt:
Toen vroeg je als ik gelovig was en begon je gewoon te vloeken en te schelden tegen me voor de LOL!( ) en toen met technologie..de hele tijd daarover door drammen en zeuren dat je het niet goed vond en dit en van dat !! en toen in het centrum even : JEZUS;; gillen!! en deze week vrijdag *** gelovige zeggen!!
Dus ik zo: waarom doe je dat!?
Hij zegt:
omdat jij het der zelf de heletijd over hebt
als ik jou iets vraag zeg je altijd wel iets met geloof
Ik zo:
Je vraagt dan ook domme dingen.. Nee ik mag niet uit gaan omdat dat met m'n geloof te maken heeft..ik wil dat gewon niet ik voel me daar niet goed bij !!..dan is dat niet mijn schuld
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:14
Verwijderd
Heb je dat MSN gesprek nog? Uitprinten en aan je mentor laten zien!

Verder vraag ik me af waarom je dat soort tuig op je MSN toelaat, beter blokkeer en negeer je hem.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:31
dianaotten
dianaotten is offline
Nee.. want ik had weggeklikt en toen d8 ik eraan om hem uit te printen.. :-(

Omdat ik hem in het begin van het jaar had toe gevoegd .. maar hij was nooit online tot vandaag..
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 20:07
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:

Omdat ik hem in het begin van het jaar had toe gevoegd .. maar hij was nooit online tot vandaag..
Misschien wil die wel verkering met je.
Oud 21-11-2009, 20:18
dianaotten
dianaotten is offline
Pff.. Ik moet er niet aan denken !!
En hij heeft al !
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:54
Verwijderd
Citaat:
De meeste computers slaan de gesprekken op, in een mapje als "mijn ontvangen bestanden" bijvoorbeeld.
Verder veel succes, hoop dat er wat uitkomt in het gesprek met je mentor!

+ inderdaad blokkeren op msn vanaf nu. Je weet dat die gast vervelend is, dat hoeft hij verder niet meer te bewijzen toch?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Probably ja, maar als je het herhaadelijk doet zonder een ander doel dan iemand te irriteren ben ik het er niet mee eens dat die wet zo zou moeten zijn

Fail.... Lees again

Ik geloof namelijk dat TS er ook op school last van heeft...
Die 2 incidentjes op school zeker? Dat kun je gewoon opvatten als 'grapje'. Zeker die gelovige 10.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 00:23
thomazzz
thomazzz is offline
zelf wordt ik niet echt gepest maar soms dage mensen me wel tot het uiterste gwn omdat ze dat grappig vinde
ik zoek dan gwn een aantal zwakke punten van die persoon en geef daar vollebak komentaar op en als ik niets vind dan reageer ik me af op die persoon tijdens sport (ik doe een sportrichting= heel veel sport XD), dan zorg ik er dus voor dat ik op hem kan verdedigen (teamsporten) of vroeger trok ik ook hun broek af zonder enige sexuele bedoelingen gwn omdat ze dan in hun onderbroek staan en staat hij voor schut. als dat echt allemaal niet helpt klop ik op zijn muil, maar dat gebeurd echt niet veel.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 07:48
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
zelf wordt ik niet echt gepest maar soms dage mensen me wel tot het uiterste gwn omdat ze dat grappig vinde
ik zoek dan gwn een aantal zwakke punten van die persoon en geef daar vollebak komentaar op en als ik niets vind dan reageer ik me af op die persoon tijdens sport (ik doe een sportrichting= heel veel sport XD), dan zorg ik er dus voor dat ik op hem kan verdedigen (teamsporten) of vroeger trok ik ook hun broek af zonder enige sexuele bedoelingen gwn omdat ze dan in hun onderbroek staan en staat hij voor schut. als dat echt allemaal niet helpt klop ik op zijn muil, maar dat gebeurd echt niet veel.
Ik ga die jongen echt niet slaan of die broek uittrekken hoor !! o_O
Ik durf punt 1 helemaal niets tegen hem terug te zeggen.. ik doe vaak net als ik het niet hoor,maar toch blijven die zinnen van hem rondjes in je hoofd draaien
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:26
Verwijderd
Nou grappig hoor >__<

Maar ik zou gewoon al je MSN gesprekken met die jongen opslaan en misschien uitprinten, dan heb je ook concreet bewijs dat hij je pest.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt een apart gevoel voor humor.
Dat was zijn/haar punt juist, als je ergens 'grapje' achteraan zegt maakt dat het niet automatisch grappig en niet-kwetsend.

Die jongen weet dat dianaotten het vervelend vindt als hij dat soort 'grapjes' maakt en hij maakt ze toch. Dan zijn het dus geen grapjes meer.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:32
dianaotten
dianaotten is offline
En als ik gewoon vertel van wat ik hier in het begin ook heb verteld in dit topic.. ?
Dan snapt ze het toch ook ?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:34
dianaotten
dianaotten is offline
Ik vind het ook echt niet meer grappig !!

Ik kan me daar gewoon erg druk om maken en me dan helemaal afsluiten van iedereen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 14:17
Uice
Uice is offline
Waarom maak je je er zo druk over?
Oud 22-11-2009, 16:07
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Waarom maak je je er zo druk over?
Ik weet het niet.. ik ben bang dat hij straks juist nog meer begint te zeuren.. en hij kan toch gewoon normaal doen !?
Net als ik zo anders ben dan die andere kinderen !! o_O
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:52
Verwijderd
Vertel gewoon wat je hier in het begin ook hebt gedaan. Eventueel kun je je MSN gesprekken erbij pakken, maar goed, ik denk dat je mentor je ook zal geloven als jij gewoon vertelt wat je in het begin zei. En anders is het gewoon een slechte mentor.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:56
dianaotten
dianaotten is offline
Okè, zolang dat gezeur van die jongen tegen mij maar op houd !!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 22:15
Verwijderd
meid, je moet gewoon logisch tegendenken
laat hem lekker mogolisch doen.
laat hem lekker zitten grappen.
laat jou er gewoon niet door beinvloeden.
het is maar een gastje met een paar andere mensjes die hem grappig vinden

vermoedelijk heeft hij zelf niet geen besef wat een geloof betekent,
en wat het voor jouw betekent, niemand haat je zomaar (behalve de mensjes met een stoornis) je moet gewoon met hem praten en je duidelijk maken,
te verlegen voor? toch doen anders kom je er gewoon niet van af.

ik spreek uit (ergere) ervaring
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 00:07
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik kan daar gewoon echt niet tegen..
Waarom tillen gelovigen altijd zo zwaar aan dat soort dingen? Je kan het ook overdrijven hoor... Ik hou van badminton, het kan me echter geen zak schelen als iemand daarover vloekt of iets dergelijks. Dus... waar maak je je nu eigenlijk druk om?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 06:09
dianaotten
dianaotten is offline
Ik kan me daar gewoon wel aan ergeren !
En het gaat hier niet om alleen vloeken ..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 06:09
dianaotten
dianaotten is offline
Ik kan het wel proberen,maar ik moet morgen eerst naar m'n mentor..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 22:46
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ik kan me daar gewoon wel aan ergeren !
En het gaat hier niet om alleen vloeken ..
Dat is juist het probleem met de meeste gelovigen, ze ergeren zich wel héél snel als je iets over hun geloof zegt. Dát irriteert mij dan weer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten