Oud 11-03-2010, 00:33
Lierske
Lierske is offline
Het is echt zo vervelend, je wilt snachts gaan slapen en het enige wat je doet is nadenken over vanalles en nietsHet slaat echt zo nergens op
En hoewel ik ermee wil stoppen,blijf ik ermee doorgaan
Ouders die vervelend beginnen te doen, omdat ze vinden dat ik telang wakker blijf
Denken,denken,denken,denken,denken!!!!!Why doesn't it stop
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2010, 01:02
crawloftime
crawloftime is offline
Waarom zouden je ouders vervelend doen? Ik neem aan dat ze er geen last van hebben als jij 's nachts in je bed ligt na te denken?
Oud 11-03-2010, 09:19
On efil
On efil is offline
Dat is het probleem juist, als je gaat slapen doe je gewoon je mp4 in en je ogen dicht, als je NIET wil gaan denken doe je het juist wel.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 12:09
Verwijderd
Zit je 's avonds (na 8 uur) nog achter de computer of kijk je dan tv? Probeer dat eens niet te doen en lees bijvoorbeeld een boek.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 16:39
Lierske
Lierske is offline
Meestal lig ik snachts op mijn bed met een boek. Ik hoopte dat het zou helpen maar zodra ik stop met lezen blijf ik gewoon wakker,kijkend naar het plafond ofso en zo blijft het dan gewoon.....en voor je het weet is er alweer een uurtje om terwijl je om 7 uur weer wakker moet zijn om naar school te kunnen. Tot de tijd dat ik in slaap val ben je al uren verder,mijn gemiddelde is 3 uur snachts. Overdag ben ik daarom juist moe en savonds voel ik me dan weer wat energieker.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 16:50
Verwijderd
Sporten kan er voor zorgen dat je hoofd leeg wordt.
Verder inderdaag voor je naar bed gaat niet meer tv kijken en/of computeren.
Probeer je ritme aan te houden. Dus 's Middags niet gaan slapen(dat wil ik namelijk wel eens doen)
En anders even langs de huisarts, of met iemand praten over je gepieker.
Succes
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 17:20
silentbob
silentbob is offline
had ik vroeger ook wel, bij mij hielp muziek luisteren altijd wel goed als ik echt niet kon slapen(ik denk eigenlijk altijd wel voordat ik in slaap val, maar, nu in elk geval, houd het me niet uit mn slaap, het is juist onderdeel van het in slaap komen, daar doe ik dan ook vrij lang over, en gaat heel geleidelijk, en als ik dus word gestoord terwijl ik in slaap aan het komen ben kan ik weer opnieuw beginnen, maar als ik eenmaal slaap krijgt bijna niks me wakker)

ik ben trouwens ook een extreem avondmens, word 's avonds altijd pas goed wakker, ben ook zelden moe als ik ga slapen(maar als ik vroeg moet opstaan ben ik wel elke ochtend moe)

maar ik denk dus dat nadenken niet een obstakel hoeft te zijn om in slaap te vallen, als je maar wel ontspant en lekker ligt, dan komt die slaap vanzelf wel
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 17:48
Balance
Balance is offline
Je kan gewoon eens hardop 'stop!' zeggen tegen jezelf. Gek genoeg kan dat heel goed helpen.
Ook zou je bijvoorbeeld een half uurtje in kunnen stellen waarin je wel over alles na mag denken. En daarna dan stop zeggen tegen jezelf, het half uur is om, de volgende dag is er weer een dag.

Sluit ook bepaalde zaken voor jezelf af door te beseffen dat je het toch niet op kan lossen vanuit je bed en dat het dus niet uit maakt of je er nú aan denkt of morgen.
Oud 12-03-2010, 13:20
Lierske
Lierske is offline
Ik was ook al inderdaad van plan om te gaan sporten om er een beter ritme in te krijgen.
En het pieker gedeelte klopt ook,een tijdje geleden had ik nog faalangstlessen.

Ik ben ook best wel een extreem avondmens,ik word savonds ook pas echt goed wakker,heb ook wel dagen gehad waarin ik goed geslapen had en savonds pas echt wakker werd.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 14:32
Volk
Volk is offline
Misschien helpt het om je gedachten op te schijven voordat je naar bed gaat.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 15:40
Nijn*
Nijn* is offline
Ik ken dit wel heel erg. Wat mij inderdaad helpt is alles waar ik nog meer in mijn hoofd zit opschrijven in mijn dagboek. Dan raak je het toch een beetje kwijt. Verder helpt het mij om al die piekergedachtes aan de kant te zetten en bijv. na te denken over wat ik de volgende dag ga aantrekken, of wat ik de afgelopen week als avondeten heb gegeten (ook hard nadenken maar je valt door dit soort nadenken veel sneller in slaap omdat het niet zulke zorgelijke gedachten zijn maar gewoon een 'spelletje'). Of probeer inderdaad eerst nog wat muziek te luisteren en daarin op te gaan.

Verder, weet ik niet hoe oud je bent Lierske, maar het kan ook zijn dat dit met de pubertijd te maken heeft. Ik heb er nu bijvoorbeeld al veel minder last van dan een paar jaar geleden toen ik nog volop puber was. Tijdens je ontwikkeling verandert je slaapritme namelijk ook, je krijgt de neiging om steeds later naar bed te gaan omdat je juist 's avonds heel erg wakker wordt en ligt je inderdaad uren druk te maken om niets. Probeer toch een goed dag-nacht ritme aan te houden. Ik weet van mezelf nog dat ik dan overdag heel erg moe was (omdat ik 's nachts bijv. van 2 tot 7 sliep) en dan 's middags een paar uur ging slapen, zo maak je het alleen nog moeilijker voor jezelf omdat je bioritme dan helemaal verandert.
Oud 12-03-2010, 21:56
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Ja schrijf alles op. Pen en papier naast je bed. Dan raak je een deel van die energie kwijt.

Als je overdags geen tijd hebt om te denken, dan gebeurt dat dus wel zodra jouw hoofd je kussen raakt. Dan denkt je brein: Zo, nu gaan we eens lekker denken want daar heb je me de tijd nog niet voor gegeven. Probeer dus ergens op de dag een kwartier of half uur tot rust te komen want dan komen al die gedachten op en kan je ze afwerken.
Oud 13-03-2010, 00:19
Lierske
Lierske is offline
ja dat klopt!!Vorig jaar deed ik dat ook altijd,gedachtes opschrijven,al snel 10 pagina's vol of ik druk het gewoon uit in beelden zoals tekeningen etc.

In januari ben ik pas 18 geworden,dusja het puberteit verhaal kan ook wel eens zeer goed kloppen.
En rust?Het is soms net alsof ik dat woord nooit heb geleerd,
iedereen merkt aan mij wel dat ik een enorme streskip ben,
ik kan gewoon niets doen zonder erbij te denken dat het toch weer verkeerd zal gaan of denkende dat het hoogstwaarschijnlijk fout zal gaan,hiervoor heb ik ook faalangsttrainingen gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 12:20
silentbob
silentbob is offline
ik denk de hele dag door wel veel, als ik in een goeie bui ben tenminste en me niet heel erg verveel
maar ik denk juist dat ik 's avonds juist minder snel in slaap zou komen als ik niet zo veel zou denken, het hoort namelijk echt bij mn in-slaap-komen traject, ik heb dan ook niet echt negatieve gedachtes ofzo maar gewoon denken over van alles en nog wat, soms over dingen die ik die dag heb meegemaakt, soms over een film die ik die week heb gezien, soms gewoon willeeurig ergens over of over 1 van m'n interesses

maar tijdens het in slaap komen en het naar school fietsen zijn wel de momenten dat ik het meest denk, en dat zijn ook de momenten dat ik het vaakst op goeie ideeën kom(kado/surprise voor iemands verjaardag/sinterklaas waar ik maar niet op kon komen, onderwerp/hoofdvraag voor een werkstuk dat ik nog moet maken, oplossing op een probleem wat ik heb)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 20:42
lol_nl
lol_nl is offline
Ik heb zelf ook lange tijd last gehad van slapeloosheid, teveel nadenken, etc.
Dit jaar ben ik veel vooruit gegaan en ga er veel beter mee om, maar af en toe heb ik nog momenten waarop ik ineens vanalles ga denken en aan mezelf ga twijfelen. Ik heb me dit jaar wat intensiever op schoolwerk / studeerwerk gestort, maar tegelijkertijd ook weer meer in sport en andere activiteiten. Kortom, ik doe de laatste tijd meer. Ik doe alles dan wel veel trager dan voorheen, maar dat kan me niet veel baten. Ik krijg bijna altijd alles wat ik moet doen keurig af. Dit is dan maar het leven waar ik voorlopig genoegen mee moet nemen.
Ik houd zo veel minder tijd over voor lezen, internetten en voor mijn lange waslijst met 1000 hobbies, maar ik geef toe dat het eerst nogal overdreven was hoeveel ik probeerde te doen.
Mijn tip is vooral: probeer je meer te richten op bepaalde dingen en niet teveel vanalles te doen (zoals rondneuzen op internet). Door je speciaal te richten op bepaalde taken kun je denk veel meer voldoening krijgen in wat je doet en zorgt er (bij mij in ieder geval) veel meer voor dat ik met een gerust hart kan slapen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 22:56
Verwijderd
Wat bij mij goed helpt is barokmuziek opzetten, omdat die vaak een ritme van 60 tellen per minuut heeft, net zo snel als je hart dus. Ook ben ik een keer naar mijn (homeopatische) dokter gegaan. En ik kreeg toen een drankje en magnesium en dat moest ik dan elke avond eten. Dat hielp wel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 21:59
Lierske
Lierske is offline
Ik zoek de laatste tijd ook veel meer sociaal contact. Soms ben ik gewoon te teruggetrokken en dan krijg ik weer het gevoel dat mensen mij daardoor niet zien staan. Vandaar dat ik ook vraag aan mensen wat ze van mij vinden,meestal krijg ik dan als reactie zoals, Je bent gewoon rustig,maar niet vreemd rustig of stil maar gewoon stil.

Een andere vriend van mij die ik al jaren ken die maakt datjuist heel anders mee. Naar hem wordt wel gekeken alsof hij iets van plan is. De meeste mensen vinden hem maar broeierig. Ik vroeg me een tijdje echt af of ik ook zo gezien werd, wat ik absoluut niet zou kunnen verdragen.

Niet iedereen hoeft mij te mogen maar waar ik mij vreselijk aan kan storen zijn mensen die oordelen voor hun beurt!
Als je iets niet moet doen bij mij is het dat wel.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 21:00
Romano
Romano is offline
Citaat:
Ik zoek de laatste tijd ook veel meer sociaal contact. Soms ben ik gewoon te teruggetrokken en dan krijg ik weer het gevoel dat mensen mij daardoor niet zien staan. Vandaar dat ik ook vraag aan mensen wat ze van mij vinden,meestal krijg ik dan als reactie zoals, Je bent gewoon rustig,maar niet vreemd rustig of stil maar gewoon stil.

Een andere vriend van mij die ik al jaren ken die maakt datjuist heel anders mee. Naar hem wordt wel gekeken alsof hij iets van plan is. De meeste mensen vinden hem maar broeierig. Ik vroeg me een tijdje echt af of ik ook zo gezien werd, wat ik absoluut niet zou kunnen verdragen.

Niet iedereen hoeft mij te mogen maar waar ik mij vreselijk aan kan storen zijn mensen die oordelen voor hun beurt!
Als je iets niet moet doen bij mij is het dat wel.
En houd dit je s"nachts wakker?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 21:05
Lierske
Lierske is offline
Ja meestal vraag ik me af hoe iemand dingen tot zich neemt,hoe had zij/hij het gezien?wat denken ze?Zeg maar zoiets
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 21:20
something..
something.. is offline
tjah muziek luisteren helpt
dat probleem heb ik ook
alleen ik had er toen een ander probleem bij ik kon niet meer slapen zonder muziek
dus ik ben er vanaf gekomen door een rustgevend pillete van de dokter
na 2 weken kon ik gewoon rustig slapen
Oud 24-03-2010, 21:47
Lierske
Lierske is offline
Ja eigenlijk zit het probleem toch wel een beetje complexer,
Ik kan ongelooflijk omslaan, van het ene moment naar het andere kan ik zo verschrikkelijk mijn goede zin verliezen en slechte zin krijgen. Bijvoorbeeld op school liep ik gewoon zonder iets te zeggen de les uit, omdat ik voor de zoveelste keer geen zin had in het eeuwige gebrazel van de leraar,DOMME theorie-_-''
En als de leraar vraagt wat ik ga doen antwoord ik gewoon niet. Geen zin in. Terwijl ik de volgende les gewoon weer meedoe alsof er nooit iets is gebeurt en de leraar er me ook niet over aanspreekt.

Zelf weet ik ook wel dat het een slechte zaak is om gewoon weg te lopen uit de les. Ik vind helemaal niets leuk meer, alles is stom,dom,vervelend of saai. Ik snap het zelf gewoon weg niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten