Hallo mensen,
Ik ben nieuw hier en hoop dat ik dit in het jusite forum plaats.
Er zijn een aantal zaken waar ik niet uit kom. Laat ik beginnen te vertellen dat ik 27 ben en omdat mijn contract niet verlengt werd bij mijn werkgever heb ik maar besloten dat ik weer ga studeren. Ik heb voorlichtingen gehad al in de zoektocht naar de juiste opleiding. Het is Sociaal Juridisch Medewerker Zakelijke Dienstverlening (MBO 4) geworden. Nu had ik dit het liefst op BBL basis gedaan maar omdat deze mogelijkheid voor deze opleiding op betreffende school er (nog) niet is, zou ik voor de Deeltijd BOL variant moeten gaan. Aangezien ik 27 ben en in het werk proces zit al enige tijd, lijkt het me moeilijk om het 'gewone' BOL traject te volgen. Vandaar dus mijn voorkeur tot werken/leren.
Bij een Deeltijd BOL opleiding kom je dus niet meer in aanmerking voor een studiefinanciering. Tot op heden is het nog niet gelukt een plek te vinden bij een werkgever maar dat zal hopelijk nog wel lukken. Mijn vragen gaan meer over de financiele situatie.
- Weet iemand of er een subsidie/uitkering vanuit je gemeente e.d. bestaat indien je niet in aanmerking komt voor een financiering en enkel een stagevergoeding zou krijgen?
- Kan iemand mij vertellen wat een stagevergoeding gemiddeld genomen bedraagt?
Als er iemand is met tips of opmerkingen hoor ik dat heel graag want ik zit toch een beetje met mijn handen in mijn haar

omdat je toch je eigen huis hebt en zal moeten blijven betalen. Mensen met ervaringen kom ik ook graag mee in contact.
Bedankt alvast voor de reactie(s), is dat alvast maar gezegd