Oud 25-03-2010, 19:54
Naimin
Naimin is offline
Ik heb eigenlijk nu maar één vraag..
welk akkoord klinkt hetzelfde als de F....

Of bestaat die niet
mja ken je er een plz tell me.. misschien met een plaatje erbij ofso..

Thnx
Oud 25-03-2010, 20:18
Issun
Issun is offline
Welk akkoord hetzelfde klinkt als de F? Geen enkele. Je vraagt dit zeker omdat je moeite hebt met barré?
Oud 26-03-2010, 06:28
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Welk akkoord hetzelfde klinkt als de F? Geen enkele. Je vraagt dit zeker omdat je moeite hebt met barré?
Ja xD eigenlijk wel ja..
Ik vind het ook gewoon de pijnlijkste die er bestaat
Oud 26-03-2010, 12:48
Verwijderd
In een F-akkoord zitten de noten F, A en C. Dus je zou een andere manier kunnen zoeken om die drie noten tegelijk te spelen, of er desnoods een weglaten. Of gewoon verder oefenen op de barré-F. Persoonlijk raad ik het laatste aan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Ja xD eigenlijk wel ja..
Ik vind het ook gewoon de pijnlijkste die er bestaat
hmm,ik ken de pijn
...letterlijk
iig, wat je kan doen is je gitaar opnieuw laten afstellen dat je actie wat lichter word
je kan ook op wat lichtere snaren gaan spelen, dan word het ook al wat makkelijker

als je een super licht spelende accoustische gitaar wilt kan ik je een ovation aanraden,die zijn nagenoeg identiek aan een electrische gitaar

ps:als je dit hebt met je electrische doe je het gewoon verkeerd
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 17:20
Verwijderd
Het slimste is om eerlijk te zijn gewoon die F ff onder de knie te krijgen want geloof me als je dat akkoord niet kent dan gaan de Genre's Rock Metal Klassiek (en nog een hele hoop andere) niet voor je open! Dus doe gewoon je best je komt er echt wel
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 18:45
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
als je dit hebt met je electrische doe je het gewoon verkeerd
Tis een acc.. elektrisch gaat wel, tgaat alleen kut op een acc.
Oud 27-03-2010, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Tis een acc.. elektrisch gaat wel, tgaat alleen kut op een acc.
dan ligt het aan je kwaliteit
duurdere accoutische spelen over het algemeen wat lichter

ovations zijn geweldig op dit gebied
en klinken geweldig door hun ronde achterkant
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 15:12
Verwijderd
Het f akkoord kun je ook makkelijker spelen:

Dat doe ik iig soms, omdat het net iets makkelijker is dan een volledige barre.

En akoestische gitaren spelen standaard zwaarder dan electrisch. Ik heb zelf D'Addario EFT15 (extra light, semi-bright tone, polished) op mijn akoestische gitaar gezet, zodat hij wat makkelijker speelt en je minder bijgeluiden hoort.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 17:46
Issun
Issun is offline
Totdat je barré echt kan kan je 'm inderdaad gewoon spelen zoals ******** al zegt.
Oud 28-03-2010, 07:30
Verwijderd
Laatst heb ik mijn akoestische gitaar overigens ook een halve stap lager getuned. Dus Eb, Ab, Db, Gb, Bb, Eb.

Veel nummers zijn namelijk al in deze tuning en een bijkomend voordeel is dat er net iets minder spanning op de snaren zit, waardoor ze makkelijker spelen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 10:35
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Het f akkoord kun je ook makkelijker spelen:

[afbeelding]

Dat doe ik iig soms, omdat het net iets makkelijker is dan een volledige barre.

En akoestische gitaren spelen standaard zwaarder dan electrisch. Ik heb zelf D'Addario EFT15 (extra light, semi-bright tone, polished) op mijn akoestische gitaar gezet, zodat hij wat makkelijker speelt en je minder bijgeluiden hoort.
Ik ga deze is proberen
Oud 28-03-2010, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Ik ga deze is proberen
Doe je best.. Maar leer wel ook de gewone Barre Je zult het later nog vaak nodig hebben ik zelf gebruik die F ook welleens. Maar het kan ook gewoon af en toe aan de gitaar liggen ik zelf heb namelijk ook een akoestische prachtig geluid maar hij speelt redelijk zwaar. Ik speelde daarna op een andere akoestische gitaar en toen klonk die F wel vol.. Dus als bijv. Alleen je B snaar niet helemaal open klinkt hoef je je niet teveel zorgen te maken
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 19:52
Diannex.
Diannex. is offline
hey,
de 'alternatieve' F heeft ******** al gegeven! daar ben ik zelf ook mee begonnen.
gewoon oefenen en kracht opbouwen in je vingers. net als dat je met de open akkoorden in het begin -waarschijnlijk!- blaren had, zijn barré's pakken ook gewoon iets wat je moet leren en hoogstwaarschijnlijk niet meteen kunt.
succes!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Doe je best.. Maar leer wel ook de gewone Barre Je zult het later nog vaak nodig hebben ik zelf gebruik die F ook welleens. Maar het kan ook gewoon af en toe aan de gitaar liggen ik zelf heb namelijk ook een akoestische prachtig geluid maar hij speelt redelijk zwaar. Ik speelde daarna op een andere akoestische gitaar en toen klonk die F wel vol.. Dus als bijv. Alleen je B snaar niet helemaal open klinkt hoef je je niet teveel zorgen te maken
jep
ik heb mijn grepen geleerd om een gitaar waarbij je de greep van hercules nodig had om daar een beetje goede akkoorden uit te krijgen(MET 1.2 snaren), maar als je elektrisch gaat spelen zal dat je enorm helpen.

als je het fout aanleert zal het zeer moeilijk zijn jezelf te dwingen om alles weer ''goed'' te krijgen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 09:04
Issun
Issun is offline
Citaat:
jep
ik heb mijn grepen geleerd om een gitaar waarbij je de greep van hercules nodig had om daar een beetje goede akkoorden uit te krijgen(MET 1.2 snaren), maar als je elektrisch gaat spelen zal dat je enorm helpen.

als je het fout aanleert zal het zeer moeilijk zijn jezelf te dwingen om alles weer ''goed'' te krijgen
Ik heb een keer met een zogenaamde echte gitaarartiest uit Amerika gespeeld, en die kon helemaal geen barré. Hij gebruikte gewoon zijn duim om de grondtoon in te drukken en toen wij barré deden zei hij: 'Oh, I can't do that, you're much better than me.' Terwijl het nota bene een soort workshop was om beter te leren spelen, lol.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten