Oud 09-04-2011, 14:17
Noeleke
Noeleke is offline
Is het een fabeltje dat spellen beter draaien met CD dan dat ze gedownload of gecracked zijn?
/just curious
Advertentie
Oud 09-04-2011, 14:33
Naimin
Naimin is offline
Mijn ervaring is dat spellen die je gewoon hebt gekocht en met een cd/dvd moet draaien dat die het beter doen dan spellen die gecracked zijn.
Cracks willen soms nog wel is vastlopen en dan ben je je hele voortgang weer kwijt.
Gedownloaden spellen, bedoel je dan van die online mmo's of gewoon illegaal. Want die online dingen werken meestal wel gewoon.

Ga gewoon spellen kopen! Dat werkt een stuk beter!
Oud 09-04-2011, 14:41
Noeleke
Noeleke is offline
Ik heb het over gewone spellen Dus die illegale.
Ik koop ook alle spellen wel Maar ik hoorde het laatst van mijn broer, toen ik vertelde dat een vriend van mij dat wel doet en dat hij er problemen mee had..
Maar uit ervaring is het dus wel waar?
Oud 09-04-2011, 14:52
Picidae
Picidae is offline
Een image is sneller dan een cd/dvd-rom. de zoektijd van de hardeschijf is sneller en ook is de leessnelheid hoger. Je kunt ook zelf een image maken van de cd/dvd daar is niets illegaals aan. Vooral handig als je ze vaak kwijt bent of ze niet wilt beschadigen.
Waarom illegale games wel langzamer kunnen zijn; de crack kan brak zijn, en de game is meestal niet (volledig) gepatched.
Oud 09-04-2011, 16:08
freyk
freyk is offline
Noeleke, de locatie van de bestanden dat het spel gebruikt, bepaalt de snelheid.
En niet of ze zijn door andere mensen aangepast zijn.

Databestanden worden sneller gelezen, wanneer ze op de hardeschijf van je (spel)computer staan, dan wanneer ze van snel-verwisselbare media worden gelezen.
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, omdat de meeste installatie-programma's een groot gedeelte van het spel naar je harde schijf kopieeren en het spel (soms) de extra bestanden van je media afleest.

Je kan, net zoals Picidae, een cdkopie maken, deze op je harde schijf plaatsen en deze met speciale applicaties (of via een optie van het besturingsysteem) deze openen, maar naar mijn ervaring belast je het systeem meer, dan wanneer je de bestanden "los" naar de hd kopieert.

Laatst gewijzigd op 09-04-2011 om 16:15.
Oud 09-04-2011, 16:18
Verwijderd
Ik speelde altijd een aantal spelletjes met zo'n crack, niet omdat ik ze illegaal had gedownload, maar omdat ik te lui was telkens de dvd te pakken Heb nooit gemerkt dat het zonder dvd langzamer was dan met.
Oud 09-04-2011, 21:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Gecrackte spellen werken, ironisch genoeg, vaak beter dan de legale versies omdat alle DRM beveiligingen en dergelijke eruit zijn gesloopt..
Oud 10-04-2011, 10:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Is het een fabeltje dat spellen beter draaien met CD dan dat ze gedownload of gecracked zijn?
/just curious
Dat is een mythe.

Met de cd is stukken trager bijvoorbeeld. Ik gebruik een illegale versie van Black&White terwijl ik ook het origineel heb. Iedere keer als je scrollt door de wereld, moet eerst de CD op snelheid gebracht worden, één dingetje laden (ik denk gewoon een cd check, want alle content staat op de harde schijf), en daarna gaat het spel pas verder. Dat is 2 seconden vertraging, minstens eenmaal per drie minuten. Bovendien is dat minder luidruchtig dan een cd.

Niet elk spel heeft dat natuurlijk, maar het principe van harde schijven.

Nu heb ik bijvoorbeeld ook Stronghold 2. Een leuk spel, maar de zakken van programmeurs hebben er een kopieerbeveiliging in gestopt die emulatiesoftware niet pikt. Daardoor moet ik de virtuele drives uitzetten en met een ander programma verhullen voordat het spel wil draaien.

Dat soort gezeik heb je met een kopie nooit.
Oud 10-04-2011, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Ik speelde altijd een aantal spelletjes met zo'n crack, niet omdat ik ze illegaal had gedownload, maar omdat ik te lui was telkens de dvd te pakken Heb nooit gemerkt dat het zonder dvd langzamer was dan met.
Ik doe precies hetzelfde. Niet alleen omdat ik lui ben maar ook omdat je zo je originele schijfjes lekker veilig in het doosje kunt houden.

Zo heb ik alle OC van Neverwinter Nights 1 legaal en wel, maar heb ik toch onlangs een illegale Platinum DVD-collectie opgehaald. Met m'n eigen keys gebruik ik die illegale download gewoon legaal. En omdat alle content min of meer cumulatief aanwezig is hoef ik niet met een zooitje CD's in de weer bij een herinstallatie.

Citaat:
Gecrackte spellen werken, ironisch genoeg, vaak beter dan de legale versies omdat alle DRM beveiligingen en dergelijke eruit zijn gesloopt..
Yeah, exactly. Het enige nadeel is wanneer je een game hebt die frequent patches om de oren krijgt, dan zit je wel steeds met het gezeik dat je de patch óók weer moet updaten.

Citaat:
Dat is een mythe.

Nu heb ik bijvoorbeeld ook Stronghold 2. Een leuk spel, maar de zakken van programmeurs hebben er een kopieerbeveiliging in gestopt die emulatiesoftware niet pikt. Daardoor moet ik de virtuele drives uitzetten en met een ander programma verhullen voordat het spel wil draaien.

Dat soort gezeik heb je met een kopie nooit.
Dat soort games (met draconische beveiligingen) koop ik dan per definitie principeel ook niet
Oud 10-04-2011, 14:21
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Gewoon kopen die hap!

Citaat:
  • Het aanbieden/uitwisselen van illigale software is ten strengste verboden. Ook cracks of discussies om games te kraken zijn niet toegestaan.
Extra toelichting: Dit topic is in mijn ogen in strijd met deze regel omdat als men zou zeggen dat spelletjes beter werken op illegale CD's, mensen worden aangespoord een illegale versie te gebruiken. Dan wordt het inderdaad een discussie waarin wordt aangeraden om een gekraakt spel te gebruiken. Een discussie heeft alleen waarde indien beide meningen gegeven mogen worden, dus dat leek me genoeg reden dit topic te sluiten.

Laatst gewijzigd op 10-04-2011 om 17:46.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten