Hoi!
Ik ben net nieuw en heb me voorgesteld in het voorstel forum, toch voor de mensen die het niet gezien hebben, mijn naam is Fay en ben 18 jaar oud. Ik heb me hier aangemeld omdat ik van jullie graag advies en een mening wil over mijn studie keuze.
Wat wel belangrijk is om even te weten misschien, door psychische problemen gaat het voor mij allemaal wat lastiger. ( ik ben kort geleden door mijn huisarts door gestuurd naar de ggz voor een aantal testen, depressie, add/adhd en autisme, lichte vorm of pdd-nos) Met medicatie hoop ik dat het weer wat makkelijker gaat. Ik heb niet zo zeer problemen met leren maar door geen concentratie, impulsiviteit en motivatie die plots weg is is het lastig.
Het zit dus zo: ik stop dit jaar met mijn studie omdat het niet bevalt, en heb een nieuwe studie keuze gemaakt, verpleegkundige, dit op mbo niveau vier. Deze studie lijkt me wel echt leuk en ben dan ook van plan hier een frisse start te maken. Deze opleiding duurt 4 jaar en is redelijk zwaar door stage (nachtdiensten, onregelmatige werktijden e.d. ) het liefst zou ik als ik dit afgerond heb, en dan praat ik over 4 jaar verder, een vervolg opleiding op het hbo doen, iets in de richting van intensive care (kinder) verpleegkunde willen doen. Ik heb dus wel echt een plan in mijn hoofd wat ik wil gaan doen maar hoe kan ik dit, gezien mijn 'problemen' verwezenlijken. Ik wil het erg graag maar het lukt soms 'gewoon' niet.
Ik hoor van jullie graag wat jullie er van vinden of ik het wel of niet moet doen etc.
Alvast bedankt voor alle reacties