Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat heeft niks met traditioneel te maken, maar alles met leren om voor jezelf te zorgen. Persoonlijk zou ik het een beetje stom vinden als ze op zo'n jonge leeftijd al gaan samenwonen en zij dus eigenlijk voor hem naar een ander deel van het land gaat en als het dan uitgaat, ben je mooi genaaid. Niet dat dat niet goed kan gaan, maar ik denk dat de kans groot is dat je een heel deel van je persoonlijke ontwikkeling mist als je zo jong gaat samen en de relatie (en je vriend!) moeten wel erg goed zijn als jullie dat kunnen vermijden. Als je gewoon op jezelf gaat, leer je hoe het is om alleen te zijn, om je eigen rekeningen te betalen, om samen met huisgenoten te moeten wonen, om je eigen motivatie te vinden etc. Dat is écht heel anders dan wanneer je gaat samenwonen. Dus wat de rest zegt, wel naar R'dam maar niet samenwonen!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je mag wel met huisgenoten samenwonen, maar niet samen wonen met je vriend? Iedereen heeft een beslissing en weet zelf wat hij moet doen of niet. Ik denk daar het verschil in zit, hoe zeker je ben van bepaalde zaken. In dit geval is de TS er totaal niet klaar voor en sluit ik mij aan bij jullie mening. |
![]() |
|
![]() |
Met huisgenoten samenwonen is heel iets anders dan met je vriend samenwonen. Ik zou het ook niet doen, omdat je op eigen benen leert staan door op jezelf te gaan wonen. Je kunt altijd nog de beslissing maken om samen te gaan wonen als je langer samen bent en blijft. Ik denk dat het wel goed voor je is om sowieso uit huis te gaan, dan kun je gerust in Rotterdam gaan wonen. Als je studeert is het prima mogelijk om elkaar veel te zien, als je dat wilt, maar wel je eigen leven op te bouwen.
|
![]() |
|
Ik zou vooral niet samen gaan wonen omdat je het alleen zou doen om hem vaker te kunnen zien, niet omdat jullie nou zo graag willen samenwonen. Als jullie allebei dichter bij huis waren gaan studeren, zou je nog even thuis blijven wonen en ook niet meteen iets voor jullie samen zoeken.
Kijk vooral waar je zelf het liefst die opleiding wil volgen, in welke stad jij je het meest thuis voelt en ga daar op kamers. Probeer die keus niet helemaal van hem af te laten hangen, want jij moet er de komende jaren doorbrengen. En jullie kunnen gratis treinen, dus je kunt elkaar makkelijk zien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1) Bij de lichtste twijfel ga je niet in een klap verder met samenwonen. 2) Als het ook maar een beetje kan, ga je wél het huis uit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik zeg niet dat je je neit ontwikkelt als je thuis blijft wonen, maar wel dat de ontwikkeling heel anders als je op jezelf gaat wonen en dat je juist zonder handvaten het meeste leert. Tenmisnte, bij de mensen in mijn omgeving. |
![]() |
|
![]() |
Wel naar R'dam maar dan niet gaan samenwonen is sowieso geen optie. Het is of meteen samenwonen, of thuis blijven wonen. Maar ik wil niet in een nieuwe stad gaan wonen vol mensen die ik niet ken, in een huis met mensen die ik niet ken. Nieuwe mensen leren kennen en meteen vrienden worden is niet mijn ding. Bovendien wordt de opleiding hier in de buurt beter beoordeeld dan die in R'dam..
Ik moet gewoon accepteren dat ik hem minder vaak zal zien, maar dat betekent niet dat ik dat leuk vind. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als de opleiding thuis beter is, dan zou ik daar idd voor gaan. En evt in je eigen stad op kamers..? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als de opleiding in je eigen stad beter is, idd sowieso de opleiding gewoon lekker in je eigen stad gaan doen. je bent 17, en natuurlijk is er een kans dat je vriend de liefde van je leven blijft, maar je opleiding is op het moment toch echt belangrijker voor de lange termijn. Hij komt misschien in het begin nog wel elk weekend terug, en als hij weekenden in Rotterdam gaat blijven, ga jij gewoon lekker weekendjes naar hem toe.
Mijn vriend en ik zaten op de middelbare school ook bij elkaar in de klas en zagen elkaar dus elke dag, maar ik ging in een andere stad studeren en op kamers en hij ging in onze 'thuisstad' studeren. Dat was vooral in het begin moeilijk - daarna wen je eraan, wordt het deel van het ritme van je leven en lijkt die vierenhalve dag apart zo lang niet meer. Het is echt maar net wat je gewend bent. Wij wonen inmiddels drie jaar samen en nu is het weer heel raar als we elkaar eens twee dagen niet zien ofzo, maar in de vijf jaar dat ik in Groningen woonde en hij in Enschede, was het geen enkel probleem om elkaar alleen in de weekenden te zien. En daarbij was het idd wel handig dat mijn ouders ook in Enschede woonden, zodat ik in de weekends niet hoefde te kiezen tussen mijn vriend of mijn ouders, maar voor jouw vriend geldt ook dat zijn vriendin in dezelfde stad woont als zijn ouders, toch? Dus dat gaat goedkomen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Op kamers Shadina | 98 | 01-10-2006 16:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Liefde & Relatie |
Vriendje op kamers Ymaeel | 44 | 07-02-2005 14:17 | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik doen??? Blackeyed | 17 | 20-04-2003 11:40 | |
Liefde & Relatie |
hoe moet ik het uitmaken iamsad | 17 | 07-03-2003 21:53 | |
Psychologie |
hoe komt dit en wat moet ik doen? heaven or tha hell | 5 | 14-06-2002 10:22 |