Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Direct linkje naar de Win98 Opstartdisk: http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe Verder wijst zich het in principe van zelf uit. Hij zal nog vragen of je wilt opstarten met of zonder Cd-rom ondersteuning. Na het laden zal 'ie eindigen in de DOS Prompt. Vervolgens typen: 'format c:'
Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 17:49. |
![]() |
|
Okee
![]() Als het een te lang verhaal is, laat maar zitte hoor ![]()
||
Citaat:
Het besturingssysteem Windows XP is gedeeltelijk gebaseerd op Windows NT technologie. Vandaar dat er de naam 'winnt' erin terugkomt. Die i386 heeft iets te maken met Intel's 80386 cpu-architectuur. Maar dat heeft uiteraard niks te maken dat XP alleen op een 386 zal lopen, lol. ![]() Processors worden namelijk ingedeeld in bepaalde architecturen. De meest bekende is i386. En omvat eigelijk alle Intel Pentium's, AMD Athlons en ga zo maar door. Dus de meest gangbare die we kennen. Verder heb je ook nog de m68k-architectuur. Ook kennen we sparc/ultrasparc en alpha. Sommige versies van Windows NT (3.5/3.51 en 4 en 5 beta's) draaien ook op alpha bijvoorbeeld. Waarom dat nou eenmaal in het installatiepad moet staan weet ik niet echt. Misschien oogt het professioneler.
Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 18:30. |
![]() |
|
Ik baal...
Mijn PC doet niet wat ie moet doen. Ik heb gedaan wat je zei, en op een gegeven moment gaat ie ook de setup runnen (die i386/winnt) en gaat ie ook bestanden kopieren. Maar dan loopt ie vast. Als ik m dan opnieuw opstart en gewoon boot vanaf de harde schijf start ie Windows XP Setup. Vervolgens krijg ik een verhaaltje over dat setup het programma SmartDisk ![]() Dus, ik baal hard, gaarne een advies ![]()
|
Je zult wel smartdrive bedoelen, niet smartdisk. Smartdrive is een diskcache-tooltje wat er voor zorgt dat je Windows installatie beduidend sneller verloopt; je kunt het overigs hier downloaden. Dat bestandje op diskette zetten; en ff 'oproepen' in DOS voordat je begint met de XP-installatie (A:\smartdrv).
Doe nog eens eventjes die procedure herhalen voor het formatteren zoals ik hierboven heb beschreven; en voordat je de cd-rom gaat benaderen voor de XP installatie laad je dus ff smartdrive via de diskette. Wellicht gaat het dan beter. Probeer het maar eens. ![]()
Laatst gewijzigd op 16-11-2003 om 13:25. |
![]() |
|
Ik zal eerst maar even beginnen om mijn dank te betuigen, maar het werkt nog steeds niet. Het programaatje doet het wel enzo, en het installeren gaat ook sneller, maar hij loopt weer vast
![]()
|
In principe moet het met 'n gebrande Cd ook prima werken; hoewel het sporadisch wel eens kan misgaan met 'n kopie. Hoeveel intern geheugen heb je? 128MB is toch een vereiste voor een fatsoenlijke installatie. Kan ook dat je Intern geheugen brak is.
Hmm... concreet zou je ook eens kunnen proberen 'Plug & Play' uit te zetten in de bios, wil ook wel eens problemen verhelpen namelijk. Dat vind je onder het kopje 'PnP/PCI Configurations'. En dan moet je vervolgens iets wat 'PnP' heet (afkorting van Plug & Play) op No of Disable zetten. Vanzelfsprekend niet vergeten te formatteren en smartdrive aan te zetten. Give it a shot.
Laatst gewijzigd op 16-11-2003 om 14:52. |
![]() |
|
Ik heb 128 Mb, dus dat goed. De PnP was al uit, dus daar valt ook weinig aan te veranderen...
Ik heb het idee dat jij ook niet zo veel ideeen meer hebt...maar toch zou ik willen vragen of je nog iets weet. Ik ga nu ff 6 opstartfloppys van windows xp...misschien dat dat helpt ofzo...
|
Ik weet niet of het commando ondersteunt word, maar typ na het opstarten van de opstartdisk eens in: 'fdisk/mbr'
Kan zijn dat virussen je bootrecord hebben weten te mishandelen. Met dat commando zet fdisk een nieuw bootrecord op je HDD terug. Een zich daarin verstoppend virus wordt dan vervolgens weggepoetst. PS 1: Niet vergeten elke keer netjes te formatteren als je een mislukte XP installatie-poging achter de rug hebt. PS 2: Ik heb nog ideeën zat hoor. ![]()
Laatst gewijzigd op 16-11-2003 om 15:46. |
![]() |
|
Ja! Het is gelukt! Ik had idd een virus in dat boot gedoe wat je zei...
Ik typ dit eindelijk weer 's van m'n eigen computer ![]() Enlightment, kweet dat het goed bedoeld is, maar aan jouw advies had ik dus geen hol gehad...als je dr rest van m'n posts had gelezen had je geweten dat ik best wel leek ben en dat er dus niet te booten valt met die cd die ik had (tenminste niet vanaf DOS)...
||
Citaat:
Het zou verder ook geen overbodige luxe zijn om een virusscanner te installeren. ![]()
|
Hek al
![]() ![]() Owja, en m'n cd-rom drive is nu de G drive en m'n brander de F drive...omdat ik een mierenneuker ben, heb ik dat liever andersom...hoe?
|
Mwah... een jaar duurt nog een hele poos he.
![]() Over die driveletters veranderen: Rechtermuisklik op Deze Computer -> Beheren -> kiezen voor 'schijfbeheer' -> en dan word in het rechtergedeelte al je stations weergegeven. Vervolgens rechtermuisklik doen op het station waar je de driveletter van wilt veranderen; en kiezen voor "stationsletter en paden wijzigen".
Laatst gewijzigd op 17-11-2003 om 21:08. |
![]() |
|
![]() En dan nog iets: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn comp automatisch uitgaat als ik voor shutdown kies...nu blijft ie nog haken op dat scherm van "It is safe to turn off your computer".
|
Uhmz.. daarvoor moet je ff een aanpassing maken in je register.
Start -> Uitvoeren -> vervolgens intypen: 'regedit' Klikken op HKEY_LOCAL_MACHINE (op dat plusje klikken zodat het onderliggende zich opent). Vervolgens klikken op Software -> Microsoft -> Windows NT - > CurrentVersion -> Winlogon Zodra je dus op Winlogon klikt, opent zich rechts een hele lijst met sleutels (zo noemen ze dat). Daarbij zoek je ff 'PowerdownAfterShutdown' op; en doe je rechtermuisklik -> Wijzigen. Vervolgens van die 0 een 1 maken; en op OK drukken.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
maar de cd zou idd wel niet bootable zijn zoals aangegeven |
![]() |
|
Het booten vanaf de cd lukte wel (door F:\i386\winnt te runnen) in dos, maar dan moeten er allemaal bestandjes van de cd naar de harde schijf gekopieerd worden, en door het virus wat ik dus had (in die boot dinges) werd dat kopieren niet afgemaakt...tenminste dat is mijn prognose...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Onderzoek zelfbeeld eindwerk: Help me alstublieft!! Dede | 0 | 25-02-2017 08:47 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] De dwerg die het woord ‘help’ niet kende flyaway | 11 | 22-01-2006 11:43 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] kansberekening wanhoopje | 2 | 12-11-2004 12:54 | |
Psychologie |
Helpen Nomen Est Omen | 4 | 22-06-2004 11:00 | |
Software & Hardware |
Help! help! help! help! help! help! help! help!!!!!!!!!!! Opiate | 6 | 19-01-2002 17:56 | |
Verhalen & Gedichten |
You need help A loved one | 7 | 02-12-2001 08:28 |