Oud 06-04-2011, 16:38
Verwijderd
Zoals de titel al zegt, wat denk jij dat perfect zou zijn in het onderwijs? Hoe moeten de docenten zijn, hoe moeten de lessen zijn, wanneer moeten de lessen zijn, waar moeten de lessen zijn, hoe moet je beoordeeld worden, hoe lang moet je er zitten, dat soort dingen. Denk niet aan de realiteit, maar aan wat jij het fijnste zou vinden. Vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2011, 18:04
Verwijderd
Een nieuwe school?
de mijne zou er een zijn waarbij je zelf mocht weten wat je wil leren, veel vakken kan laten vallen of alleen de hoofdstukken met info voor het examen verplicht moet behandelen, op dezelfde manier zelfstandig werken als bij technologie, .
en dat je de gymlessen mag vervangen door bijvoorbeeld 5 kilometer skeeleren of n week verplicht met de fiets naar school.
en dat je je eigen mentor en leraren kiest, dat er dus telkens 2 wiskundelessen tegelijk gegeven worden aan 3de jaars bijvoorbeeld en dat je zelf mag kiezen welke leraar je wil
en wat dan als je het basisschool effect erin terugbrengt, 3 lokalen per klas, 1 ''normaal'' lokaal, 1 rustlokaal en 1 praktijk lokaal voor kunstvakken etc.
en dat je die laatste 2 dan deelt met 2 andere klassen en dat je zelf mag weten waar je wilt gaan zitten en wat je wanneer maakt, dan lijkt het me niet zo'n punt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 19:23
Verwijderd
Je zou je eigen vakken mogen kiezen. En dan op verschillende niveau's. Er is een schema waarin staat wat je aan het einde van je opleiding moet kunnen. Er wordt geen klassikale les gegeven, maar alle stof maak je jezelf eigen. Als je iets niet snapt of ergens niet uitkomt dan kun je altijd zelf naar een leraar gaan of met een medeleerling overleggen. Het is je eigen keuze of je thuis leert, of op school. Je mag dan ook zelf weten hoe lang je op school bent.
Als jij denkt dat je klaar bent met een vak, dan kun je dat aangeven en kun je er examen in doen. Zo hoef je niet alle vakken door elkaar te doen, maar kun je je bijvoorbeeld eerst een hele maand verdiepen in één vak. Of in één onderwerp waar meerdere vakken bij betrokken raken. Je kunt dan ook per vak per niveau een certificaat krijgen.

Of zoiets. Maar in de praktijk gaat dit natuurlijk nooit werken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 19:33
AzN
AzN is offline
't Hoeft niet realistisch te zijn, zeg je? In dat geval zou ik graag één alwetende docent willen hebben die 24/7 voor me klaarstaat. Aan 't begin van 't jaar krijg ik te horen welke vakken aan 't eind van dat jaar getentamineerd zullen worden en welke studieboeken ik daarvoor moet kennen. Verder mag ik helemaal zelf bepalen hoe ik 't aanpak. Colleges zijn niet ingepland, maar die mag ik te allen tijde aanvragen .
Oud 06-04-2011, 20:15
Rivka
Rivka is offline
Niet in wiskunde eindexamen hoeven doen (!!!1!), niet om 8.00 hoeven melden bij telaatkomen, geen huiswerk, beoordeeld worden op wat ik goed heb gemaakt, één of twee leuke vaste lokalen, drie dagen per week school van half tien tot half twee en gaaaa zo maar door.
Oud 06-04-2011, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Niet in wiskunde eindexamen hoeven doen (!!!1!), niet om 8.00 hoeven melden bij telaatkomen, geen huiswerk, beoordeeld worden op wat ik goed heb gemaakt, één of twee leuke vaste lokalen, drie dagen per week school van half tien tot half twee en gaaaa zo maar door.
Jouw mag ik wel haha
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 16:04
Verwijderd
Rivka, ik mag jou ook!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 17:32
Jarich
Jarich is offline
Citaat:
't Hoeft niet realistisch te zijn, zeg je? In dat geval zou ik graag één alwetende docent willen hebben die 24/7 voor me klaarstaat. Aan 't begin van 't jaar krijg ik te horen welke vakken aan 't eind van dat jaar getentamineerd zullen worden en welke studieboeken ik daarvoor moet kennen. Verder mag ik helemaal zelf bepalen hoe ik 't aanpak. Colleges zijn niet ingepland, maar die mag ik te allen tijde aanvragen .
Dit dus

1 op 1 leer je gewoon zoveel meer dan in een vol klaslokaal/collegezaal.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 19:50
arPos
arPos is offline
duidelijke doelen en een lesplan, goede docenten, 'smorgens theorie, dan enige tijd zelfsstandig werken aan projecten (al dan niet in teamverband) 's middags nog wat theorie of praktijk.

daltononderwijs zo ongeveer.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten