Oud 01-03-2010, 18:37
Lankheetje
Lankheetje is offline
hoi allemaal ik had een vraagje

ik moest vandaag nablijven met nog 2 eentje wou weglopen maar de leraar hield hem tegen en sloot ons op en toen had ik de vraag mag dat ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2010, 20:26
honkballertje
honkballertje is offline
lijkt me sterk dat dat mag. beter stap je naar de afdelingsleider en vertel je dat de leraar jullie heeft opgesloten in het lokaal (ps hoe lang zaten jullie vast? is hij jullie er na lange tijd nog uit komen halen dan kan je daar ook over klagen dat het heel lang was. als je hem gespeert bent via het raam ofzo (als het de grond verdieping was) kan je daar natuurlijk niet over klagen )
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 00:01
Lorelei
Lorelei is offline
Ik denk niet dat het mag maar je hebt natuurlijk niet een erg sterk verhaal als je gaat uitleggen dat jullie moesten nablijven (dat is iets wat de leraar wel mag doen) en dat negeerden
Oud 02-03-2010, 15:46
Lankheetje
Lankheetje is offline
ja we willen het ook gaan vertellen aan de afdelings leider maar ik wist niet zeker of het wel mocht of niet
maar we zate daar eerst 10 min vast en daarna ging hij iemand halen en sloot hij weer de deur dus we zaten daar zo'n 20 min.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 15:50
silentbob
silentbob is offline
geen idee of het mag, maar ik zou het niet gepikt hebben, zou 'm desnoods gewoon aan de kant hebben geduwd toen ie de deur dicht wou doen en naar huis zijn gegaan
maar ja, ik ben niet altijd de meest diplomatieke persoon
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 16:23
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Het mag vast niet. Kolenhokken zijn in ieder geval verboden. Weglopen als je moet nablijven mag evenmin, dus ik denk niet dat je hierbij in een voordeel bent, zeker aangezien het maar twintig minuutjes was.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 16:26
honkballertje
honkballertje is offline
ik vind eigenlijk 20 minuten opgesloten zitten te lang. 20 minuten nablijven niet (als het erg was wat je hebt gedaan) maar 20 minuten opsluiten en laten afwachten wat er gaat gebeuren vind ik te lang. gewoon naar de afdelingsleider gaan en als die niet wil luisteren laat je desnoods een mail/brief door je ouders sturen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 20:53
-Inge-
-Inge- is offline
Opsluiten mag níet!
Stel dat er wat gebeurd was? Iemand raakte gewond, raakte onwel of er brak brand uit? Je kunt dan nergens heen. Je moet zeker naar je teamleider gaan om te klagen. Je leraar moet zonder zulke dwangmiddelen leerlingen in bedwang kunnen houden en anders zelf naar de teamleider gaan. Dit is gewoon machtsmisbruik. Verder is het niet jouw schuld dat iemand anders weg wilde lopen, dus daar kan de teamleider jou niet op aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 18:08
YumYum
YumYum is offline
Citaat:
Je leraar moet zonder zulke dwangmiddelen leerlingen in bedwang kunnen houden en anders zelf naar de teamleider gaan.
Ik wil alleen hier even op reageren, ik heb al zo veel verhalen gehoord over mede stagiairs die bedreigd worden. Of leraren op een middelbare school die tegen mede studenten zeggen dat ze beter maar niet tegen een leerling in kunnen gaan dat ik dit een beetje een slap argument vind.

Natuurlijk mag een leraar jullie niet opsluiten, maar het is ook niet de bedoeling dat je weg loopt als je na moet blijven :/ Waarom had hij trouwens geen tijd om er bij te blijven zitten?
Verder lijkt het me niets om voor naar een afdelingsleider te gaan, mits het niet vaker voor komt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 06:19
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik wil alleen hier even op reageren, ik heb al zo veel verhalen gehoord over mede stagiairs die bedreigd worden. Of leraren op een middelbare school die tegen mede studenten zeggen dat ze beter maar niet tegen een leerling in kunnen gaan dat ik dit een beetje een slap argument vind.

Natuurlijk mag een leraar jullie niet opsluiten, maar het is ook niet de bedoeling dat je weg loopt als je na moet blijven :/ Waarom had hij trouwens geen tijd om er bij te blijven zitten?
Verder lijkt het me niets om voor naar een afdelingsleider te gaan, mits het niet vaker voor komt.
ookal is het eenmalig het is nog wel verkeerd.

mensen die voor 1x in een gestoorde bui iemand vermoorden moeten toch ook gewoon in de gevangenis zitten? dan gaan ze toch ook niet wachten tot het meerdere keren gebeurd. is wel een extreem voorbeeld, maar zodra je opgesloten zit in een lokaal en er gebeurd iets heb je een probleem. dus wel naar de afdelingsleider gaan. iets te verliezen hebben ze toch niet (want ze hebben al opgesloten gezeten) alleen de docent heeft iets te verliezen in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 19:57
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hij mag best de deur dichtdoen en zeggen dat je daar moet blijven. Hij mag de deur niet op een wijze sluiten zodat je er niet uit kan, lol, gewoon je telefoon pakken, filmpje maken en als je er uit bent naar schoolbestuur ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 22:27
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Hoewel ik dolgraag zou zeggen dat je gewoon niet moet miepen, er zouden leerlingen vandoor gegaan als de deur niet dichtzat. Blijft het geen uiterst veilige situatie. In moderne gebouwen kan je al niet eens meer iemand in een lokaal opsluiten, omdat er altijd een veilige uitgang moet zijn.
Oud 05-03-2010, 15:03
Thinus
Thinus is offline
nee mag zeker niet, stel dat er wat gebeurd was. (moord brand ufo's)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 15:08
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Hij mag best de deur dichtdoen en zeggen dat je daar moet blijven. Hij mag de deur niet op een wijze sluiten zodat je er niet uit kan, lol, gewoon je telefoon pakken, filmpje maken en als je er uit bent naar schoolbestuur ofzo
weet niet hoe het bij andere scholen zit, maar bij ons zitten er gewoon sloten op de deur die te openen zijn met een sleutel. ging er eigenlijk automatisch van uit dat ze op die manier opgesloten werden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten