Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 17:23
Ymaeel
Ymaeel is offline
Ik ben een meid van 16 jaar en ik heb al 4 maanden verkering met een ontzettend lieve jongen. Hij zit in 5 havo en ik zit in 4 havo. Nu is het probleem dat hij na zijn examen een opleiding gaat volgen in Enschede. Nu woon ik in Zwolle en vanuit daar is het een uur met de trein naar Enschede.

Nu ben ik als de dood dat we uit elkaar groeien omdat hij een totaal ander leven gaat krijgen dan ik. En ik heb het er al met vriendinnen over gehad en die zeggen: " Nee, dat gebeurt niet, Roy is harstikke gek op jou, jullie hebben samen al zoveel meegemaakt!"

En dat is ook wel zo dat we heel veel mee hebben gemaakt samen. Ik automutileer en ben slachtoffer van seksueel geweld. Maar door die rottijd zijn we samen gegaan en toen hij wat met mij kreeg wist hij van mijn problemen af, en ondanks dat zijn vrienden hem hebben afgeraden wat met mij te beginnen heeft hij toch wat met mij genomen en hij heeft me altijd gesteund als het weer eens slecht ging en mede door hem gaat het nu een stuk beter met mij.

En juist omdat we zoveel mee hebben gemaakt heb ik me extra aan hem gehecht. En nu ben ik zo ontzettend bang om hem kwijt te raken als hij op kamers zit. Ik ben nu gewoon blij dat het niet zo goed met hem gaat op school en ik hoop gewoon dat hij niet slaagt. Ik vind het aan de ene kant zo rot voor hem maar aan de andere kant wil ik niets liever dan dat hij blijft.

Hij is zelf niet heel negatief over dat hij op kamers gaat en hij is zelf ook bang dat we uit elkaar groeien, maar hij zit er niet zo erg mee als ik. Hij heeft er heel veel vertrouwen in. En daarom voel ik me zo dom dat ik dat heel vaak niet heb.

Misschien stel ik me wel aan en zul je zien dat als hij op kamers zit dat het dan wel goed gaat enzo want hij zegt wel dat hij van plan is ieder weekend, en heel soms door de week en elke vakantie naar Zwolle te komen. Maar op de één of andere manier voel ik dat dat na een tijdje daar wonen ook af gaat zwakken. Dan hoor ik mijn telefoon bij wijze van spreken al overgaan en dat hij zegt dat hij niet komt omdat hij liever met zijn vrienden gaat stappen. Of dat hij moet werken of wat dan ook. Ik ben bang dat ik geen plaats meer zal hebben in zijn drukke, nieuwe, spannende leventje.

We hebben in ieder geval afgesproken dat als ik examen heb gedaan en als we dan nog hebben dat ik dan ook naar Enschede ga voor mijn opleiding SPH.

Maar wat nu? Als alles weer eens neerkomt op vertrouwen en dat ik juist dat gevoel mis?

Is het dan bij voorbaat gedoemd te mislukken? En hoe kan ik beter met deze onzekerheid om leren gaan?
Oud 02-02-2005, 17:49
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
De meeste studenten gaan op donderdag stappen in hun studentenstad, dus daar hoef je al niet bang voor te zijn! Ik denk dat je maar gewoon moet kijken hoe het gaat, waarschijnlijk maak je je zorgen om niets. Ik ging op kamers toen mijn ex en ik iets minder dan een jaar hadden, en kwam elk weekend naar huis, dat ging prima! Terwijl wij in het begin zelfs gewend waren elkaar elke dag in de klas te zien...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:50
AnalSushi
AnalSushi is offline
Na 4 maanden heb je nog niet echt veel meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:51
Toet0r
Toet0r is offline
Ik heb dat ook. Mijn vriendje gaat volgend jaar in Utrecht wonen, toch meer dan 2 uur met de trein van hier. Hij weet wel zeker dat hij niet elk weekend hier naar terug zal komen, dus ik ben ook bang voor hoe dat moet dan. Zn ma zei al tegen me: 'kan je ook lekker een beetje het studenten leven gaan proeven'
Opzich heeft ze daar wel gelijk in, maar toch lijkt het me niks dat hij daar woont en ik hier. Ik zie hem nu elke dag en dan misschien 1x in de maand aangezien ik ook niet elk weekend daar heen zal kunnen gaan
Mijn vriendje heeft zelf ontzettend veel zin om daar te gaan wonen enzo, maar ik heb geen flauwidee over hoe hij hier tegen aan kijkt.
Ik hou me nu nog maar ff vast aan de gedachte dat het pas in september is dat het zover is.. Moet jij denk ik ook maar doen.
Sorry, niet echt een heel erg zinvolle reactie, k weet zelf eigenlijk ook niet hoe wat k hier mee moet
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had ook al een vriend voor ik op kamers ging. Toen woonden ik in Zeeland en hij in Noord Holland. Ik studeer sinds september in Leuven in Belgie dus het is voor ons nu nog veel verder als we elkaar willen zien maar onze relatie is er niet slechter op geworden, eerder beter. Ik zat vorig jaar ook erg in de shit en daar heeft hij me heel erg mee geholpen vandaar dat ik en vooral hij ook wel bang was dat het zou verwateren als we zo ver uit elkaar zouden wonen maar zelfs met 5 uur reistijd gaat het nog onwijs goed tussen ons dus het kan ook heel goed gaan, het hoeft niet minder te worden.
Oud 02-02-2005, 18:15
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
AnalSushi schreef op 02-02-2005 @ 17:50 :
kán wel maar is onwaarschijnlijk.
Oud 02-02-2005, 18:31
Ymaeel
Ymaeel is offline
Euhmz... ik wil niet heel veel zeggen maar ik vind opname in het ziekenhuis omdat je je polsen hebt doorgesneden wel heel wat. Ik vind je vriendje vertellen over een verkrachting en een manier vinden om daar samen mee om te gaan ook wel heel wat.
Oud 02-02-2005, 18:36
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
AnalSushi schreef op 02-02-2005 @ 18:50 :
Lees eerst haar beginpost even door.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:36
annetjuh
annetjuh is offline
er gebeurd niets. zwolle -enschede is zoals je zegt maar een uurtje als hij een middag vrij heeft kan ie best wel ff naar huis komen.
Als ik een vriendje zou krijgen thuis zou dat niet lukken. Ik woon in Almelo en studeer in het puntje van limburg (heerlen) Dat is4 uur reizen. en tjah hij komt wel weer terug in het weekend, toch?
Oud 02-02-2005, 19:36
Zeenimf
Zeenimf is offline
ik denk niet dat als je 4 maanden met iemand hebt, je nog niet meteen je hele toekomst uitmoet stippelen en zeker niet alleen naar enschede gaan voor je studie omdat hij daar ook studeert.
Oud 02-02-2005, 20:16
Emilia
Emilia is offline
Hey!

Ik wil je niet nog onzekerder maken, maar ik vind dat je moet weten dat er een groot verschil is tussen het leven op kot (of kamers ) en het leven dat je leidt wanneer je nog constant bij je ouders woont. Dat betekent echter niet dat je vriend het toppunt van losbandigheid zal worden ofzo.
Ik denk dat je vriend al heel veel moeite heeft gedaan voor jou en dat betekent wel iets... Hij zal niet meteen al die moeite vergooien voor een ander meisje denk ik.
Maar hou er wel rekening mee dat hij kan veranderen. Ik ben veel veranderd sinds ik op kot zit, in de goede zin. Ik ben veel volwassener, zelfstandiger geworden en... vrijer.
Je vriend heeft er misschien uiterlijk minder problemen mee dan jij, maar ik durf wedden dat hij ook onzeker is. En wanneer ik lees wat jij allemaal hebt meegemaakt, is het ook maar logisch (dat is niet meteen het juiste woord) dat je niet zoveel vertrouwen meer hebt.
Ik zou het beschouwen als een uitdaging. Jij kunt hem daar eens opzoeken en hij heeft waarschijnlijk minder les dan jij, dus dan kan hij inderdaad af en toe naar jou gaan.
Ben je hier iets mee?
Oud 02-02-2005, 20:22
Yurgentje
Yurgentje is offline
het gaat vast helemaal goed komen.... als je hem minder vaak ziet word jullie tijd samen specialer en word jullie relatie all1 maar sterker....ik zie mn vriendin ook "maar" 3 weekenden per maand omdat we 2 uur treinen uit mekaar wone... dat gaat ook heel goed... de tijd samen is leuker/specialer.....komt allemaal goed
Oud 02-02-2005, 20:24
Verwijderd
Ik ben zelf anderhalf jaar geleden op kamers gegaan in Groningen, mijn vriend woont in Enschede (2,5 uur trein). We missen elkaar natuurlijk wel doordeweeks, maar we zijn absoluut niet uit elkaar gegroeid
Ik ken een paar mensen bij wie de relatie uit ging nadat de één ging studeren, maar eigenlijk hebben die daarvoor allemaal een andere reden dan het feit dat de een weg ging. Ik ken meer mensen die nog steeds bij elkaar zijn.

En Zwolle-Enschede is maar een uurtje, dus je kunt elkaar ook best doordeweeks nog eens zien
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 22:54
Icemancool
Icemancool is offline
Ik denk ook dat de media het "studentenleven" aanpakt als reden om bijvoorbeeld een docu over te maken, en dan laten ze vaak alleen maar het spannende en feest-gedeelte zien, maw, ik denk dat het soms nogal word overdreven door de media, dat ze de extremen eruit pakken.
Oud 02-02-2005, 23:04
MB
MB is offline
Ik denk dat je het gewoon moet proberen, met zoveel mogelijk vertrouwen erin gaan en dan zie je vanzelf wel of het lukt. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje egoïstisch om te hopen dat hij blijft zitten, want dat is niet leuk voor hem. Maar op zich begrijp ik dat ook wel.

Gewoon proberen, je ziet wel wat ervan komt. Als je dan toch eenmaal uit elkaar groeit, dan is het ook niet zo heel erg meer uit elkaar te gaan.

Citaat:
AnalSushi schreef op 02-02-2005 @ 18:50 :
De een maakt in 4 maanden net zoveel mee als de ander in zijn hele leven.
Oud 03-02-2005, 01:14
Verwijderd
bij mij was het wel zover
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 08:09
AnalSushi
AnalSushi is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 03-02-2005 @ 00:04 :
De een maakt in 4 maanden net zoveel mee als de ander in zijn hele leven.
Jij ookal op de surrealistische toer?

Citaat:
Avalon_Mae schreef op 02-02-2005 @ 19:36 :
Lees eerst haar beginpost even door.
Heb ik gedaan schat.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:19
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Er zitten ook voordelen aan. Je kan daar makkelijk blijven slapen (ook een keertje doordeweeks als je de volgende dag niet supervroeg hoef te beginnen) en dat is toch anders dan wanneer je thuis bij elkaar blijft slapen. Lekker veel vrijheid . In de vakantie kan je elkaar sowieso nog zien, en al met al heb je op hbo veel vakantie (net als op de middelbare en basisschool).

De ervaring bij mijn studentenverenigingen is helaas wel dat vrijwel relaties die al een tijd bezig zijn uitgaan. Een nieuwe studie, een nieuw leven (wat je door lid te worden bij een studentenvereniging toch nog wat extreme rkrijgt), en veel nieuwe mensen die je leert kennen. Van alle eerstejaars zijn er heel wat relaties verbroken tijdens/na de kennismakingstijd. Dus dat mag misschien een beetje een alarmbel zijn. Maar ach, de kans lijkt me niet zo groot dat hij lid wil worden bij een studentenvereniging, want dat is helemaal de cultuur niet op het hbo.

Maar anders is het gewoon afwachten hoe het loopt .
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:36
Verwijderd
Citaat:
AnalSushi schreef op 03-02-2005 @ 09:09 :
Jij ookal op de surrealistische toer?
Dat is helemaal niet surrealistisch. Het is namelijk heel begrijpelijk wat de TS zegt. Dit zijn dingen die er erg in hakken en als je dat dan samen doorgaat etc.. Of dat nou vier maanden zijn of twee weken of drie jaar, dat is niet te vergelijken. Iemand kan ook drie jaar samen zijn en gewoon een gelukkig happy onbezorgd leventje leiden samen, maar het kan dus ook zo zijn dat er ingrijpende dingen gebeuren waardoor je dichter bij elkaar komt te staan en dat in korte tijd..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:53
Verwijderd
Een uur is niets

En wat de reacties qua die 4 maaden betreft: Er is geen heel leven nodig om veel dingen mee te maken. Stel dat je ouders overlijden, je wordt depressief, de wereld vergaat enzo.. dat kan makkelijk in een maand gebeuren. Laat staan dat 4 maanden gek is.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:18
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Icemancool schreef op 02-02-2005 @ 23:54 :
Ik denk ook dat de media het "studentenleven" aanpakt als reden om bijvoorbeeld een docu over te maken, en dan laten ze vaak alleen maar het spannende en feest-gedeelte zien, maw, ik denk dat het soms nogal word overdreven door de media, dat ze de extremen eruit pakken.

Dat klopt volkomen.
Het gros van de studenten is niet zo extreem!
Oud 03-02-2005, 12:39
Experiment
Experiment is offline
Ik denk dat het wel zal meevallen met dat hij het daar toch wel erg leuk vind in het weekend, en niet altijd zin heeft om naar Zwolle terug te gaan. Mijn vriendje zit ook op kamers (toevallig ook in Enschede) en hij vertelt dat hij (voor hij met mij had ) wel eens een weekendje daar bleef, en dat hij dan alleen was in zijn studentenhuis, omdat iedereen in het weekend gewoon naar huis ging, weer met hun oude vrienden afspreken e.d.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:44
Verwijderd
tsja, veranderen doet het toch wel, daar kan je niet omheen. ik studeer, maar woon niet in een andere stad, maar dat werpt ook z'n vruchten af. je moet gewoon kijken in hoeverre het allemaal nog wil lukken. maak je er niet al te druk om, laat het gewoon op je af komen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:44
Anaïs
Anaïs is offline
Ik heb dat probleem niet.. we zijn allebei niet op kamers gegaan,
maar ik denk dat het zeker mogelijk is hoor, ik ken genoeg koppels waar de één in Leuven zit en de ander in Kortrijk (2,5u treinen) en die best gelukkig zijn samen.

Je zal er wel kunnen blijven slapen, eens mee gaan stappen. Je hebt toch weekends en woensdagmiddagen, en als ik me niet vergis heb jij ook vakanties die hij niet heeft, zodat je dan ook wel eens naar Enschede kan.

Maar 'k begrijp je angst wel wat, maar als je er allebei voor wil gaan, dan maakt het zeker een goeie kans. 't Vraagt een beetje moed om aan het idee te wennen, maar die vind je wel !
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:01
Verwijderd
Het valt altijd te proberen, lukt het niet is het over. Aan alles komt een eind.
En een uur is nog niks...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 13:12
Sparkle.
Sparkle. is offline
Zoals in bovenstaande post al staat:
Proberen kan altijd.

Je moet niet altijd van het slechtse scenario uitgaan.

Ik wil je geen angst inboezemen, maar van alle vriendinnetjes en vrienden van mij die een relatie hadden, en waar er een van op kamers ging, liep het stuk.
Mijzelf incluis.
Ik ga je niet vertellen dat het "altijd" misloopt, maar die kans is gewoon een stuk groter aanwezig, met name omdat je (zoals je al aangaf) meer vrijheid verkrijgt en met beide benen in het "echte" leven stapt.
Maar als jullie een goede basis hebben, kan er toch niet zo veel gebeuren!!!

Ik denk wel dat hij op zeer regelmatige basis in het weekend naar huis zal komen, want in de weekenden is er in een studentenhuis alleen niet veel te beleven. En een beetje vertrouwen in elkaar kan geen kwaad...
Oud 03-02-2005, 13:30
Verwijderd
Mijn vriend en ik wonen al sinds wij elkaar kunnen bijna 3 uur reizen uit elkaar. En dat gaat nu ook al bjina 9 maanden goed. Wij hebben zo ook ons eigen leven, maar dat vinden we juist wel fijn.
Je zal het moeten aankijken, maar als, zoals je vriendinnen zeggen hij echt heel erg gek op je is, en jij op hem, zal er niet zo veel mis kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 14:53
Verwijderd
Meid, het is maar een uur. En als je er niet tegen kan, moet je het uitmaken
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:19
gurl19
gurl19 is offline
kmoet elke dag zo lang in de trein zitten om na school tegaan (ook na zwolle ) een uur is echt nie lang. En als hij da op kamers zit kun je daar mooi logeren en een x da stappen. Juist makkelijk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Ridder schreef op 03-02-2005 @ 15:53 :
ja, vind ik ook! er zijn meerdere relaties waarbij het zelfs langer rezen is! zo extreem ver is dit helemaal niet!
Oud 03-02-2005, 22:41
Verwijderd
Allereerst zou ik je als ik jou was niet teveel aan die jongen vastklammen. Ookal hebben jullie naar eigen zeggen veel meegemaakt, je bent wel pas 16, en hij is ook nog jong. De kans is kijkend naar dat ding dus best wel groot dat jullie niet eeuwig bij elkaar blijven.

En goed is dat wel zo, zijn jullie echt elkaars liefde van het leven, dan blijft het toch wel goed gaan, ongeacht die afstand! Bij mij is het toen ook goed gegaan (gaat nog steeds goed na 1.5 jaar). Moet 1.5-2 uur reizen, en zie hem nu vooral in het weekend (eerst dus iedere dag!). Was wel ff wennen in het begin, maar je vindt daar ook wel weer een draai in.
Zoals mijn moeder zei toen, als het echte liefde is, dan blijft het goed gaan, en gaat het uit, dan was het anders ook wel uit gegaan.

Het is mss juist wel goed voor je dat hij afstand van je neemt, zodat je ook zelf alles kan zonder hem zeg maar.
Niet teveel zorgen maken, het komt zoals het komt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 23:28
Verwijderd
Lange reistijd + automutilatie + rotverleden = P (uitmaken) ~0.98
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 23:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2005 @ 00:28 :
sorry hoor, maar wat heeft haar automutilatie daar nou weer mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 00:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
LOL Opmerking van de week wat mij betreft.

Loontjuh: Ik denk dat het ging om het altogehalte, en hij vindt daar am bij horen oid.... Vandaar...

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 09:00.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 07:26
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
toen mijn vriend op kamers ging werd onze relatie alleen maar beter!
Oud 04-02-2005, 08:37
Icemancool
Icemancool is offline
Citaat:
Op zich een geestige opmerking, maar post hem dan alsjeblieft in een topic waar een luchtiger probleem is, hij past hier totaal niet in.
Aan je opmerking te zien heb je ook niet veel ervaring met automutilerende mensen/mensen met zulk soort problemen.
Oud 04-02-2005, 09:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Icemancool schreef op 04-02-2005 @ 09:37 :
Op zich een geestige opmerking, maar post hem dan alsjeblieft in een topic waar een luchtiger probleem is, hij past hier totaal niet in.
Aan je opmerking te zien heb je ook niet veel ervaring met automutilerende mensen/mensen met zulk soort problemen.
(Ach, zo erg is het onderwerp niet, als het nou ging op am of die slechte jeugd, dan was het ongepast eweest)

oh wacht even, ik zie nou pas dat ze echt aan am doet en een slechte jeugd had... woops, dat maakt de opmerking toch minder geestig heh.

Ontopic dan maar: Je moet oppassen dat je niet teveel aan hem hecht. Mocht het ooit uitgaan, dan heb je je teveel aan hem gehecht en kan je terugvallen in oude (slechte) patronen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-02-2005 @ 01:04 :
LOL Opmerking van de week wat mij betreft.

Loontjuh: Ik denk dat het ging om het altogehalte, en hij vindt daar am bij horen oid.... Vandaar...
Zoals je later al zegt: op zich nog te doen in een ander topic, maar hier vind ik t wat ongepast..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:44
Maija
Maija is offline
ik vind het ook nogal snel, mja.. hij houd wel van je,
Als mn vriend binnen 1 maand zoiets begind te lullen, ren ik gillent weg.
Mja, mischien durfde ik pas na 1 jaar te accpeteren dat ik zelfs snee..
(ik was dat niet, het is een film, nee.. ik ben niet zo gestoord )
En hij deed dat niet, duss
Oud 05-02-2005, 15:39
Icemancool
Icemancool is offline
Hij wist van tevoren dat ze sneed, ik denk dat dat best wel heeft geholpen met ermee om te gaan, als je iemand zo leert kennen is beter/minder afschrikkend dan als iemand het verteld als je al een relatie hebt, dan is de schrik toch wel een stuk groter denk ik ^_^
Oud 05-02-2005, 15:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ridder schreef op 03-02-2005 @ 15:53 :
Precies.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 17:53
Verwijderd
jezus een uurtje maar?

ik moest 1,5 jaar alng 1,5 tot 2 uur met het openbaar vervoer met 3 x overstappen!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 21:49
Mark
Mark is offline
Ik studeer zelf in Enschede en mijn vriendin woont in Tilburg (3 uur reizen). Het zal wel goed komen als jullie echt gek op elkaar zijn. Je bent alleen maar blijer om hem te zien als je hem ziet.

Succes.

Mark
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:16
sandelaaatjuh
sandelaaatjuh is offline
Ik zit nu in m'n eindexamenklas, maar mijn vriendje zit al op de uni. Hij moet 4 uur heen en 4 uur terug reizen om mij te kunnen zien En het gaat nu al bijna 11 maanden goed. Het is echt te doen. En zoals al gezegd is, je zult alleen maar blijer zijn als je hem wel ziet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:17
Verwijderd
mijn vriend en ik wonen 100 km van elkaar vandaan. Dat is 1,5 uur met de trein en nog half uur met de fiets naar zijn huis. We zien elkaar elk weekend. En we hebben al meer dan een half jaar.

maak je niet zo druk.

Als jullie echt gek zijn op elkaar (net als mn vriend en ik) komt alles goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten